کد خبر: ۹۴۳۷۷۹
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۰۶:۲۷
تحرکات اسرائیل برای پاسخ به حمله موشکی ایران

انتشار اسناد اطلاعاتی آمریکا از حمله احتمالی اسرائیل به ایران

مقام‌های آمریکایی روز شنبه از انتشار اسناد مرتبط با واکنش اسرائیل به حمله موشکی ایران در یکی از کانال‌های تلگرام ابراز نگرانی کردند.این اسناد به تاریخ ۱۵ و ۱۶ اکتبر پس از انتشار در تلگرام توسط حساب کاربری "Middle East Spectator" از جمعه به صورت آنلاین آغاز شد.
انتشار اسناد اطلاعاتی آمریکا از حمله احتمالی اسرائیل به ایران
آفتاب‌‌نیوز :

گفته می‌شود اسناد منتشرشده مربوط به نحوه واکنش اسرائیل به حمله موشکی اخیر ایران و آمادگی برای این عملیات است. اسناد فاش‌شده متعلق به نهاد‌های اطلاعاتی آمریکا است.

پنتاگون و دفتر مدیر اطلاعات ملی آمریکا از اظهارنظر درباره فاش شدن این اسناد خودداری کرده‌اند.

در گزارش‌های منتشرشده این احتمال مطرح شده است که افشای این اسناد در راستای اخلال در عملیات اسرائیل علیه ایران صورت گرفته باشد. نزدیک به سه هفته از حمله موشکی ایران به اسرائیل می‌گذرد.

یک مقام ارشد اسرائیلی در واکنش به افشای این اسناد به «جروزالم پست» گفت که اسرائیل از افشای اسناد آگاه است و آن را «جدی» گرفته است.

بنا به گزارش‌ها یک کانال تلگرامی به نام «میدل ایست اسپکتیتور» که نزدیک به ایران است روز جمعه مدعی شد که اسنادی از نحوه واکنش اسرائیل به حمله موشکی ایران و برنامه‌ریزی اسرائیل در همین راستا را از داخل نهاد‌های اطلاعاتی آمریکا به دست آورده است.

در اسناد فاش‌شده آمده است که نیروی هوایی اسرائیل چند روز پیش با شرکت جنگنده‌ها و پهپاد‌ها تمرینی نظامی انجام داده است که احتمال داده می‌شود با واکنش به حمله موشکی ایران مرتبط باشد.

تاریخ این اسناد روز ۱۶ اکتبر یعنی سه روز پیش است. این اسناد نشان می‌دهد که آمریکا از نزدیک تدارکات نیروی هوایی اسرائیل را از طریق ماهواره زیر نظر دارد. بنا به گزارش‌ها آمریکا از ماهواره‌ها برای نظارت بر پایگاه‌های هوایی اسرائیل و آماده شدن آن برای حمله به ایران استفاده کرده است.

افشای این اسناد در صورت صحت آن‌ها از رخنه اطلاعاتی جدی در نهاد‌های امنیتی آمریکا حکایت دارد چرا که اسناد فاش‌شده حاوی اطلاعاتی بسیار طبقه‌بندی‌شده هستند.

مقام‌های آمریکایی افشای این اسناد را «بسیار جدی» توصیف کرده‌اند، اما مدعی شده‌اند که احتمالا تاثیری بر برنامه‌های عملیاتی اسرائیل نخواهد گذاشت.

همچنین شبکه سی‌ان‌ان به نقل از سه منبع آگاه گزارش داد که ایالات متحده در حال تحقیق در مورد درز اطلاعات محرمانه این کشور در مورد برنامه‌های اسرائیل برای حمله تلافی‌جویانه به ایران است.

اکسیوس نیز به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داد که این موضوع «بسیار نگران‌کننده» است.

به نوشته سی‌ان‌ان، یکی از این اسناد ادعا می‌کند که توسط آژانس ملی اطلاعات جغرافیایی جمع‌آوری شده و منبع سند دوم نیز آژانس امنیت ملی آمریکا عنوان شده است.

 آن‌ها کاملاً محرمانه علامت‌گذاری شده‌اند و دارای علامت‌هایی هستند که نشان می‌دهد فقط ایالات متحده و متحدان؛ استرالیا، کانادا، نیوزیلند و بریتانیا، آن‌ها را می‌بینند.

 آن‌ها تدارکاتی را توصیف می‌کنند که به نظر می‌رسد اسرائیل برای حمله به ایران آماده می‌کند. یکی از این اسناد که می‌گوید که این طرح‌ها شامل جابجایی مهمات اسرائیل است.

 سند دیگری می‌گوید که منبع آن آژانس امنیت ملی است، تمرین‌های نیروی هوایی اسرائیل شامل موشک‌های هوا به زمین، که همچنین تصور می‌شود در آماده‌سازی برای حمله به ایران باشد، را تشریح می‌کند. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین