کد خبر: ۹۴۳۵۲۸
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۷

توقف اجرای حکم ضد انحصار علیه گوگل

یک قاضی آمریکایی در روز جمعه صدور یک حکم تند بر علیه گوگل را در مورد فروشگاه پلی استور به تعویق انداخت.
توقف اجرای حکم ضد انحصار علیه گوگل
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش آسوشیتدپرس، بر اساس حکم قبلی دادگاه گوگل موظف بود فروشگاه اندرویدی اپ استور را رقابتی‌تر کرده و بر روی محصولات دیگر شرکت‌ها نیز بگشاید. قرار بود این تصمیم تا زمان برگزاری دادگاه تجدیدنظر معتبر باشد. 

علت تغییر تصمیم یادشده و توقف اجرای ان، ابهامات قانونی و حقوقی در مورد حکم هیئت منصفه دادگاه است که در آن گوگل به‌عنوان یک شرکت انحصارگر غیرقانونی معرفی شده، ولی مستندات کافی برای اثبات این ادعا ارائه نشده است. 

درصورتی‌که حکم اولیه جیمز دوناتو اجرا می‌شد، گوگل از اول نوامبر موظف به تغییرات گسترده در فروشگاه گوگل پلی بود. در این فروشگاه انواع برنامه‌ها برای استفاده درگوشی‌های هوشمند اندرویدی عرضه شده است. دوناتو در حکم اولیه خود گوگل را موظف کرده بود اطلاعات بیش از ۲ میلیون برنامه در گوگل پلی را در دسترس رقبا قرار دهد و برنامه‌های رقیب شرکت‌های ثالث برای گوشی‌های اندرویدی را نیز در فروشگاه آنلاین خود توزیع کند. 

گوگل از اعلام این تصمیم اظهار خرسندی کرده و افزوده که امیدوار است تأخیر در اجرای تصمیم اولیه طولانی‌تر شود. زیرا تحمیل چنین رویه‌هایی ارائه خدمات ایمن توسط گوگل پلی را با چالش مواجه می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین