کد خبر: ۹۴۲۷۱۱
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۰

عراقچی: در سفر به عمان بر تقویت و توسعه مناسبات دوجانبه تاکید کردیم

وزیر امور خارجه گزارشی از دیدارهای خود در مسقط ارائه و تصریح کرد، در سفر به عمان بر تقویت و توسعه مناسبات دوجانبه بیش از پیش تاکید کردیم.
عراقچی: در سفر به عمان بر تقویت و توسعه مناسبات دوجانبه تاکید کردیم
آفتاب‌‌نیوز :

سید عباس عراقچی دوشنبه شب ۲۳ مهر ۱۴۰۳ در صفحه اینستاگرام خود در گزارشی درخصوص دیدار‌ها در مسقط نوشت: شب گذشته و در ادامه سومین دور از سفر به کشور‌های منطقه از بغداد عازم مسقط شدم و گفتگو‌های مفید و مفصلی با آقایان ارتشبد سلطان بن محمد النعمانی، وزیر امور دیوانی سلطان عمان و سید بدر البوسعیدی وزیر امور خارجه این کشور داشتم.

وی افزود: در این دیدار‌ها ضمن ابراز خرسندی از استحکام و پایداری روابط دیرینه و دوستانه میان سلطنت عمان و کشورمان بر تقویت و توسعه مناسبات دوجانبه بیش از گذشته تاکید کردیم.

عراقچی تصریح کرد: در ادامه با بررسی آخرین تحولات منطقه به‌ویژه شرایط خطرناک ناشی از جنایت‌ها و تجاوز‌های رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان، بر ضرورت اقدام فوری بین‌المللی برای توقف نسل کشی و تجاوز نظامی صهیونیست‌ها تأکید شد.

وی افزود: همچنین در جریان این سفر پذیرای آقای محمد عبدالسلام، سخنگو و رئیس هیات مذاکره‌کننده دولت نجات ملی یمن بودم و در خصوص آخرین وضعیت این کشور به گفتگو نشستیم.

وزیر امور خارجه ادامه داد: در حال برنامه‌ریزی جهت ادامه رایزنی‌ها در دیگر پایتخت‌های کشور‌های منطقه هستیم؛ این سفر‌ها و تحرکات مستمر و فشرده دیپلماتیک تا حصول نتایج مثبت به نفع صلح، ثبات و آرامش در سراسر منطقه ادامه خواهد یافت.

به گزارش ایرنا، وزیر امورخارجه طی روز‌های گذشته در سفر به لبنان، سوریه، عربستان، قطر، عراق و عمان با پیامی واضح برای منطقه و جهان، ضمن رایزنی دیپلماتیک در موضوع توقف جنایات رژیم صهیونیستی، آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای هر دو مسیر صلح و جنگ را اعلام کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین