کد خبر: ۹۴۴۲۱۱
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۵

عراقچی راهی بحرین شد

وزیر امور خارجه ایران امروز در دور پنجم سفرهایش به منطقه برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی راهی بحرین شد و قرار است پس از آن هم به کویت برود.
عراقچی راهی بحرین شد
آفتاب‌‌نیوز :

سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه عصر امروز (دوشنبه) ۳۰ مهرماه در دور پنجم سفرهایش به منطقه در راستای تلاش برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و تجاوزات این رژیم به لبنان در رأس هیأتی تهران را به مقصد منامه ترک کرد.

گفت‌وگو با مقامات بحرین درباره اوضاع جاری منطقه در دستور کار این سفر قرار دارد. این نخستین سفر وزیر امور خارجه ایران به منامه بعد از حدود ۱۷ سال است. در سال ۱۳۸۶ منوچهر متکی وزیر اسبق امور خارجه برای شرکت در كميسيون مشترك ایران و بحرین به ریاست وزرای خارجه سفری به منامه داشت و البته بعد از آن هم به بحرین رفت، ولی برای شرکت در نشست امنیتی منامه.

* کویت مقصد دوم

سیدعباس عراقچی قرار است در مقصد دوم این سفر هم به کویت برود و با مقامات کویتی نیز درباره وضعیت منطقه غرب آسیا به رایزنی بپردازد.

اسماعیل بقایی سخنگوی دستگاه دیپلماسی امروز در نشست هفتگی با خبرنگاران از این سفر خبر داد و گفت که رایزنی‌ها ادامه خواهد داشت و امروز سفری به دو کشور مهم منطقه کویت و بحرین خواهیم داشت.

رئیس دستگاه دیپلماسی پیش از این به کشورهای لبنان، سوریه، عربستان سعودی‌،‌ قطر، عراق، عمان، اردن، مصر و ترکیه سفر کرد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی همچنین امروز اعلام کرد که هیچ کشوری را در منطقه از رایزنی‌های خود مستثنی نمی‌کنیم و معتقدیم کمک به حفظ و ارتقای صلح و ثبات و امنیت در منطقه وظیفه همگانی است.

سیدعباس عراقچی رئیس دستگاه دیپلماسی در پایان سفر اخیرش به منطقه ۲۹ مهرماه اعلام کرد که رایزنی‌های دیپلماتیک به نفع صلح، ثبات و امنیت پایدار در منطقه ادامه خواهد شد و با سفر رئیس‌جمهور به قازان در روزهای آینده وارد سطح عالی‌ خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین