کد خبر: ۹۴۵۰۵۴
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۳
تبلیغات

راهنمای خرید کفش و کتانی اسپرت مردانه و زنانه

در این مقاله به راهنمای خرید کفش و کتانی اسپرت مردانه و زنانه پرداختیم و نکات کلیدی که برای خرید این مدل کفش نیاز بود را به صورت کامل شرح دادیم.
راهنمای خرید کفش و کتانی اسپرت مردانه و زنانه
آفتاب‌‌نیوز :

در دنیای امروز توجه به مد و استایل اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده است و با توجه به افزایش تعداد تولید کنندگان و تنوع کفش و کتانی‌های اسپرت انتخاب سخت و چالش برانگیز شده است، کفش علاوه بر تأثیر بر سلامت پا و کمر بر استایل و نوع پوشش تأثیر زیادی دارد کفش‌های اسپرت برای هر جنسیت و فعالیت‌هایی همچون پیاده روی، استفاده روزمره و تمرینات ورزشی و... مناسب هستند، در این مقاله به نکات مهم و راهنمای خرید کفش و کتانی اسپرت مردانه و زنانه خواهیم پرداخت.

انواع کفش و کتانی اسپرت مردانه و زنانه

کتونی را باید با توجه به نیاز و کاربردی که در نظر دارید انتخاب و خریداری کنید کفش‌ها بر اساس کاربرد دارای دسته بندی‌هایی که در ادامه ذکر می‌کنیم هستند:

  1. کفش رانینگ: این کفش‌ها معمولاً سبک و انعطاف پذیر هستند و قابلیت جذب و دفع فشار و شوک را دارند و از فشار و آسیب به پا جلوگیری می‌کنند، در طراحی کفش‌های رانینگ پشتیبانی و محافظت از پا به خوبی ارائه شده است.
  2. کفش پیاده روی: کفش‌های پیاده روی معمولاً مستحکم و ساختار منعطفی دارند و به گونه‌ای طراحی شده اند که در استفاده طولانی مدت احساس خستگی و فشار در پا حس نشود و برای استفاده روزمره و پیاده روی مناسب هستند.
  3. کفش‌های ورزشی: کفش‌های ورزشی گوناگونی مختص با هر ورزشی وجود دارند، اما کفش‌هایی که مناسب باشگاه و تمرینات ورزشی هستند قابلیت‌هایی مثل پشتیبانی و محافظت از پا، تنفس پذیری، انعطاف پذیری و استحکام و کفی‌های ضد سر را داشته باشند.
  4. کفش طبیعت گردی: کفش طبیعت گردی کفشی است که باید کفی ضد لغزش و مستحکم داشته باشد تا از سر خوردن بر روی سطوح لغزنده و ناهموار جلوگیری کند و باید مستحکم و با دوام باشد برند‌های همچون سالامون، ایرانر و... معروف‌ترین کتونی‌های طبیعت گردی را دارند.
  5. کفش بسکتبال: کفش بسکتبال اصولاً نیم ساق هستند تا حفاظت لازم از پا را داشته باشند مدل‌های جردن بهترین کتونی‌های بسکتبال را تولید کرده است.

راهنمای خرید کتانی اسپرت مردانه و زنانه

بررسی قابلیت‌های کفش اسپرت مناسب زنانه و مردانه

  • جنس رویه: بیرونی‌ترین لایه یک کتونی اسپرت رویه آن کفش می‌باشد که در تماس با محیط بیرون قرار دارد و با توجه به برند و نوع کفش از جنس‌های مختلفی تولید می‌شود رویه کفش‌ها باید از قابلیت گردش هوا برخوردار باشد تا در حین انجام فعالیت از تعریق پا جلوگیری شود.
  • جنس زیره: کفش‌های اسپرت زنانه و مردانه باید از زیره با کیفیت و بادوامی برخوردار باشند، جنس زیره از مواد مرغوب مانند EVA و PVC استفاده می‌شود قوس و طراحی ویژه در کفی کفش سبب جلوگیری از فشار و آسیب به پا می‌شود.
  • لایه میانی: لایه میانی یکی از اجزای کلیدی در طراحی و کارکرد کفش‌های اسپرت زنانه و مردانه هستند این لایه بین رویه و زیره قرار می‌گیرد و به جذب شوک، حفاظت از قوس پا و ثبات کنترل حرکات کمک می‌کند و معمولاً از جنس فوم‌های اختصاصی و یا پلی اورتان هستند.
  • انعطاف پذیری: کفش‌های اسپرت باید نرم و منعطف باشند برای تست انعطاف پذیری باید کفش را در ست بگیرید و پنجه و پاشنه را به یکدیگر نزدیک کنید اگر این کار به راحتی انجام شد به این معناست که کفش انعطاف پذیری مناسب را دارد و یا اینکه کفش را بپوشید و به حالت دویدن بایستید و تست نرمی را انجام دهید، نرمی و انعطاف پذیری کفش‌های اسپرت سبب می‌شود تا صدمه‌ای با تاندون و عضله‌های پا وارد نشود.
  • وزن کفش: وزن کفش‌های اسپرت باید سبک و متعادل باشد تا به هنگام استفاده و انجام فعالیت باعث خستگی نشود
  • برند: برند‌های مختلفی در سراسر دنیا به تولید کفش‌های اسپرت مشغول هستند، اما تشخیص برند اصلی و باکیفیت یکی از کار‌های چالشی است و باید با دقت انجام شود، برند‌های معروف و معتبر را در ادامه ذکر می‌کنیم.

برند نایک

نایک یکی از محبوب‌ترین تولید کنندگان تجهیزات و کتونی‌های ورزشی و اسپرت است که در سال ۱۹۶۴ تأسیس شد و در صدد تولید بهترین کتونی اسپرت و ورزشی می‌باشد.

برند آدیداس

برند معروف و شناخته شده آدیداس به لوگو سه خط را حتماً می‌شناسید این برند کتونی‌های اسپرت و ورزشی بی نظیری را تولید و عرضه داشته است و می‌توانید به راحتی کتونی‌های اسپرت مردانه و زنانه را از این برند خریداری کنید.

راهنمای خرید کتانی اسپرت مردانه و زنانه

برند اسیکس

برند اسیکس یک برند نوظهور ژاپنی است که به لحاظ کیفیت در حال رقابت با برند‌های مطرح نایک و آدیداس است.

برند اسکچرز

برند اسکچرز یک برند آمریکایی معروف است که با وجود سابقه کم، اما کفش‌های بسیار با کیفیتی را تولید کرده است و شهرت جهانی یافته است.

برند نیوبالانس

برند نیوبالانس نیز یک برند مشهور است که با تنوع و تولید کتونی‌های اسپرت انتخاب خوبی برای خرید کتونی‌های اسپرت است.

جمع‌بندی

در این مقاله به راهنمای خرید کفش و کتانی اسپرت مردانه و زنانه پرداختیم و نکات کلیدی که برای خرید این مدل کفش نیاز بود را به صورت کامل شرح دادیم؛ در نظر داشته باشید سایز متناسب پا نیز به راحتی و کیفیت انجام فعالیت شما کمک می‌کند و انتخاب از برند و فروشگاه معتبر مثل فروشگاه کتونی پیروزی با ۲۳ سال سابقه نیز در انتخاب کفش بی‌تأثیر نخواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین