کد خبر: ۹۴۹۶۸
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۸۸ - ۰۹:۰۸
در راه پیمایی 22 بهمن بیان شد

دکتر احمدی‌نژاد: انقلاب اسلامی متعلق به همه ملت‌های جهان است

ایران به اورانیوم غنی‌شده 20 درصد دست یافته است
آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: دکتر احمدی‌نژاد با بیان این که اثرگذاری ملت ایران و نقش آنها در مناسبات منطقه بر قدرت‌های سلطه‌گر جهانی پوشیده نیست، گفت: ملت ایران ظرفیت موج‌آفرینی و اثرگذاری بر مناسبات منطقه را در اختیار دارند و قدرت‌های زورگو که قصد دارند با تسلط بر خاورمیانه بر جهان مسلط شوند ملت بزرگ و مستقل ایران را مانع اصلی اهداف خود می‌دانند و رمز مقابله 31 ساله آنها با ایران اسلامی همین مسئله است.

دکتر محمود احمدی‌نژاد طی سخنانی در راهپیمایی عظیم مردم تهران به مناسبت گرامیداشت یوم الله 22 بهمن، با اشاره به دستاوردهای ملت ایران در طول سه دهه گذشته تصریح کرد: به فضل الهی کاروان پیشرفت و شکوفایی ملت ایران با شتاب روزافزون در حال حرکت به سمت قله‌ها است و هیج قدرتی نمی‌تواند در برابر ملت ایران مانعی ایجا کند.

وی همچنین به مانع تراشی‌های غربی‌ها در مقابل ملت ایران اشاره کرد و گفت: غربی‌ها می‌خواهند ایران ضعیف و عقب‌افتاده و تحت تسلط دیکتاتوری بی‌فرهنگ و آدم‌کش باشد اما مستقل نباشد آنها با آزادی و جمهوریت ایران مخالفند چرا که این دو از دستاوردهای فرهنگ اسلام ناب محمدی است.

متن کامل اظهارات دکتر احمدی‌نژاد به این شرح است: 

22بهمن عید بزرگ ملت ایران و همه ملت‌های آزاده جهان است بی‌تردید فجر 57 آغاز جدیدی نه تنها برای ملت ایران بلکه برای همه آزادگان و ملت‌های عدالت‌خواه دنیا است.

در طول 31 سال هر ساله شاهد یک حادثه بزرگ و یک گام رو به جلو بوده‌ایم، هر 22 بهمن با ماموریت و دستاوردهای ویژه خود همراه بوده است.

با ظهور انقلاب اسلامی ایران دوره جدید، سازنده، پرتلاطم و همراه با سیاست‌های بزرگ در حیات بشر آغاز شد، همزمان با این امر یک دوره سیاه تاریخی رو به افول برای کشورهای استعمارگر شروع شد و انقلاب اسلامی ایران به عنوان یک وجود زنده که از عمق جان و قلب انسان‌ها شکل گرفته است، در مسیر پویایی خود حرکت می‌کنند.

انقلاب اسلامی متعلق به همه ملت‌های جهان است
انقلاب اسلامی ایران فراتر از رنگ و نژاد بوده و متعلق به همه ملت‌های جهان است چرا که انقلاب یک حرکت انسانی و انسان یک موجود جهانی است.
 
محال است بتوان انسان را در قفس جغرافیا، ‌نژاد و رنگ زندانی کرد؛ چرا که سرنوشت جامعه بشری به یکدیگر وابسته و پیوسته است و هیچ فرد و ملتی بدون ارتباط با جهان نمی‌تواند به سعادت برسد و باید بدانیم که سعادت جامعه بشری در هم تنیده است.

از ابتدای انقلاب و حتی قبل از آن معلوم بود مستکبران و غارتگران بین‌المللی که با تجدید حیات و بازیابی هویت ملت‌ها مخالفند و در برابر هر حرکت اصلاحی اصیل می‌ایستند به مقابله با ملت ایران خواهند پرداخت و برای همین است که در طول 31 سال برای حرکت انقلاب ایران در مسیر تعالی مانع‌آفرینی می‌کنند.

دلایل مخالفت با آزادی و شکوفایی ملت ایران
آنها همواره به دو علت با آزادی و شکوفایی و تعالی ملت ایران مخالف هستند، دلیل اول به ویژگی ملت ایران برمی‌گردد چرا که استعمارگران از گذشته می‌دانستند و امروز هم می‌دانند که ملت ایران هر گاه فرصت یافته با جوشش فرهنگ،‌علم و تمدن همه مناسبات منطقه وجهان را تحت تاثیر قرار داده است.

ملت ایران در طول قرن‌ها و بویژه پس از اسلام پرچمدار علم،‌فرهنگ و تمدن بوده و بخش‌های وسیعی از منطقه وجهان را تحت تاثیر خود قرار داده است. دلیل دوم مخالفت استعمارگران با انقلاب ایران به وضعیت خاص منطقه برمی‌گردد چرا که منطقه ما مهم‌ترین، حساس‌ترین و اثرگذارترین منطقه جهان است و هر قدرتی که بتواند این منطقه را تحت کنترل خود درآورد به مناسبات جهانی مسلط خواهد شد.

این منطقه خاستگاه همه فرهنگ‌ها و تمدن‌های بشری و مرکز بعثت انبیاء‌الهی است. آنچه بشر از اخلاق و فرهنگ در اختیار دارد،‌مرهون تلاش‌های دانشمندان و عارفان همین منطقه است.

دارا بودن ذخایر عظیم انرژی و معادن و سایر منابع طبیعی از دیگر ویژگی‌های منطقه خاورمیانه است. هر کس بتواند بر این انرژی مسلط شود، ابزار تسلط بر جهان را در اختیار می‌گیرد همانطور که سالها استعمار فرسوده انگلیس با تسلط بر انرژی خاورمیانه توانست بخش عظیمی از دنیا را تحت تسلط خود درآورد.

نتیجه جنگ دوم جهانی مرهون انرژی ارزان منطقه خاورمیانه بود.‌ قدرت‌های جهان انرژی ارزان منطقه را غارت کرده و موتور جنگی خود را به کار گرفتند و جنگ اول جهانی نیز به همین شکل پیش رفت.

تسلط بر منطقه خاورمیانه برای حاکم شدن برجهان
خاورمیانه چهارراه ارتباطی و سیاسی عالم است و این منطقه به لحاظ ژئوپلتیک بالاترین پتانسیل و توان اثرگذاری در جهان را دارد، ‌اگر کسی در مرکز این چهارراه قرار گیرد همه ارتباطات و مناسبات سیاسی را تحت کنترل خود درخواهد آورد.

تاریخ نشان داده هر گاه هر قدرتی بر این منطقه مسلط بوده بر همه جهان تسلط یافته و هر قدرتی از امکان تسلط بر این منطقه بی‌بهره مانده به سرعت حذف و منزوی شده است.

اشغال سرزمین فلسطین و تاسیس رژیم جنایتکار صهیونیستی و حمایت‌های مطلق برخی کشورهای غربی از این رژیم نامشروع و جنایت‌های آن را باید در ویژگی‌های منطقه خاورمیانه جستجو کرد.غربی‌ها با دروغ‌پردازی و مقدمه‌سازی بی‌اساس این زمینه را ایجاد کردند تا این رژیم منحوس بر ملت‌های منطقه تحمیل شود.

اثرگذاری ملت ایران و نقش آنها در مناسبات منطقه بر قدرت‌های سلطه‌گر جهانی پوشیده نیست.ملت ایران ظرفیت موج‌افرینی و اثرگذاری بر مناسبات منطقه را در اختیار دارند و آنها می‌خواهند از این طریق با تسلط بر خاورمیانه بر جهان مسلط شوند اما ملت عزیز، مستقل و آزاد ایران را مانع اصلی اهداف خود می‌دانند و این رمز مقابله 31 ساله آنها با ایران اسلامی است.

غربی‌ها می‌خواهند ایران ضعیف و عقب‌افتاده و تحت تسلط دیکتاتوری بی‌فرهنگ و آدم‌کش باشد اما مستقل نباشد آنها با ازادی و جمهوریت ایران مخالفند چرا که این دو از دستاوردهای فرهنگ ناب محمدی است.

در یک کلام باید گفت می‌خواهند با تسلط بر منطقه خاورمیانه، حاکم جهان باشند اما ملت ایران مانع اصلی آنها است. 

غرب و مستکبران با بزرگی و عزت ایران مخالف هستند، بقیه مسائل همه بهانه است و موضوعاتی نظیر انرژی هسته‌ای، پیشرفت‌های بیوتکنولوژیک، مسئله حقوق بشر، مسائل منطقه‌ همگی بهانه‌ و پوششی برای پنهان کردن اهداف اصلی سلطه گران در منطقه است.مردم ایران با رفتارهای دوگانه و چند گانه آنها کاملا آگاه هستند.

حال می‌خواهیم به 31 سال مقابله آنها با نظام جمهوری اسلامی ایران نگاهی بیندازیم تا ببینیم آنها در این 31 سال به کجا رسیده‌اند و ملت ایران به کجا رسیده است.

سی و یک سال پیش آنها قدرت بلامنازع منطقه و جهان بودند. دو قطب به ظاهر مخالف اما در حقیت هم سو را در جهان تشکیل داده بودند هر دو قطب به دنبال تسط بر جهان و غارت انسانیت انسانها بودند هر دو به دنبال برده داری مدرن بودند یکی با شعار حمایت از کارگر در تلاش بود تا همه انسانها را به کارگران دون پایه نظام سلطه تبدیل کند و دیگری با نظام سرمایه داری و شعارهای لیبرالیستی باز به دنبال تبدیل همه ملت‌ها به کارگران سرمایه داران بزرگ جهانی بوده اند. 

آنها حتی زنها و کودکان را برای سرعت بخشیدن به چرخ تولید- مصرف و پرکردن جیب کلان سرمایه داران جهانی به کارهای مورد نظر خودشان واداشتند. هدفشان براین بود که یک برده داری مدرن در جهان حاکم کنند هر کدام یک شعاری می‌دادند ، ولی هر دوی آنها در پی له کردن شخصیت حقیقی انسان و تخریب فرهنگ‌های انسانی و الهی بودند جهان را به دو گروه تقسیم کردند هر ملتی و دولتی باید تابع یکی از آنها می‌شد.

بدون آن فاقد هویت و فاقد اصالت بود. اگر کسی می‌خواست از شر یکی از آنها خلاص بشود باید به شر دیگری پناه می‌برد و راه سومی برای ملت‌ها باقی نگذاشته بودند دو قدرت هرکدام از آن یکی بدتر از دیگری هر دو در تخریب ارزش‌های اخلاقی شریک بودند. هر دو قطب خدا ، یگانه‌پرستی ، راه انبیاء و آرمان و سعادت حقیقی بشر را از زندگی و اندیشه اجتماعی ملتها بیرون کردند. آنها صداقت، دوستی، پاکی، ایمان، برادری و اصالت حقیقی انسان را منزوی کردند و به جای آن قدرت طلبی، دغل کاری، خیانت، اصالت ثروت را جایگزین کردند.

در طول 100 سال گذشته بیش از 120 میلیون انسان را تحت شعارهای به ظاهر زیبا کشتند و چند برابر را آواره و زخمی کردند. آنها ناامنی ، فاصله طبقاتی و تهدید را بر جهان حاکم کردند. بیش از 80 درصد ملت‌ها و مردم جهان در فقر نزدیک به مطلق به سر می‌بردند و فقط عده قلیلی در دنیا جیب‌های خودشان را هر روز پرتر و پرتر می‌کردند. 

با مسابقه تسلیحاتی ، با ساخت بمب اتم ، بمب شیمیایی ، بمب میکروبی، سایه تهدید را بر همه جهان حاکم کردند کردند، جان و مال و حیثیت انسان و انسانها را لگد مال کردند.

بال غربی نظام سلطه هم به پایان راه رسیده است
اما به فضل الهی با ظهور انقلاب اسلامی، با ایستادگی ملت عزیز ایران، در یک مدت کوتاه ، بال شرقی این نظام سلطه یعنی مارکسیست و نظام کمونیستی فرو ریخت و به تاریخ پیوست و به فضل الهی دیگر تا ابد امکان زنده شدن برای او وجود ندارد.

به لطف خدا، بال غربی این نظام سلطه ضد انسانی هم امروز به بن بست رسیده است. بن بست نظری، بن بست عملی در سیاست، اقتصاد، فرهنگ و در قدرت نظامی. می‌بینید وضع عالم را ، همه آنها در بن بست دست و پا می‌زنند. به لطف خدا و به لطف ایستادگی ملت ایران، بال غربی نظام سلطه هم به پایان راه رسیده است و ان شاء الله در آینده نزدیک این جرثومه ضد بشر ی نیز فرو خواهد ریخت.

آنها ادعا کردند و فکر می‌کردند که پایان تاریخند، اعلام کردند که در اوج قله کمال انسانی قراردارند و حیات سعادتمندی بالاتر از وضعیت آنها وجود ندارد. اما در واقع آنها به پایان تاریخ حیات خودشان رسیده‌اند.

هر 22 بهمن یک پیروزی بزرگ و فتح یک قله جدید
اما ببینید طی این 31 سال ملت ایران چه کرده است. هر سال یک گام بلند، هر 22 بهمن یک پیروزی بزرگ و فتح یک قله جدید. ذهنتان را می‌برم اول انقلاب ، ملتی بودیم که تازه از بند استعمار و استبداد و وابستگی و دیکتاتوری آزاد شده بودیم، تازه طعم آزادی و استقلال حقیقی را می‌چشیدیم. اما در مظلومیت و محرومیت کامل قرار داشتیم از نظر اقتصادی و علمی و نظامی و سیاسی و بین الملل هیچ جایگاه قابل توجهی نداشتیم. نمی‌خواهم ذهن‌ها را تلخ کنم، و به مشکلات و محرومیت‌های عظیمی که بر ملت ایران تحمیل شده، تحقیرهایی که تحمیل کرده بودند و جلوگیری از پیشرفت ملت ایران در طول 150 سال حاکمیت استعماری در این کشور اشاره کنم. آنقدر مظلوم و محروم بودیم که حتی نمی‌توانستیم حرف خودمان رابه گوش دنیا برسانیم. یک ملت فراموش شده و دست چندم بودیم به گونه‌ای که آنها اوایل پیروزی انقلاب تصور میکردند می‌توانند در مدت کوتاهی ریشه ملت ایران را بکنند و این را هم اعلام و برای آن برنامه ریزی و اقدام کردند. 

هر دو قطب با هم بودند، هماهنگ بودند، با هم عمل کردند، اما به لطف خدا، پیوستگی ملت ایران با فرهنگ اسلام ناب و خط نورانی امامت و ولایت، همه طراحی‌های آنها را خنثی کرد.

ایران سریع‌ترین پیشرفت‌های علمی در جهان
اما امروز از نظر علمی بدون تردید پیشرفت‌های ملت ایران سریعترین پیشرفت‌های علمی در جهان است. ایران به سرعت به قله‌های علم و فناوری جهان نزدیک می‌شود. متخصصین ما در بیوتکنولوژی هر هفته و هر ماه یک پیشرفت جدید یک داروی جدید یک درمان جدید یک اختراع و نوآوری جدید را در مرزهای دانش بشری تقدیم می‌کنند. 

به لحاظ فضایی ببینید کجا بودیم، یک زمانی ملت ایران را تحقیر می‌کردند و می‌گفتند ایرانی‌ها باید لولهنگ بسازند.ایرانی‌ها را چه به فناوری ، چه به صنعت، چه به فضا ، اما حالا هر روز جوانان و دانشمندان ما قله‌ای از قله‌های فضا را فتح می‌کنند. در همین دهه فجر برای اولین بار موجود زنده را جوانان ما به فضا پرتاب کردند. با دستگاه‌های بسیار پیشرفته، تمام حالات آنها را اندازه گرفتند، یک لاک‌پشت یک موش، یک کرم، چند تا سوسک را در فضای قابل قبولی قرار دادند اینها را با شتاب بسیار زیادی به آسمان پرتاب کردند دوربین نصب کردند کامپیوتر نصب کردند دستگاههای ویژه نصب کردند ، تمام حالات جسمی و روحی آنها را در این شتاب بالا و صعود به ارتفاعات اندازه‌گیری کردند و همزمان به زمین مخابره و ثبت کردند.

اینها مقدمه حضور فضانوردان ایران در فضا است. همه این را متوجه می‌شوند در لیزر، امروز بخش‌های مهمی از لیزر در مرزهای دانش و فناوری جهان است. من با افتخار اعلام می‌کنم که امروز دانشمندان ما اصل فناوری لیزر را در اختیار دارند و در تمام زمنیه‌های مورد نیاز خواهند ساخت و در اختیار ملت ایران قرار خواهند داد.

دستیابی به فن لیزر در واقع آغاز یک انقلاب عملی و فناوری در کشور عزیز ایران است که به سرعت همه بخش‌ها را جلو خواهد برد. در پزشکی ، در فیزیک ، در ریاضی ، در شیمی در همه علوم سرعت حرکت سرعت نجومی است و در موضوع هسته ای هم که در جریان هستید و اشاره خواهم کرد.

امروز به فضل الهی ایران شاهد جوشش علمی ، شاهد فوران علم و فناوری از اندیشه‌های خلاق جوانان و دانشمندان است و هرروز خبر یک پیشرفت بزرگ به ملت تقدیم می‌شود.

به زودی جشن برق‌دار شدن همه روستاهای بالای 20 خانوار برپا خواهد شد
از نظر اقتصادی یک ملت محروم فقیر و وابسته امروز با گزارش‌های خود آنها به اقتصاد هفدهم جهان تبدیل شده است و ان شاء الله با اجرای هدفمند کردن و با ا جرای برنامه پنجم و با اجرای سیاستهای اصل 44 ظرف پنج سال به قدرت اقتصادی 12 جهان تبدیل خواهد شد.

سرمایه گذاری‌های گسترده، همین دیروز فقط در یک مورد 2 هزار میلیارد تومان فقط در عسلویه و در بخش‌های مختلف پتروشیمی به بهره برداری رسید. سرتاسر ایران امروز یک کارگاه سرمایه گذاری برزگ است. در زمینه‌های گوناگون کار، فعالیت و نشاط اقتصادی ادامه دارد.

در بخش عمران و آبادی هم به همین ترتیب 65 هزار روستا و آبادی و دهها شهر کشور در فقر ومحرومیت و عقب افتادگی بودند اما امروز بسیاری از روستاها از امکانات اولیه رفاهی از جمله آب ، برق ، مدرسه ، راه ، بهداشت ، ارتباطات مخابراتی و فعالیت‌ها و نشاط در روستاها برخوردار شده اند. همه در جریان هستید که تمام نفت و گاز کشور به جیب غربی‌ها می‌رفت و مردم ایران از نفت و گاز محروم بودند. امروز بیش از 90 درصد جمعیت کشور از نعمت گاز برخوردار است و امکانات کشور در خدمت ملت است. روستاییان پایه استقلال و تولید و پایه فرهنگ کشور هستند. من می‌خواهم با افتخار اعلام بکنم در چند روز آینده جشن برق دار شدن همه روستاهای بالای 20 خانوار برپا خواهد شد.

ایران مهمترین و بزرگترین قدرت منطقه
در هنر و ورزش و فرهنگ هم همین طور است. امروز جوشش هنری است ، جوشش فرهنگی است ، جوشش ورزشی است. هر روز یک افتخار جدید ، یک نوآوری جدید و یک اندیشه جدید. در سینما و موسیقی و شعر و ادبیات و رمان نویسی و نقاشی و بخش‌های گوناگون هنر، در رشته‌های مختلف ورزشی ، در بخش‌های گوناگون فرهنگی، ایران در حال جوشش است ، در حال تولید است و این همان چیزی است که آنها از آن وحشت دارند.

از لحاظ بین‌المللی و سیاسی هم به لطف خدا ایران مهمترین و بزرگترین قدرت منطقه و الهام بخش همه ملت‌ها و دولتهای منطقه و جهان مستقل است. آنها می‌دانند امروز ایران بی بدیل است. قدرت‌مندترین است. اما قدرت صالح است، قدرت فرهنگی است، قدرت برادری است، قدرت انسانی است، قدرت به حرکت درآوردن انسانها و بیدار کردن وجدان بشری است. آنها این را می‌دانند همه می‌دانند که بدون ایران هیچ کاری نمی‌توانند بکنند، همه شان می‌دانند که بیش از این که ما به آنها احتیاج داشته باشیم، آنها به ما احتیاج دارند. به فضل الهی ، به لطف خدا امروز کاروان پیشرفت و شکوفایی ملت ایران با شتاب روز افزون در حال حرکت به سمت قله‌ها است و هیج قدرتی نمی‌تواند در برابر ملت ایران مانعی ایجا کند.
ما مشکلاتی هم داریم. اما ایمان داریم، باور داریم که به لطف خدا، با همت جوانان برومند و ملت بزرگ ایران بر همه آنها غلبه خواهیم کرد. بدون تردید آینده از آن ملت ایران است و بدخواهان و دشمنان ملت ایران هیج شانسی برای پیروزی نخواهند داشت.

ملت ایران هسته‌ای شده است
اما می‌خواهم چند کلمه راجع به موضوعات اخیر مطالبی عرض کنم آنها از ابتدا با پیشرفت ملت ایران مخالف بودند در هر مقطعی یک بهانه‌ای و داستانی سرهم می‌کردند و طراحی‌های خودشان را جلو می‌بردند در چند سال اخیر موضوع هسته ای را بهانه قراردادند.
 
کسانی که انبارهایشان پر از سلاح هسته‌ای است کسانی که شنیع ترین آدم نماهای روی زمین را در منطقه به سلاح هسته‌ای مجهز کردند و برای جنایت هایش کف می‌زنند و هورا می‌کشند با شعار این که می‌خواهیم جلوی توسعه سلاح هسته‌ای را بگیریم در برابر ملت ایران صف‌آرایی کردند، فناوری‌ها را به طور انحصاری در اختیار خودشان گرفتند و خواستند با این بهانه جلوی دستیابی ملت ایران به فناوری‌های پیشرفت را بگیرند نمی‌خواهم همه زوایا را مجدداً عرض کنم و وقت شما را بگیرم.

بالاخره یک روزی می‌گفتند شما اصلا نباید تولید سوخت هسته‌ای داشته باشید نباید غنی‌سازی کنید، وقتی شروع کردیم، سرو صدا راه انداختند و از همه ابزارهای سلطه و آن چیزی که در دستشان بود استفاده کردند. مدتها می‌گفتند شما نباید داشته باشید شما باید تعطیل کنید، شما باید تجهیزات خودتان را جمع کنید. اما با ایستادگی ملت عزیز و رهبری گرانقدر، با لطف و عنایت ویژه اما عصر (عج) و خدای متعال ملت ما در این مقطع پیروز شد و ملت ایران هسته‌ای شد.

بعدها دوباره در ژنو گفتند می‌خواهیم همکاری کنیم ما هم استقبال کردیم ، گفتیم شما با ملت ایران تقابل کردید، چه نفعی بردید؟ بیایید یک دوره‌ای هم تعامل و همکاری کنید و این به نفع و صلاح شما است، در واقع ما سعی کردیم یک فرصتی به آنها بدهیم که رفتار خودشان را اصلاح کنند.

همه بدانند، شما می‌دانید طبق مقررات آژانس همه اعضا موظفند اگر یک عضوی نیاز به سوخت 20 درصد داشت، بدون شرط و فقط با گرفتن هزینه آن، آن سوخت را تامین کنند. اگر کاری برای تحقیقات و یا برای پزشکی است و مصرف انسانی دارد همه اعضا موظفند این کار را انجام بدهند. 

ما هم برای این که فرصتی به آنها بدهیم که اصلاح و جبران بکنند و به راه درست برگردند در نامه‌ای به آژانس گفتیم ما برای راکتور تهران که مصرف پزشکی و دارویی و تحقیقاتی دارد سوخت 20 درصد می‌خواهیم. آژانس هم اعلام کرد که دو کشور آمادگی دارند که کمک کنند این کار انجام بشود آمریکا و روسیه. ما گفتیم بسیار خوب بیایید صحبت کنیم. مذاکرات وقتی شروع شد گفتند شما آن سوخت غنی شده خودتان را به ما برگردانید. ما گفتیم چنین چیزی الزام ندارد آن سوخت متعلق به خودمان است، شما طبق مقررات به ما سوخت بدهید و پولش را بگیرید. آنها اصرار کردند و ما گفتیم بسیار خوب ما برای این که برای صدمین بار حسن نیت و صلابت ملت ایران را به شما نشان دهیم اشکالی ندارد بیایید حساب کنیم چقدر سوخت باید برود چقدر باید برگردد به همان میزان شما غنی کنید این سوخت اینجا هست هر موقع غنی شده 20 درصدی را آورید با هم عوض می‌کنیم. اما آنها گفتند نه، شما سوخت‌تان را بدهید ما ببریم بعداً به شما سوخت می‌دهیم.

ببنید چه اتفاقی افتاد. ما خریدار کالا هستیم و طبق قانون آژانس آنها باید کالا را بلاشرط به ما بدهند. در دنیا رسم است اگر کسی بخواهد کالایی سفارش بدهد اوست که شرایط کالا را تعیین می‌کند و شرط می‌گذارد اینجا اینها پشت و رو عمل می‌کردند، بالاخره روحیه استکباری است دیگر. اصرار کردند که شما نه. اول ایران سوخت را تحویل دهد تا بیرون ببریم بعد ما آن را به شما خواهیم داد و شروع کردند به ابراز حرف‌های سبک، گفتند که می‌خواهیم این سوخت را از ایران بگیریم و ایران را برای مدتی از ساختن بمب اتم دور کنیم این حرف‌ها خیلی حرف‌های سخیفی بود. اینها ادبیات دوره آقای بوش و دوره زورگویی را زنده می‌کرد. خوب طبیعی بود که پاسخ ما چی باشد. پاسخ ما روشن بود گفتیم ما به شما اعتماد نداریم. تجربه تاریخی هم نشان داده که نباید به شما اعتماد کنیم. شروع کردند به سر و صدا کردن و تبلیغات و رفتند در آژانس قطعنامه صادر کردند و یک بار دیگر حیثیبت آژانس را صرف زیاده خواهی‌های خودشان کردند و آبروی آژانس را بردند.

ملت ایران هرگز زیر بار حرف زور و بی‌منطقی نمی‌رود
طبق قوانین آژانس آنها موظفند سوخت را بدهند، اگرنمی خواهید بدهید ، چرا شرط می‌گذارید، حالا شرط گذاشتید چرا حرف‌های بی ربط می‌زنید که ما میخواهیم ایران را از بمب اتم دور کنیم. تازه پا را یک قدم بالاتر گذاشتند خیال می‌کردند در ذهن خودشان با تبلیغاتی که کرده‌اند چهار تا رسانه راه انداختند ملت ایران ضعیف شده است ومی توانند تحمیل کنند. گفتند ما فرصت می‌دهیم به ایران که شرایط تحمیلی را بپذیرد اگر نپذیرفت چنان و چنین می‌کنیم. با این حرف هایشان یک بار دیگر نشان دادن که صداقت ندارند و نشان دادند که بی‌اعتمادی ما به آنها حقیقت دارد و درست است و حق ما است که به آنها بی‌اعتماد باشیم. خوب وقتی شروع کردند این حرف‌ها را زدند که تا آخر فلان ماه فرصت می‌دهیم ، پاسخ ما خوب خیلی روشن بود ما گفتیم به آنها که ملت ایران هرگز زیر بار حرف زور و بی منطق شما نخواهد رفت و از هیچ یک از شما هراسی به دل راه نخواهد داد.

به آنها گفتیم این مصرف سوخت راکتور عمده اش برای مصرف پزشکی است. این برای 800 هزار نفر در سال دارو تولید می‌کند و سوختی که 25 سال قبل گرفتیم در حال تمام شدن است ما زمان زیادی نداریم باید سوخت را تامین بکنیم به همین خاطر به آنها گفتیم دو تا سه ماه بیشتر فرصت نداریم. اگر آمدید سوخت را دادید بسیار خوب. اگر نیامدید ،ما خودمان این سوخت را تولید خواهیم کرد، گفتیم یا سوخت 20 درصد را بدهید پولش را بگیرید یا سوخت را بدهید معادلش سوخت 3.5درصد بگیرید که این هم یک پیشنهاد سخاوتمندانه از طرف ایران بود. اما آنها باز هم فرصت را از دست دادند چرا که آنها خیال می‌کردند ملت ایران ضعیف شده است که حالا پاسخشان را خواهم داد از زبان شما.

اولین محموله سوخت 20 درصد تولید شد
ما گفتیم اگر سوخت ندهید خودمان می‌سازیم ، باور نکردند و باز هم از همین حرف‌های معمولی و معمولا حرف‌های مفت را تکرار کردند آنها حتی به فکر بیماران هم نبودند دنیا بداند آنها با بیماران هم بازی می‌کنند. 

دیدید در ماجرای چند ماه قبل در آزمایشگاه یک ویروس را جهش دادند، منتشر کردند برای این که دارو بفروشند این جنس آنهاست، جنس کسانی است که خدا را، اخلاق را، ایمان را و پاکی را می‌خواهند از زندگی بشر بیرون کنند.

خوب باز هم ندادند ما مجبور شدیم که خودمان بسازیم من می‌خواهم اینجا به شما عرض کنم پریروز کار تولید سوخت 20 درصد شروع شد من می‌خواهم به شما خبر بدهم به لطف خدا با صدای بلند اعلام کنم که به لطف خدا خبری که رییس سازمان انرژی اتمی داد اولین محموله سوخت 20 درصد تولید شد و در اختیار دانشمندان قرار گرفت. و به لطف خدا این کار تا تامین کامل نیازهای کشور ادامه پیدا خواهد کرد.

می‌خواهم چند تا نکته دیگر بگویم نکته اول، به محض این که کار تولید شروع شد، گفتند اینها نمی‌توانند بسازند، و تمسخر می‌کردند، بعد وقتی دیدند موضوع جدی شد باز شروع کردند به تهدید، مثل این که اینها یادشان رفته که امروز در موضع ضعف و بی‌منطقی و بی‌قانونی قرار دارند. آنها در جایگاهی نیستند که بخواهند حرفی بزنند و انتظار داشته باشند حرفشان را ملت ایران بپذیرد.

اما نکته دوم اعلام کردند که آمریکا حاضر است در تهیه سوخت 20 درصد کمک کند، بسیار خوب ما که گفتیم بدون پیش شرط بیایید سوخت بدهید هر کس بفروشد، ما از او می‌خریم، آمریکا هم بدهد ما از او سوخت می‌خریم. ما مشکلی نداریم شما با هسته ای شدن ما مشکل دارید ، شما باید خودتان را اصلاح کنید. 

بعضی هایشان می‌گویند آقا شما رادیو دارو تولید نکنید بیایید ما به شما می‌فروشیم. می‌گوییم عجب! خوب چه اشکالی دارد که ایران رادیو دارو تولید کند و شما بیایید از ایران بخرید، چه کسی گفته است که شما باید تولید کنید و ما بخریم، ما می‌سازیم شما بیایید از ما بخرید. به نوعی حرف می‌زنند که مثلا اگر چند صد کیلو اورانیوم 3.5 درصد را از ایران بیرون ببرند دیگر خیلی شاهکار کردند و پیروزی بزرگی به دست آورند. بسیار خوب سوخت 20 درصد را آماده کنید، بیایید ما این را به شما می‌دهیم حق الزحمه و دستمزدتان را هم می‌دهیم. 

خواهید دید که حرکت توفنده رو به جلو ایران با این کارها متوقف نمی‌شود ما در نطنز روزی چند کیلو از اینها می‌سازیم و انبار می‌کنیم و در آینده نزدیک هم ان شاءالله تولید روزانه مان به سه برابر افزایش پیدا خواهد کرد. آنها باید یک کاری بکنند که اعتماد ملت ما و سایر ملت‌ها را جلب بکنند. باید خوب گوش بدهند، اگر ما جای آنها بودیم برای این که نشان بدهیم صداقت داریم حتماً می‌آمدیم سوخت 20 درصد ایران را فوری تامین می‌کردیم و از ملت ایران تشکر می‌کردیم. قانونی را که خودشان نوشتند رعایت میکردند تا حداقل بعضی از ملت‌ها تصور کنند آنها هم یک ذره صداقت در وجودشان هست.

ملت ایران مانند شما ترسو و دروغگو نیست
اما نکته سوم تبلییغات راه انداختند که ایران با سوخت 20 درصد یک قدم به ساخت بمب اتمی نزدیک شده است. من به نظرم یاآنها بی‌سواد و بی اطلاع هستند یا خودشان را به بی سوادی و بی اطلاعی می‌زنند ، البته ما نشانه‌هایی وجود دارد که رده‌های پایین دستی در تشکیلات اینها اطلاعات کامل را به آنها نمی‌دهند اما باور نداریم که رییس جمهوری یک دولتی مثل آمریکا یا انگلیس یا رییس یک دولتی مثل آلمان این قدر بی اطلاع و بی سواد باشند که ندانند که تمام سوخت ما زیر نظر آژانس نگهداری ، جابجا و استفاده می‌شود. آیا می‌شود زیر نظر آژانس بمب اتمی ساخت. اگر می‌شود اعلام کنید تا همه بدانند. در ثانی همه شان می‌دانند، همین الان هم ما در نطنز توانایی ساخت سوخت با غنای بسیار بالا را داریم. چرا خیال می‌کنند با تولید 20 درصد یک اتفاقی افتاده است. همین الان هم در نطنز این توانایی را داریم که بالای 20 درصد، بالای 80 درصد غنی سازی کنیم. اما چون نیاز نداریم غنی سازی نداریم.

ثالثاً بدانید ما مثل شما ترسو و دروغگو نیستیم. خودتان می‌دانید این کارهایی که انجام می‌شود، مسیر تولید بمب نیست. اگر هم نمی‌دانید چند کارشناسِ امینِ و صادق دعوت کنید، برایتان توضیح بدهند. کارهایی که در نطنز می‌شود که مسیر تولید بمب نیست. تمام اقدامات ما شفاف است، زیر نظر آژانس است. بمب را کسانی می‌سازند که نه NPT را امضاء کرده‌اند و نه نظارتی بر آنها اعمال می‌شود ، بمب را کسانی احتیاج دارند که از آینده خودشان نگران هستند و دائماً به فکر فریب ملت‌ها هستند. خواهش می‌کنم دقت کنید ، بدانند ملت ایران آنقدر شجاعت دارد که اگر خواست بمب اتم بسازد به صراحت اعلام کند و بسازد و از شما هم نترسد.

ما وقتی می‌گوییم نمی‌سازیم، یعنی نمی‌سازیم چون اعتقاد نداریم. اگر بخواهیم بسازیم شجاعتش را داریم که بگوییم، شما اگر فکر می‌کنید بمب اتم شماها را نجات خواهد داد ،بدانید که در اشتباهید. ما به صراحت اعلام می‌کنیم که با روش مدیریت شما در جهان مخالفیم، ما با زورگویی‌های شما مخالفیم، با تحمیل‌های شما مخالفیم، با غارت‌های شما مخالفیم ، با روش اداره شما برجهان که تبعیض آلود است ، ضد انسانی و ضد بشری است مخالفیم. ما شجاعت داریم و این مسایل را می‌گوییم، شما هم شجاعت داشته باشید و مردانه بگویید که می‌خواهید بر منطقه مسلط بشوید و ملت ایران به شما اجازه نمی‌دهد، دعوا سر این است.

رسماً اعلام می‌کنم دوران ابرقدرتی و زورگویی به پایان رسیده است
همه دنیا بداند درگیری برای اینست که آنها می‌خواهند بر منطقه ما مسلط بشوند و ملت ایران هرگز چنین اجازه ای به آنها نخواهند داد.

دائماً خلاف واقع می‌گویید، بی‌اعتمادی درست می‌کنید، اصرار دارید که بین ملت‌ها دعوا بیندازید، تا حرف از ماهواره ایران می‌شود می‌آیید در تلویزیون اخم‌هایتان را درهم می‌کنید و می‌گویید ما احساس خطر می‌کنیم. تا موشک ماهواره بر پیش می‌آید می‌گویید ما احساس خطر می‌کنیم، پیشرفت پزشکی می‌شود می‌گویید احساس خطر می‌کنیم ، پیشرفت هسته‌ای می‌شود احساس خطر می‌کنید، نانوتکنولوژی می‌شود احساس خطر می‌کنید جوانان ما قهرمان می‌شوند احساس خطر می‌کنید. به کجا دارید می‌روید، ملت ایران هر پیشرفتی می‌کند به یک بهانه ای مخالفت می‌کنید، شجاعت داشته باشید و حقیقت را بگویید به ملت ها، اگر چه امروز به لطف ایستادگی ملت ایران ملتها آگاه و بیدارند و اجازه نخواهند داد شما به اهداف استعماری برسید. دوره این کارها گذشته است که بخواهید با دورغ و تبلیغات مسلط بشوید.دنیا بداند آنها امروز دارای مشکلات بسیار سنگین و لاینحل هستند. برای این که بر مشکلاتشان سرپوش بگذارند و مشکلاتشان را منتقل بکنند به سایر مناطق دنیا بهانه جویی می‌کنند، بازی درست می‌کنند. می‌خواهند شکست فرهنگی و اقتصادی و سیاسی خود را لاپوشانی بکنند. می‌خواهند فرافکنی بکنند.اما بدانند که نمی‌توانند و به فضل الهی در این دوره هم شکست سنگینی را متحمل خواهند شد. من رسماً اعلام می‌کنم که دوران ابرقدرتی و زورگویی در جهان به پایان رسیده است.

اما نکته چهارم، دنیا می‌داند مجدداً تاکید می‌کنم ما خواهان دوستی و همکاری هستیم. از برخورد استقبال نمی‌کنیم اما همه آنها می‌دانند که ملت ایران هرگز زیربار زور نخواهد رفت و در برابر تمام دنیای پوشالی آنها خواهد ایستاد. نصیحت می‌کنم برگردند به صداقت تا ملت‌های منطقه و ملت ایران به آنها اعتماد کنند این برای خودشان بهتر است.

ما انتظار داشتیم آقای اوباما بتواند تغییراتی ایجاد کند و اعلام کردیم که کمک می‌کنیم. می‌گویند ایشان تحت فشار است بسیار خوب ولی باید درست عمل کند، روش‌ها را اصلاح کند ، براساس عدالت و احترام به ملت‌ها حرکت کند تا بتواند مقتدر شود و فشارها را برطرف کند و الا تسلیم فشار شدن که کاری را حل نمی‌کند. متاسفانه امید به اصلاح توسط این آقا به سرعت در حال تبدیل شدن به یأس است. ما این را نمی‌خواهیم. اما رفتار ایشان همه را مایوس می‌کند. سخن آن کسانی که گفتند ایشان همان رفتار آقای بوش را دنبال می‌کند اما با ادبیات جدیدی ، با ماسک جدیدی آمده است، ما نمی‌خواهیم این حرف‌ها درست باشد، ما نمی‌خواهیم تعبیر آن کسانی که گفتند آوردن ایشان به صحنه سیاست فقط برای ترمیم چهره خراب آمریکا بوده است، درست باشد. ما نمی‌خواهیم این تحلیلها درست در بیاید. ما می‌خواهیم ایشان موفق شود تا اقدامات اصلاحی انجام بدهد و به مردم آمریکا خدمت بکند، اقدامات ضد بشری آقای بوش را جبران و ترمیم کند و نام نیکی از خودش در جهان باقی بگذارد، ما نمی‌خواهیم آقای اوباما تحت فشار یک مشت صهیونیسم بی فرهنگ باشد ما می‌خواهیم خدمت بکند. اما متاسفانه ایشان فرصت‌ها را از دست می‌دهد و درست عمل نمی‌کند. در مسیری حرکت می‌کند که علیه خودش، علیه منافع مردم آمریکا و در جهت خواست صهیونیست‌ها است.

ببنید در عراق چه کردند، همین دولت‌های آمریکا سالها از صدام و بعثی‌ها علیه ما حمایت کردند، حتی در آن جنگ ناجوانمردانه حمایت کردند، بعدها آمدند به بهانه مقابله با همان صدام و همان بعثی‌ها عراق را اشغال کردند ، صدام را نابود کردند حزب بعث را منحل کردند. اخیراً دوباره یک واروی سیاسی زده اند، آمدند دولت عراق و ملت عراق را تحت فشار سنگین گذاشتند که بعثی‌ها را بگردانند به حکومت ، این چه رفتاری است ، چرا می‌خواهید نظرات خود را به ملت‌های منطقه تحمیل کنید، چرا می‌خواهید بعثی‌ها را به ملت مظلوم عراق تحمیل کنید که به لطف خدا نخواهید توانست.

در فلسطین دست صهیونیست‌های آدم کش را باز گذاشتند که به قول خودشان بیت المقدس را یهودی کنند. ملت‌ها را در برابر کار انجام شده قرار بدهند. این هم از آن کارهای زشتی است که دارند انجام می‌دهند. البته بدانند رژیم صهونیستی یه پایان راه رسیده است و با این کارها عمر خودش را کوتاهتر می‌کند ، مرگ خودش را نزدیک تر می‌کند او جایی در منطقه ما ندارد اما می‌بینید که چطور عمل می‌کنند ببینید در عراق و افغانستان و پاکستان چه می‌کنند. هر روز آدم می‌کشند، شرکت درست می‌کنند به نام شرکت امنیتی و به دولت‌ها به زور تحمیل می‌کنند که با آنها قرارداد ببندند آن شرکت می‌رود خودشان بمب می‌گذارد، خودشان مسوول کشف بمب می‌شود، بمب می‌گذارد تفرقه و ناامنی درست کنند، بعد خودشان دوباره مامور کشف بمب‌گذار می‌شوند.

اینها می‌خواهند افغانستان ، پاکستان و بعداً هند و چین را به هم بریزند، اینها اهداف بلندی دارند، می‌خواهند مشکلات سیاسی و اقتصادی خودشان را به قلب آسیا منتقل کنند. می‌خواهند اینجا شکست‌های خودشان را جبران کنند با دسیسه. با دروغ صدها میلیارد دلار اسلحه می‌فروشند به منطقه ، با دغل بازی جنگ درست می‌کنند، اسلحه‌ها را مصرف می‌کنند تا دوباره بفروشند اقتصاد خودشان را احیا کنند من می‌خواهم به آنها بگویم. دوره این فریبکاری‌ها گذشته است. آنها خیال می‌کنند ملت‌ها خوابیده‌اند و نمی‌بینند ،ملت‌ها جهان را از دریچه دوربینی که خودشان نصب می‌کنند می‌بینید.خیال می‌کنند دنیا نشسته است آنها بیایند پشت تریبون ، 4 کلمه حرف بزنند و همه ملت‌ها از آن کلمات دنیا را تفسیر کنند.

می می‌خواهم به آنها بگویم ما خیر و صلاح شما را می‌خواهیم، ما خیر و صلاح همه را می‌خواهیم،رفتار خودتان را اصلاح کنید، تا فرصت‌ها از دست نرفته است به راه ملت‌ها برگردید به راه انییا و انسانیت برگردید این به نفع شماست. اگر برنگردید بدانید به لطف خدا در آینده نزدیک سقوط و اضمحلال و ذلت ابدی در انتظار شماست. اگر صداقت نشان بدهید ملت ایران حاضر است به شما کمک کند تا از بن بست خارج بشوید در کنار دیگران به شکل صحیح و انسانی زندگی کنید.
ملت‌ها و دولتهای منطقه هوشیار باشند می خواهم به ملت‌ها و دولتهای منطقه بگویم که هوشیاری خودتان را حفظ کنید.اندیشه و نظام سرمایه داری به پایان راه رسیده ، حضور امروز ملت ایران، حضور اقیانوس وار و دریایی ملت ایران تاکیدی بر پایان اندیشه سرمایه‌داری است و یک مهر پایانی بر حیات این اندیشه ضد بشری است. آنها به آخر خط رسیده،اند می‌خواهند مشکلات ناشی از غلط کاری‌های خودشان را از جیب ملت‌های منطقه جبران کنند. می‌خواهند با توسعه بحران به یمن و جاهای دیگر اطراف یمن راهی برای خروج از بحران خود ساخته خودشان پیدا کنند. اما باز هم اشتباه می‌کنند. هر چقدر بیشتر ظلم بکنند بیشتر در باتلاق انهدام و اضمحلال فرو خواهند رفت.

همه بدانند آنها توان مقابله و رویارویی با ملت ایران را ندارند دنبال این هستند در سایر مناطق و در سایر کشورها تنش و درگیری ایجاد کنند. همه باید به هوش باشند. آخرین نفس‌های نظام سرمایه داری است. همه به هوش باشند ما در منطقه می‌توانیم با کمک و همکاری هم نیازها و امنیت و پیشرفت مان را تامین کنیم نیازی به آنها نداریم این راه روشن فردا است. 

در پایان می‌خواهیم یکی دو تا تشکر کنم و یکی دو تا دعا.

تشکر اولم از خدای متعال است به خاطر همه عنایاتش به ملت عزیز ایران، تشکر دومم از حضرت ولی عصر امام زمان (عج) است که همواره دست یاری و عنایتش بر سر ملت ایران است و تشکر سومم از ملت بزرگ ایران است. عرض کردم هر 22 بهمن بک پیروزی مختص به خودش است. در شرایط و مکان و زمان خاص و پیروزی خاص و دستاورد خاص به فضل الهی این 22 بهمن با حضور میلیونی و دهها میلیونی ملت ایران سرآغاز انقلاب جهانی اسلام و حاکمیت عدالت بر جهان است. از همه ملت ایران از شما عزیزانی که از صبح زود در این میدان و در خیابان‌ها هستید تشکر می‌کنم.

سلام و درود خدا بر امام و شهیدان و جانبازان و آزادگان و خانواده‌های آنان که این راه نورانی را در برابر ملت ایران قرار دادند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین