پایگاه خبری آفتاب
۰۳ /تير /۱۴۰۵
Wednesday 24 June 2026
کد خبر:۹۴۶۳۹۰
۱۸:۱۳
۱۴۰۳/۰۸/۱۰

عکس/ کمال الملک نه؛ مجسمه فردوسی را چه کسی ساخته است؟

عکس/ کمال الملک نه؛ مجسمه فردوسی را چه کسی ساخته است؟
۹۰ سال پیش ابوالحسن صدیقی توضیح داد که مجسمه فردوسی را کمال الملک نساخته است.
۱۸:۱۳
۱۴۰۳/۰۸/۱۰
به گزارش آفتاب نیوز،

در سال ۱۳۱۳ همزمان با جشن‌های هزاره فردوسی یک مجسمه نیم تنه از فردوسی در محل دارالفنون تهران قرار گرفت.

روزنامه اطلاعات ۶ آبان ۱۳۱۳ توضیحی از ابوالحسن صدیقی، مجسمه‌ساز شهیر ایران منتشر کرده که توضیح داده این مجسمه اثر اوست و کار استادش کمال الملک نیست.

گفتنی است که این مجسمه گچی فردوسی از بین رفته و اثری از آن باقی نمانده است. توضیح را بخوانید و عکسی از ابوالحسن صدیقی تماشا کنید.

عکس/ کمال الملک نه؛ مجسمه فردوسی را چه کسی ساخته است؟

عکس/ کمال الملک نه؛ مجسمه فردوسی را چه کسی ساخته است؟

 

گزارش خطا
ارسال پیام
captcha