کد خبر: ۹۴۵۶۹۹
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۶

جزئیات نشست دو سخنگو درباره لایحه بودجه ۱۴۰۴

سخنگوی دولت با بیان اینکه تلاشمان این است ارتباط مستمر و مثبتی بین دستگاه‌ها و لایه‌های کارشناسی ایجاد کنیم، گفت: جلسات تخصصی سخنگوی دولت در سازمان‌ها و وزارتخانه ها به صورت جداگانه برگزار می‌شود.
جزئیات نشست دو سخنگو درباره لایحه بودجه ۱۴۰۴
آفتاب‌‌نیوز :

نشست خبری مشترک سخنگوی دولت و سخنگوی سازمان برنامه و بودجه در تشریح ویژگی‌های لایحه بودجه ۱۴۰۴ امروز دوشنبه ۷ آبان ۱۴۰۳ در محل ساختمان سازمان برنامه و بودجه برگزار شد.

سخنگوی دولت با بیان اینکه در حوزه سخنگویی دولت در نظر داریم که به صورت تخصصی در خدمت سخن‌گویان دستگاه‌ها باشیم، گفت: تلاش می‌کنیم که ارتباطی مستمر و مثبتی بین یک دستگاه و لایه‌های کارشناسی آن ایجاد کنیم در این راستا باید تلاش کنیم که لایه کارشناسی و تصمیم‌گیری را همسان و همسو کنیم.

فاطمه مهاجرانی با اشاره به اینکه دولت برنامه دارد جلسات تخصصی سخنگوی دولت را در سازمان‌ها و مجموعه‌های مرتبط با دولت به صورت جداگانه برگزار کند، افزود: یکی از ابزارهای افزایش دانش در تمام جوامع رسانه‌ها هستند و رسانه‌ها پیام آوران ارتقای آگاهی مردم اند؛ لذا هرچه اطلاعات دقیق‌تری در اختیار آنان قرار گیرد به همان میزان انتقال اطلاعات نیز دقیق‌تر خواهد بود.

وی تصریح کرد: دولت در اولین سال تحویل لایحه بودجه تمام تلاش خود را به کار بست که در زمان مقرر یعنی همان اول آبان ماه کلیات را تحویل دهد و ان شاءلله این کلیات در تعامل با مجلس به تصویب خواهد رسید.

وی ادامه داد: رسانه‌ها باید به ما کمک کنند که لایحه بودجه در ادبیاتی معنادار و قابل فهم برای جامعه بیان شود چرا که اگر با زبان علمی ارایه نشود تنها موجب ایجاد نگرانی در جامعه خواهد کرد.

مهاجرانی هدف از برگزاری نشست‌های تخصصی سخنگوی دولت با سخنگویان وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی را حمایت از سخنگویان تخصصی دانست و افزود: نقش سخنگویی پاسخگو بودن است و با ارایه پاسخ درست و به موقع اطلاعات می‌توانیم مرجعیت خبر را به خبرنگاران و رسانه‌های داخلی بازگردانیم.

وی در ادامه گفت: نباید فراموش کنیم که بودجه در یک فضای واقعی اجرا خواهد شد و نه انتزاعی؛ لذا هنگامی که با یک دهه تزلزل اقتصادی مواجه بوده‌ایم نباید توقع تحقق رشد هشت درصدی اقتصادی داشته باشیم.

سخنگوی دولت اظهار داشت: باید واقعیت‌های اقتصادی را با مردم در میان گذاشت؛ نه بزرگنمایی خوب است و نه کوچک کردن واقعیت‌ها بلکه ارایه اطلاعات صحیح و به اندازه به مردم کمک می‌کند که ان شاءلله سرمایه اجتماعی جامعه افزایش پیدا کند.

مسعود پزشکیان رئیس جمهور صبح روز سه‌شنبه یکم آبان ماه بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۴ را که شامل احکام بودجه است برای بررسی و تصویب به مجلس ارائه کرد، قرار است کلیات این لایحه در جلسه علنی فردا سه شنبه مجلس شورای اسلامی به رای نمایندگان گذاشته شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین