کد خبر: ۹۴۴۷۵
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۷:۳۵

تعویق اجرای حکم سلامتی و دادفر

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب-سرویس سیاسی:صالح نیکبخت وكیل مدافع محمد دادفر و محمد سلامتی از به تعویق افتادن مجدد اجرای حكم موكلانش خبر داد.

صالح نیكبخت، با بیان این مطلب تصریح كرد: به دنبال محكومیت موكلانم در دادگاه مطبوعات و قطعی شدن حكم صادره در سال 1380، محمد سلامتی به 18 ماه حبس و محمد دادفر به 7 ماه و یك روز حبس به اتهام تبلیغ علیه نظام و توهین محكوم شدند.

وی ادامه داد: در دوره‌ی ریاست آیت‌الله شاهرودی بر قوه قضائیه به دستور او، اجرای احكام صادره معلق شده بود كه حدود یك ماه پیش طی اخطاری از سوی اجرای احكام به موكلانم و همچنین به كفیل آنان، درخواست شده بود كه به اجرای احكام دادسرای كاركنان دولت مراجعه كنند.

وی افزود: امروز همراه با موكلانم به دادسرا مراجعه و آمادگی آنان را جهت اجرای حكم اعلام كردیم. دادیار اجرای احكام نیز دستور اعزام آنان را به زندان اوین صادر كرد اما به ما اعلام شد كه به دستور دادستان تهران، پرونده نزد وی ارسال شده است.

نیكبخت ادامه داد: موكلانم با نوشتن نامه‌ای به دادستان تهران درخواست كردند با توجه به مرور زمان پرونده مختومه یا برای جلوگیری از تكرار احضار آنان، حكم اجرا شود.

وی یادآور شد: محمد سلامتی مدیر مسئول روزنامه عصر ما بود و محمد دادفر ضمن مدیر مسئولی روزنامه آئینه جنوب به دلیل سخنرانی در دوره انتخابات مجلس ششم و مقاله‌ای كه در روزنامه همبستگی نوشته بود به این مجازات محكوم شده‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین