کد خبر: ۹۴۵۳۳۸
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۰

عراقچی: در پاسخ قاطع و متناسب به هر تجاوزی تردید نمی‌کنیم

وزیر امور خارجه دیشب در گفت‌وگوی تلفنی جداگانه با وزرای خارجه قطر، سوریه و مصر اعلام کرد که ایران در پاسخ قاطع و متناسب به هرگونه تجاوز به تمامیت سرزمینی و امنیت خود در زمان مقتضی تردید نخواهد کرد.
عراقچی: در پاسخ قاطع و متناسب به هر تجاوزی تردید نمی‌کنیم
آفتاب‌‌نیوز :

وزرای خارجه قطر، سوریه و مصر روز یکشنبه پنجم آبان‌ماه و در پی اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی در حمله به ایران با سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه تلفنی گفتگو کردند.

شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نخست وزیر و وزیر خارجه قطر، بسام الصباغ وزیر خارجه سوریه و بدر عبدالعاطی وزیر خارجه مصر، در تماس‌های تلفنی جداگانه با سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه، در خصوص آخرین تحولات منطقه رایزنی و تبادل‌نظر کردند.

وزرای خارجه این سه کشور که اخیرا در سفر عراقچی به کشورهایشان با همتای ایرانی دیدار کرده بودند، در این تماس‌های تلفنی ضمن محکوم کردن حمله تجاوزکارانه بامداد امروز رژیم صهیونیستی به برخی مراکز نظامی جمهوری اسلامی ایران، بر ضرورت افزایش تلاش‌ها برای برقراری آتش‌بس در غزه و لبنان و توقف ماشین جنگی رژیم صهیونیستی و بازگشت ثبات و امنیت به منطقه تأکید کردند.

رژیم صهیونیستی در اقدامی متجاوزانه، نقاطی از مراکز نظامی در استان‌های تهران، خوزستان و ایلام را مورد هدف قرار داد که براساس آخرین اخبار منتشر شده چهار تن از مدافعان آسمان کشور بر اثر این اقدام متجاوزانه به شهادت رسیده‌اند.

وزیر امور خارجه ایران نیز ضمن تشریح مواضع ایران اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران در پاسخ قاطع و متناسب به هرگونه تجاوز به تمامیت سرزمینی و امنیت خود در زمان مقتضی تردید نخواهد کرد.

عراقچی همچنین تصریح کرد: جامعه جهانی می‌بایست برای جلوگیری از گسترش دامنه جنگ به کل منطقه، اقدام فوری و مؤثری برای برقراری آتش‌بس عادلانه در غزه و لبنان انجام دهد.

وزارت خارجه قطر پیش از این از تماس تلفنی وزیر خارجه قطر با عراقچی خبر داده بود. براساس اعلام این وزارتخانه وزیر خارجه قطر در این گفتگو، حمله به ایران را محکوم و آن را نقض حاکمیت ایران و قوانین بین‌المللی برشمرد.

وزارت خارجه‌های مصر و سوریه نیز امروز در بیانیه‌ای نسبت به این حمله واکنش نشان دادند.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران هم امروز ضمن محکوم کردن این اقدام تجاوزکارانه اعلام کرد: با تأکید بر حق ذاتی دفاع مشروع، که در ماده ۵۱ منشور ملل متحد نیز منعکس شده، خود را محق و موظف به دفاع در برابر اعمال تجاوزکارانه خارجی می‌دانیم.

سیدعباس عراقچی در هفته‌های اخیر و در سفر‌هایی به منطقه در راستای تلاش برای توقف تجاوزات اسرائیل در غزه و لبنان به سوریه، قطر و مصر سفر و با مقامات این کشور‌ها از جمله وزرای خارجه دیدار و گفتگو کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین