کد خبر: ۹۵۰۱۸
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۴:۲۸
اظهارات محتشمی پور درباره انجمن حجتیه

حجتیه پشت پرده فتنه‏هاست

حجتیه مشوق خشونت و هرج و مرج در کشور
آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: علی‌اكبر محتشمی‌پور از جمله افرادی است كه در سال‌های تبعید امام خمینی در نجف و سپس فرانسه، همراه ایشان بوده است و به همین دلیل از نزدیك با آراء و افكار بنیانگذار انقلاب آشنایی دارد. لذا هرگاه كه نام امام بنا به اتفاق یا مناسبت‏، بطور ویژه مطرح می شود، محتشمی‌پور از اولین افرادی است كه با صراحتی كمیاب به دفاع از آرمان‌های او برمی خیزد. ولی این روحانی اصلاح طلب از چند روز پس از انتخاب ‏ سكوت نسبی اختیار كرده و موضعی را درباره فضای موجود كشور اتخاذ نكرد و حتی همین سكوت باعث نشد تا او از حملات مخالفانش، به خصوص در مجلس در امان بماند؛ حملاتی كه تا مرز بركناری او ار دبیرخانه حمایت از انتفاضه فلسطین پیش رفت.

امام در تعامل با اقشار مختلف مردم از روش پیامبر استفاده می‌کرد 

محتشمی‌پور در گفت‌وگوی تفصیلی با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به سوالی در مورد «شیوه تعامل امام با گروه‌های گوناگون سیاسی در دوران مبارزه» اظهار داشت: امام یك انسان خودساخته و كامل به تمام معنا بود و روش و سیره او، مانند انبیاء الهی و الگوی مشخص و بارز او در مدیریت جامعه پیامبر اكرم(ص) و علی‌بن ابن‌طالب(ع) بود كه با اخلاق حسنه توانستند تمام اقشار را حول محور اسلام و مكتب الهی جمع كرده و بیشترین تاثیر اسلام هم محصول همین رفتار آنها بود. 

وی با بیان اینکه مبانی شرایع الهی و دینی در چارچوب سعادت بشر و نجات او از زیر سلطه قدرتمندان است، افزود: بنابراین، بحث استقلال و آزادی، صرفا در اندیشه امام و انقلاب اسلامی نیست و ریشه در ادیان آسمانی و الهی دارد و اجرای این اهداف بلند، مقدمه پیروی مردم از قدرت لایزال الهی است، زیرا انسانی كه از بندگی قدرت‌ها در نیامده باشد، نمی‌تواند موحد باشد. بر این اساس پیامبر اكرم(ص) برای آزادی انسان‌ها آمد، همانگونه که در قرآن آمده است: “قولواالااله الا ا... تفلحوا”. 

عضو ارشد مجمع روحانیون مبارز تاكید كرد: پیامبر با تمام اقشار مردم، حتی مخالفان، تعامل حسنه داشت و از طرفی علت روی آوردن آنها به پیامبر نیز اخلاق نیكوی ایشان بود كه برخی مواقع مورد اعتراض مسلمانان که می‌گفتند چرا با دشمنان بطور مسالمت‌جویانه و دوستانه برخورد می‌كنید؟ واقع می‌شد؛ طبیعتا پیامبر با خود مسلمان‌ها هم اینگونه برخورد می‌كردند. 

این همراه امام در دوران تبعید با بیان اینکه امام از این روش پیامبر استفاده می‌كرد و با تمام گروه‌ها، احزاب و اقشار مردم تعامل برادرانه و متواضعانه داشت، یادآور شد: فراموش نمی‌كنم، در ابتدای نهضت امام، ایشان در یكی از سخنرانی‌ها گفتند، من دست تمام مراجع، علما و مردم را می‌بوسم و حتی فرمودند، برای رسیدن به آن هدف والا، دست بقال را هم می‌بوسم تا از دشمنان اسلام و مسلمین رهایی یابیم. یعنی همه اقشار را برای مبارزه علیه سلطه‌گران داخلی و خارجی دعوت می‌كردند و رمز پیروزی را توحید كلمه و كلمه توحید می‌دانستند. 

وی ادامه داد: وقتی در نجف بودیم، احزاب مختلف با سلایق گوناگون به ملاقات امام می‌آمدند و اینگونه نبود كه ایشان آنها را طرد كند و به سخنانشان توجهی نكند، بلكه تلاش می‌كرد آنها را حول یك محور جمع كند و حتی با جریاناتی كه گرایش سكولار داشتند، گفت‌وگو می‌كردند و در یكی از شعارهایشان گفتند، دست تمام آزادیخواهان جهان را می‌فشاریم كه این جمله تعبیری فرادینی داشت و هر كس را كه در پی رهایی از ستمگران باشد، شامل می‌شد.

بعضی‌ها در موضوع وحدت، خودشان را ملاك قرار می‌دهند 

عضو مجمع روحانیون مبارز با طرح این سوال که دلیل سخن از وحدت ملی چیست؟ گفت: اگر به فكر امام نگاه كنیم، وحدت در چارچوب خاصی تبیین شده است؛ وحدت برای حفظ اسلام، انقلاب و اصول آن، ایستادن در مقابل دشمن و حفظ تمامیت ارضی. بعضی‌ها وقتی سخن از وحدت می‌گویند وحدت با اندیشه و عملكرد خودشان را ملاك قرار می‌دهند. 

محتشمی‌پور تصریح کرد:برخی منافع اسلام و ملت و استقلال، آزادی و حفظ نظام را ملاك وحدت قرار می‌دهند و برخی دیگر خودشان را اصل می‌دانند و در جایگاه مردم و اسلام و العیاذ بالله- خدایان قرار می‌دهند و می‌گویند “باید با ما وحدت كنید”؛ در حالی كه آنها كسی نیستند كه همه به خاطر آنها دست از افكارشان بردارند و با آنها وحدت كنند. ما باید محور وحدت را موضوعی قرار دهیم كه همه ملت آن را قبول دارند. اگر مردم اندیشه‌های امام را قبول دارند، باید حول آن وحدت كرد. آن اندیشه‌ها هم گزینشی نیست، بلكه یك منظومه است و تمام آن باید لحاظ شود و قطعا می‌تواند محور وحدت در داخل و خارج كشور شود. 

دبیرکل دبیرخانه حمایت از انتفاضه فلسطین درباره ادامه این شیوه رفتاری امام، پس از پیروزی انقلاب، با تاکید بر اینکه ایشان این روش را در قبل و بعد انقلاب داشتند، گفت: جبهه مستضعفان و كسانی كه به استقلال و آزادی كشور قائل هستند و اصول نظام جمهوری اسلامی را پذیرفته‌اند، صف گسترده‌ای است و اختصاص به یك جریان و دین خاص ندارد و حتی شامل اقلیت‌های دینی و مذهبی كشور هم می‌شود. البته با جریاناتی كه در مقابل این جبهه قرار می‌گرفتند و دست به ترور و انفجار می‌زدند و به عنوان دشمن مردم، نظام و انقلاب فعالیت می‌كردند، برخورد می‌شد. زیرا آنها عملا در چارچوب نظام استبدادی شاهنشاهی قرار داشتند كه یا تابلودار بودند و یا در غالب نفوذی‌هایی به نام گروهك‌ها، عمل می‌كردند و انفجارهایی مانند آنچه در سال‌های اول انقلاب رخ داد را انجام دادند. 

وی همچنین در مورد رفتار امام با سایر گروه‌های سیاسی که دست به اقدامات خشونت آمیز نزدند، تصریح کرد: در آن دوره گروه‌ها تا زمانی كه در چارچوب نظام جمهوری اسلامی بودند، مورد احترام بوده و سوءظنی نسبت به آنها وجود نداشت، مگر اینكه عملا در جبهه دیگری قرار گیرند. امام ماهیت بسیاری از آنها مانند بنی‌صدر را از قبل می‌دانست و بعدا گفتند كه من به او رای ندادم، ولی تا زمانی كه با منافقین همراهی نكرده بود ، او حتی رئیس‌جمهور كشور بود و وقتی مقابله او با نظام به شكل مسلحانه علنی شد، وضعیت طور دیگری شد.

محور اندیشه امام بر پایه رای مردم است 

عضو شورای مركزی مجمع روحانیون مبارز در ادامه این گفت‌وگو در پاسخ به سوال دیگری در مورد بینش فقهی و سیاسی امام به رای مردم، اظهار داشت: با شناختی كه از امام دارم، بحث مردم محوری‌ترین موضوع در اندیشه سیاسی و شرعی ایشان است. امام در پاسخ به نمایندگان خود در ستاد نمازجمعه (اشخاصی چون حضرت آیات خاتم‌یزدی، توسلی، عبایی و...) كه پرسیده بودند در چه صورت فقیه جامع‌الشرایط به جامعه اسلامی ولایت دارد؟ فرموده بودند: “ (او)ولایت در جمیع صور دارد، لكن تولی امور مسلمین و تشكیل حكومت، بستگی دارد به آرای اكثریت مسلمین. در قانون اساسی هم از این مساله كه در صدر اسلام به بیعت تعبیر می شد، یاد شده است”. در واقع، رای مردم باعث می‌شود یك فقیه تشكیل حكومت دهد. 

وی با بیان اینکه محور اندیشه امام بر پایه رای مردم است، خاطرنشان کرد: ایشان در طول حیات- چه هنگامی كه در پاریس بودند و چه بعد از انقلاب- به هیچ‌وجه از رای مردم تخطی نمی‌كردند و معتقد بودند، آنچه آنها رای می‌دهند باید اجرا شود. 

محتشمی‌پور در این باره به بیان خاطره‌ای دیگر پرداخت و گفت: وقتی نماینده پاپ در رابطه با گروگان‌های آمریكایی در لانه جاسوسی به قم آمده بود، امام در پاسخ به او كه از اسقف‌های واتیكان بود، فرمودند: “ما نمی‌توانیم چیزی را به مردم تحمیل كنیم و این مساله به آنها مربوط است و خود آنها باید تعیین تكلیف كنند” و در نهایت پس از 444 روز ایشان دخالت نكردند و فرمودند كه “نمایندگان مردم در مجلس در این مورد نظر دهند و مصوبه آنها اجرا شود”. پس امام منشاء مقبولیت تمام تصمیم‌گیری‌ها را رای مردم می‌دانستند. 

وی ادامه داد: رهبر کبیر انقلاب در تاریخ 24/8/58 كه یك سال هم از پیروزی انقلاب نگذشته بود، می‌فرمایند: “ما حق نداریم، در چیزی كه خود ملت تعیین كرده است، ‌دخالت كنیم ما تابع ملت هستیم. ملت این آقایان را تعیین كرده است، آقایان هم این قانون را نوشته‌اند” و یا در 19/8/58 هم می‌فرمایند: “ ما بنا نداریم، تحمیلی به ملتمان بكنیم و اسلام به ما اجازه نداده است كه دیكتاتوری بكنیم. ما تابع آرای ملت هستیم. ملت ما هر طور رای داد ما هم از آنها تبعیت می‌كنیم”. 

محتشمی‌پور تاکید کرد: این سخنان یك بیان تعارف‌آمیز نیست، بلكه واقعیت است كه در عمق تفكر امام این بود كه ملت باید بر سرنوشت خودش حاكم باشد و حرف اول را او می‌زند و هیچ قدرتی حتی رهبر نباید در مقابل رای مردم بایستد.

پشت سر فتنه‌هایی که رخ داده، انجمن حجتیه را می‌بینم 

وزیر کشور دوران دفاع مقدس در ادامه، درباره چرایی القاء تعارض میان آرا امام و اصل مردمسالاری از سوی برخی جریانات گفت: امام انسانی قانونگرا بود و معتقد بود قوانین-اعم از اساسی و عادی- در هر مرحله‌ای باید اجرا شوند و اداره امور در چارچوب آن باشد. كسانی كه سعی می‌كنند امام را در مقابل قانون و مردم قرار دهند، یا کسانی هستند که مخالف نهضت امام بودند و یا در مبارزه نقشی نداشته‌اند و امام را همراهی نمی‌کردند (البته بسیاری از آنها از نظر سنی به انقلاب نمی‌رسند و منظور ایدئولوگ‌های آنهاست) و به اصطلاح جزو مسلمانان “بعد الفتح” به حساب می‌آیند. 

وی ادامه داد: این جریانات تا زمانی كه امام حیات داشتند، به گوشه‌ای خزیده بودند، اما بعد از ارتحال ایشان، در مراكز مختلف برای پیشبرد اهداف خودشان (كه احیانا مقابله با نظام است) نفوذ كردند و اكنون این سخنان را مطرح می‌كنند كه امام بنا بر مصلحت از مردم سخن می‌گفتند، بیان اصل جمهوریت ناشی از شرایط زمان و مكان بوده است و یا اینکه ایشان در پاریس مجبور بوده است كه این سخن را بگوید و این مساله اصالتی در اندیشه ایشان نداشته است، بلكه قائل به خلافت اسلامی بوده‌اند. 

محتشمی‌پور با بیان اینکه اینها به این خاطر كه با اساس نهضت امام مخالف بودند، این حرفها را می‌زنند، تصریح کرد: من به طور مشخص می‌توانم از جریان انجمن حجتیه نام ببرم كه پشت سر تمام فتنه‌هایی که رخ داده این انجمن را می‌بینم. این تفكر در دوره فعلی، در قالب برخی بنیادها و تشكل‌ها با عناوین و اسامی دیگر فعال است و در بسیاری مراكز نفوذ دارد و از طریق برخی چهره‌ها و شخصیت‌هایی كه در زمان امام اجازه مطرح شدن نیافتند و افكارشان دقیقا مخالف امام است عمل می‌كنند. البته آن چهره‌ها كه طرفدار برخوردهای خشن هم هستند، تلاش می‌كنند تا اینگونه جلوه دهند كه مانند امام می‌اندیشند، در حالی كه آن بزرگوار مخالف كاربرد خشونت، حتی در مقابل رژیم شاه بود. 

این همراه امام در دوران تبعید خاطرنشان کرد: در فرانسه، چندین‌بار از درون ارتش شاهنشاهی تماس گرفتند و گفتند که آمادگی حركت را مسلحانه داریم و یا برخی گروه‌های اسلامی پیشنهاد كارهای مسلحانه می‌دادند، اما امام قبول نمی‌كردند و در مقابل چهره زیبای اسلام را دیدیم كه مردم به ارتشی‌ها گل می‌دادند كه این روش امام بود.

تفكر انجمن حجتیه متحول شده است 

وی ادامه داد:الان شاهد هستیم كه جریانات فرقه‌گرایی وجود دارند كه حكومت و گروه‌های مختلف را تشویق می‌كنند كه دست به خشونت بزنند و درگیری ایجاد كنند. 

عضو مجمع روحانیون مبارز با بیان یکی از سخنان امام مبنی بر اینکه بعضی‌ها (انجمن حجتیه) معتقدند حركت‌های اصلاح نباید صورت گیرد تا فساد فراگیر شود و این مقدمه ظهور حضرت ولیعصر(عج) باشد، اظهار داشت: طبق اطلاعاتی كه دارم، تفكر انجمن حجتیه متحول شده است و اکنون اعتقاد دارند كه ”نباید دست روی دست بگذاریم تا فساد جهان را فراگیرد و مقدمه ظهور امام زمان باشد، زیرا این امر باعث می‌شود تا حركت‌هایی برای اصلاح جامعه صورت گیرد و ظهور عقب بیفتد و لذا وظیفه ماست كه كمك كنیم تا فساد همه‌جا را فراگیرد. در همین راستا تخریب اخلاق، اقتصاد، سیاست و... در دستور كار آنها قرار گرفته تا حضرت ظهور كند. “ 

محتشمی‌پور هشدار داد: این گرایش جدید برای نظام، انقلاب و همه‌چیز ما بسیار خطرناك است.

امام به انجمن حجتیه پیام داد، نیازی به جوانهای شما نداریم 

وی در پاسخ به این سوال که آیا صاحبان تفکر مذکور در زمان ابراز وجود می‌كردند؟ با بیان اینکه امام اجازه ندادند كه چنین اندیشه و خطری در زمان حیاتشان ابراز وجود كند، خاطرنشان کرد: انجمن حجتیه در اول انقلاب، به امام پیام دادند كه جوانان تحصیلگرده‌ای را داریم كه می‌توانند در كشور مدیریت كنند؛ ایشان هم پیام دادند كه ما نیازی به جوان‌های شما نداریم و این جوانان و مردمی كه انقلاب كردند، خودشان می‌توانند كشور را اداره كنند. 

محتشمی‌پور تصریح كرد: انجمن حجتیه وقتی به مرور مشاهده كرد كه جایگاهی در جامعه ندارد و بدبینی و نفرت عمومی نسبت به آنها كه قبل از انقلاب با ساواك همراهی می‌كردند، وجود دارد، اعلام انحلال كرد، اما این ظاهر مساله بود، زیرا ارتباطات تشكیلاتی انجمن حجتیه، در خانه‌های تیمی‌شان برقرار بود و فقط ظهور و بروز علنی نداشت. اما پس از رحلت امام آزادی مطلقی یافتند.

آفت اصلی انقلاب از نظر امام، قرار گرفتن نامحرمان در مصدر امور بود 

عضو ارشد مجمع روحانیون مبارز در ادامه این گفت وگو درباره آفت‌های درونی انقلاب از منظر امام، یادآور شد:آفت اصلی برای نظام و انقلاب از دیدگاه امام این بود كه نامحرمان و كسانی كه در انقلاب و نهضت مردم نقشی نداشتند و یا بی‌تفاوت بودند، در مصدر امور قرار گیرند و با این تعبیر كه “خدا آن روز را نیاورد” ین دغدغه را بیان کردند که اهمیت آن رانشان می‌دهد. 

محتشمی‌پور با طرح این سوال که نامحرم كیست؟ تصریح کرد: آیا نا محرم جز كسانی هستند كه با نهضت مخالفت كردند؟ جز انجمن حجتیه و تفكر متحجران و مقدس‌مآبانی كه با اصل نظام مخالف بودند و طرفدار آن بودند كه شاه با تمام جنایاتی كه مرتكب شده، روی كار بماند؟ 

وی هشدار داد: اگر آنها با لباس جدید مانند گرگ در لباس میش، وارد صحنه شوند و انقلابی‌تر از نیروهای انقلابی شعار دهند و طرفدار ولایت فقیه شوند فرزندان امام و انقلاب ضدولایت فقیه معرفی شوند، همه‌چیز را به مسلخ دشمن می‌برند و انقلاب را از ریشه قطع می‌كنند.

اگر محتوای جمهوری اسلامی از بین رفت، مانند پاكستان یا موریتانی می‌شود 

دبیرکل حمایت از انتفاضه فلسطین همچنین در پاسخ به سوال دیگری در مورد مولفه‌های استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی از دیدگاه امام، با بیان اینکه ایشان آنچه را در زمان شاهنشاهی حاكم بود، آفتی برای اسلام و مردم می‌دانستند، خاطرنشان کرد: در آن دوره، شاه به هیچ قانونی گردن نمی‌نهاد، خودش تصمیم می‌گرفت و دیكتاتور بود. لذا سرنگونی این رژیم كه اهمیتی برای رای مردم قائل نبود، از اهداف امام و مردم بود. پس هر دولت و رئیسی كه خوی استبدادی و خودمحوری داشته باشد، به قانون تمكین نكند و به آنچه خودش می‌خواهد، عمل كند، با شاه فرقی ندارد. او هم یك عنصر دیكتاتور است كه می‌گوید هرچه من می‌گویم، باید عمل شود و به قانونی كه در مجلس تصویب شده است یا در قانون اساسی وجود دارد، اعتنا نمی‌كند. اگر چنین حاكمیتی وجود داشته باشد، همان چیزی است كه امام با آن مبارزه كرد. 

وی تاکید کرد: رژیم استبدادی تمام آزادی‌های مردم را سلب می‌كند و رای آنها را زیرپا می‌گذارد و چنین رژیمی باید از بین برود تا آزادی محقق شود. این یك شعار نیست، واقعیت است و باید در جامعه ظهور یابد تا مردم احساس كنند كه بر سرنوشت خود حاكم هستند، انتخابات آزاد است و می توانند سیستم حكومتی، رئیس‌جمهور، نماینده و شغل دلخواه خود را انتخاب كنند. 

محتشمی‌پور در مورد مقوله استقلال گفت: باید ببینیم در زمان شاه از این نظر چه شرایطی در كشور حاكم بود؛ در آن هنگام كشور ایران مستقل نبود و حتی در بین كشورهای غیرمتعهد هم حضور نداشت ، بلكه جزو اقمار آمریكا بود و آنچه آنها می‌خواستند در زمینه‌های گوناگون اجرا می‌شد. در ایران متجاوز از 50 هزار مستشار آمریكایی وجود داشت و شاه قانون كاپیتولاسیون را در حمایت از آنان به مجلس شورای ملی و مردم تحمیل كرد و عملا ملت ایران را تبدیل به برده مستشاران آمریكایی كرد. یعنی استقلال سیاسی و قضایی كشور در مسلخ آمریكا از بین رفت. از همین‌جا امام و مردم شعار “استقلال” به معنای رهایی از وابستگی به بیگانگان و اینكه سرنوشت خودشان را خودشان انتخاب كنند، سر دادند. 

وی با بیان اینکه عدم استقلال دو گونه است، ادامه داد: نوع اول این است که دشمن رسما كشور را از نظر سیاسی اشغال كند و نوع دوم این است که مخالف نظام با ردای انقلاب، بر سر نوشت كشور حاكم شود. یعنی عوامل شناخته شده دشمن در اركان و مدیریت كشور نفوذ كرده و به طور غیرمحسوس استقلال كشور را مخدوش كنند که امام با این نوع عدم استقلال هم مخالف بود. 

محتشمی‌پور اظهار داشت: نتیجه آزادی (به معنای رهایی از استبداد و دیكتاتوری) و استقلال (به معنای رهایی از نفوذ بیگانه) «جمهوری اسلامی» است. 

این نماینده اسبق مجلس با تاکید بر اینکه مكتب اسلام، مكتب آزادیبخش است و مسلمانان را در چارچوب مشخص توحیدی قرار می‌دهد و با جمهوریت عجین شده است، گفت:جمهوری اسلامی دو واژه مقابل هم نیست و در مكتب اسلام كه ملت آن را با تمام خصوصیات پذیرفت، رای مردم حرف اول را می‌زند. لذا چنانچه انقلاب اسلامی و اندیشه امام را پذیرفته‌ایم، تمام این اصول یك منظومه است كه با یكدیگر مرتبط است و نمی‌توانیم “لا اله” را بگوییم و “الا الله” را از آن بگیریم. اگر این قسمت دوم را جدا كنیم، جمله هویت خود را از دست می‌دهد. لذا نظام جمهوری اسلامی هم لفظ نیست، بلكه واقعیتی است و محتوایی دارد كه به آن ارزش می‌دهد که اگر آن محتوا از بین رفت، این نظام مانند جمهوری اسلامی پاكستان یا موریتانی می‌شود. زیرا در این كشورها، عملا آزادی وجود ندارد، نه واقعیت اسلام و نه جمهوریت، بلكه وابسته به قدرت‌های بزرگ مانند آمریكا هستند. خداوند هم وعده نداده است كه یك ملت هرگونه عمل كرد، آنها را یاری می‌كند. بلكه او ملت و جامعه‌ای را یاری می‌كند كه در چارچوب حركت توحیدی گام بردارند.

برخی كه لباس طرفداری از امام را بر تن كرده‌اند، مخالف ایشان بودند 

عضو مجمع روحانیون مبارز در پاسخ به سوال دیگری درباره چرایی نارضایتی چهره‌های با سابقه انقلاب و تلاش در جهت خارج كردن آنها از صحنه، گفت: ما هم‌اكنون شاهد هستیم، افرادی كه قدرت سیاسی و تبلیغاتی دارند، برای توجیه رفتار خودشان، از امام هزینه می‌كنند و نمی‌دانند كه مردم هوشیار هستند و عملكرد آنها را نمی‌پذیرند که خسارت این رفتار به امام وارد می‌شود. 

وی خاطرنشان كرد: بعضی‌ها وقتی كاری انجام می‌شود، برای توجیه آن یك جمله گزینش شده از امام كه در شرایط ویژه‌ای بیان شده است را انتخاب می‌کنند كه با این رفتار، ایشان زیر سوال برده می‌شود.
محتشمی پور اظهار داشت: شبكه‌های بیگانه در حال حاضر هجمه وسیعی را علیه انقلاب و شخص امام آغاز كرده‌اند و حوادثی را كه رخ می‌دهد، به ایشان نسبت می‌دهند و از امام و انقلاب چهره بسیار خشن و وحشتناك به تصویر می‌كشند. با برخی اعضای منافقین هم مصاحبه می‌كنند كه می‌گویند منشاء رفتارهای فعلی امام بوده است. از سوی دیگر برخی كه در داخل لباس طرفداری از امام را بر تن كرده‌اند، براساس سابقه مخالف ایشان بودند. گروههایی مثل انجمن حجتیه كه پمپاژ خشونت می‌كنند، دشمن امام بودند و امروز جمله‌ای از امام را برای توجیه عملكرد خود برمی‌دارند و مهر تایید بر تبلیغات رسانه‌های آمریكایی و صهیونیستی علیه انقلاب و امام می‌زنند كه واقعا این مساله خطر بزرگی است كه نظام و انقلاب را تخریب می‌كند. 

وی در ادامه، درباره اینکه آیا در شرایط فعلی، رفتارهایی كه در زمان امام استثنا بود، باید تكرار شود؟تصریح کرد: باید ببینیم رفتار امام با چه كسانی بوده است؟ آن رفتارها با كسانی بود كه در كردستان، تركمن صحرا، خوزستان، آذربایجان و... اسلحه برداشته و بلوا به پا كردند و دست در دست ژنرال‌های شاه و ساواكی‌ها می‌خواستند كشور را از هم بپاشانند كه هیچ‌كدام در چارچوب نظام و قانون اساسی نبودند، و الا امام با تمام كسانی كه در چارچوب قانون اساسی بودند، تعامل حسنه داشت و هیچ‌یك از آنها را حذف نكرد. 

وزیر کشور دوران دفاع مقدس یادآور شد: تا پایان عمر شریف امام، حتی كسانی كه مخالف شخص ایشان بودند و در چارچوب قانون عمل می‌كردند، در كشور آزاد بودند و هیچ یك دستگیر نشدند.

امروز شیوه برخورد با معترضان با عمل امام تفاوت زیادی دارد 

وی تاكید كرد: امروز بسیاری از كسانی كه مورد حذف فیزیكی و سیاسی قرار می‌گیرند، كسانی هستند كه نظام، انقلاب، قانون اساسی و انقلاب را قبول دارند، اما می‌گویند ما انتقاد داریم. امام هم انتقاد، اشكال و حتی تخطئه را موهبت الهی می‌دانستند، چه رسد به نقد و مخالفت با یك شخص و دولت و اگر كسی مخالف این مساله است، با یكی از اصول مسلم اسلام، یعنی امر به معروف و نهی از منكر كه از واجبات است، مخالفت كرده است. زیرا این اصل مانند نماز و روزه و حج است. 

محتشمی‌پور به بهانه این موضوع، به وقایع اخیر در کشور پرداخت و در پایان ضمن انتقاد از برخورد با معترضین، تصریح کرد: هم‌اكنون كار معترضین جز امر به معروف و نهی از منكر است؟ قطعا چیزی جز این نیست، زیرا آنها فقط سخن می‌گویند و كار دیگری نمی‌كنند. لذا در برخورد با معترضان، بین آنچه الان اجرا می‌شود و آنچه امام می‌خواست و بدان عمل می‌كرد، تفاوت زیادی وجود دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۷ - ۱۳۸۸/۱۱/۲۸
0
0
می خواستم بگویم یکی ازبرپاکنندگان جریان زنجیر وار کمیته ی صیانت از ارا وبعد از آن بحث تقلب در انتخابات تا اونجایی که من یاد دارم جناب محتشمی پور ،یار همراه امام در دوران تبعید!!! بودند.
برای گفته شدن همه ی نظرها بهتره این نظر رو هم در بخش نظر ها قرار بدین.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۳ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۳
0
0
آقای محتشمی فرافکنی نکنید و گناه اشتباعات خود را سر انجمن حجتیه نشکنید.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین