کد خبر: ۹۴۴۶۱
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۳:۵۶

سرپرست اوقاف: دانشگاه آزاد می‌تواند اموالش را وقف کند

سلیمی نمین: وقف اموال دانشگاه آزاد خلاف قانون است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور درباره وقف اموال دانشگاه آزاد گفت: مسئولان این دانشگاه می‌توانند اموالی را که متعلق به خود دانشگاه است وقف کنند اما درباره اموال دولتی که در اختیار دارند نمی توانند اقدامی انجام دهند.

حجت‌الاسلام علی محمدی در نشست خبری که صبح روز یکشنبه در سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد، در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه " آیا سازمان اوقاف با وقف اموال دانشگاه آزاد که طی ماه‌های گذشته حواشی زیادی را ایجاد کرده، موافق است و آیا اساسا دانشگاه آزاد می تواند چنین اقدامی را انجام دهد" افزود: هنوز وقف نامه دانشگاه آزاد به سازمان اوقاف و امور خیریه ارسال نشده‌است که بتوانیم در این خصوص نظر دهیم چرا که برای پاسخ به این سئوال باید همه جوانب وقف‌نامه را مطالعه کرد.

این اظهار نظر رسمی در حالی است که سلیمی نمین امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفته بود: اموال دانشگاه آزاد، عمومي بوده و به هيچ وجه قابل وقف نيست.
این اظهار نظر رسمی در حالی است که سلیمی نمین امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفته بود: اموال دانشگاه آزاد، عمومی بوده و به هیچ وجه قابل وقف نیست.

وی با بیان این‌كه در مذاکره با مخبر دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، ایشان به بنده گفتند كه در اساسنامه جدید اموال دانشگاه آزاد را اموال عمومی محسوب كرده‌ایم، افزود: این مطلب یعنی اینكه نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی این است كه اموال دانشگاه آزاد عمومی است و مشخص می‌شود كه مدیران آن نمی‌توانند اموال دانشگاه را وقف كنند.

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران درباره علت عدم موضع‌گیری مخبر در خصوص وقف اموال دانشگاه آزاد، گفت: ایشان در این باره به بنده گفتند كه قبل از اعلام نهایی اساسنامه دانشگاه آزاد، موضعی در این باره نخواهیم گرفت.

سلیمی‌نمین با بیان اینكه طرح وقف دانشگاه آزاد انحراف اساسی از قانون است و قطعا خلاف واقع است، تاكید كرد: كسانی كه این طرح را مطرح می‌كنند خلاف قانون عمل می‌كنند و انگیزه آنها در این باره مشخص است؛ آنها نمی‌خواهند از این اموال عمومی كنده شوند، همانطور كه در این 27 سال بر این اموال سیطره داشتند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین