کد خبر: ۹۴۲۳۷۷
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۹

تبادل پیام میان افراد در حین خواب برای نخستین‌بار

یک شرکت فناوری به نام آرای‌ام اسپیس برای نخستین‌بار تبادل پیام و برقراری ارتباط میان افراد در حال خواب را در حین مشاهده رؤیا ممکن کرد.
تبادل پیام میان افراد در حین خواب برای نخستین‌بار
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش گجت ریویو، برقراری افراد میان افراد در حین خواب به درمان مشکلات مربوط به سلامت روان و افزایش آگاهی انسان از چالش‌های روانی کمک شایانی خواهد کرد.

محققان شرکت آر‌ای ام اسپیس در شهریور ماه گذشته آزمایشی را انجام دادند که به تبادل پیامی ساده میان دو نفر در زمان خواب منجر شد. برای این کار از یک سرور، تعدادی حسگر و برخی تجهیزات ویژه دیگر استفاده شد که آغاز مشاهده رویای شفاف توسط نفر اول را تشخیص داد. رویای شفاف، رویایی است که در آن فردی که به خواب رفته از تماشای رویا آگاهی دارد و قادر به کنترل رویا و تغییر صحنه‌ها و جزئیات آن به میل خود است.

سرور مذکور کلمه‌ای را از رویای شفاف نفر اول به میل خود انتخاب کرد و این کلمه را به صورت بی سیم و از طریق یک دستگاه خاص تشعشع امواج وای فای برای نفر دوم فرستاد که وی آن را شناسایی و ذخیره کرده و در رویای خود تکرار کرد. بدین منظور یک زبان ویژه موسوم به رمیو ابداع شده و کلمه انتخاب شده هم از مشتقات همین زبان بوده است.

افراد تحت این آزمایش در خانه‌هایی جدا از هم به سر می‌بردند و شرکت کننده دوم با فاصله‌ای هشت دقیقه‌ای پیام را دریافت و کلمه انتخاب شده را تکرار کرد. 

مایکل رادوگا مدیرعامل شرکت آر‌ای ام اسپیس در این مورد گفت: برقراری ارتباط میان افراد در حین خواب تا چندی قبل ناممکن به نظر می‌رسید. اما در آینده چنان رایج خواهد شد که زندگی بدون آن غیرممکن تلقی می‌شود. از این طریق عرضه برنامه‌های تجاری متنوعی ممکن می‌شود و نحوه تفکر انسان در مورد ارتباطات و تعاملات در حین رویا دیدن تغییر می‌کند.

وی افزود: این پدیده پس از هوش مصنوعی به یک صنعت بزرگ مبدل می‌شود. از این طریق می‌توان حسگر‌هایی برای رمزگشایی از اصوات خاص تولید شده در حین رویا دیدن ساخت، تجهیزاتی برای ردیابی امواج مغزی ابداع کرد و ماسک‌های خواب هوشمند عرضه کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین