کد خبر: ۹۴۲۸۵۴
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۴

از مطالبات معلمان بازنشسته ۱۴۰۰ چه خبر؟

وزیر آموزش و پرورش از پیگیری مطالبات بازنشستگان ۱۴۰۰ در سازمان برنامه و بودجه خبر داد.
از مطالبات معلمان بازنشسته ۱۴۰۰ چه خبر؟
آفتاب‌‌نیوز :

علیرضا کاظمی؛ وزیر آموزش و پرورش، امروز در حاشیه آیین گرامیداشت هفته انجمن اولیا و مربیان، در جمع خبرنگاران درباره سامانه یکپارچه‌سازی کمک‌های مردمی مدارس اظهار کرد: اولیا و مربیان در مدارس از میزان کمک‌های مردمی مطلع هستند. رئیس انجمن اولیا و مربیان یکی از اعضای دارای حق امضا برای برداشت از حساب مدرسه است.

وی افزود: بدون نظر اولیا و مربیان و مصوبه انجمن اولیا و مربیان، حق برداشت از حساب مدرسه وجود ندارد، اما کنار این موضوع، به‌دنبال طراحی سامانه‌ای یکپارچه هستیم تا نظارت منطقه‌ای، ملی و استانی را در مجموعه داشته باشیم.

وزیر آموزش و پرورش درباره نظارت بر عملکرد مدارس غیردولتی و دریافت شهریه اضافی از خانواده‌ها گفت: خانواده‌ها باید هرگونه تخلفی در مدارس غیردولتی را در سامانه رسیدگی به شکایات گزارش دهند، این‌که کلی بگوییم؛ "خوب نیست. "؛ در حق مدارس غیردولتی جفا می‌شود، به هر حال، مدارس غیردولتی خدماتی را ارائه می‌دهند که براساس چارچوب تعیین‌شده مصوب، شهریه دریافت می‌کنند. اگر اولیا تخلفی مشاهده می‌کنند، گزارش دهند تا شهریه اضافی را برگردانیم و با مدیر متخلف برخورد کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا فعالیت مدارسی که مجوز آن‌ها لغو شده است، ادامه دارد یا خیر بیان کرد: امکان ندارد مدرسه‌ای که مجوز ندارد، فعالیت کند. مدرسه نمی‌تواند غیرقانونی فعالیت کند، زیرا نیاز به صدور کارنامه و برگزاری امتحانات دارد. مدرسه‌ای که مجوزش باطل شده است، هیچ دسترسی نمی‌تواند داشته باشد.

کاظمی همچنین به انتقاد برخی اولیا اشاره کرد که اعلام کرده‌اند مدارس هیئت امنایی دانش‌آموزان خارج از محدوده را با دو برابر شهریه تعیین‌شده ثبت‌نام کرده‌اند، وی در این زمینه گفت: تخلفاتی را برخی از مدارس انجام می‌دهند و گاهی اولیا خودشان این تقاضا را دارند که به مدرسه کمک کنند تا فرزندشان ثبت‌نام شود. مدیران مدارس تحت فشار، دانش‌آموزان را ثبت‌نام می‌کنند و هر نوع تخلفی که ثبت شود، رسیدگی می‌کنیم.

وزیر آموزش و پرورش درباره رسیدگی به موضوع جای‌نگرفتن بازنشستگان ۱۴۰۰ در رتبه‌بندی خاطرنشان کرد: بخش مهمی از مطالبات و کسورات این افراد پرداخت شده است. پس از اینکه احکام این افراد اصلاح و معوقات و کسورات پرداخت شد، این فرهنگیان مطالبات جدیدی را عنوان کردند که این موضوع در سازمان برنامه و بودجه در حال کارشناسی است. همکاران در سازمان برنامه و بودجه این موضوع را بررسی می‌کنند و اگر حق با این افراد باشد، منابع لازم برای آن‌ها پیش‌بینی خواهد شد.

وی درباره معترضان به آزمون استخدامی کیفیت‌بخشی گفت: نتایج این آزمون اعلام شده است و به اعتراضات رسیدگی می‌شود، افرادی که مشکل گزینشی داشتند نیز دوباره بررسی می‌شوند تا اطمینان حاصل کنیم حق کسی ضایع نمی‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین