کد خبر: ۹۵۰۸۲
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۴:۱۴
در گفت و گو با خبرنگار آفتاب؛

عباسپور تهرانی: تغییر نظام آموزشی در اختیار شورای عالی انقلاب فرهنگی نیست

رئیس مجلس به شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره اختیارات شورا تذکر داده است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب - سرویس اجتماعی: رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات محلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: تغییر نظام آموزشی کشور در چارچوب اختیارات شورای عالی انقلاب فرهنگی نیست.

علی عباسپور تهرانی فرد در گفت‌وگو با خبرنگار آفتاب در مورد مصوبه تغییر نظام آموزشی کشور به یک دوره 6 ساله و دو دوره 3 ساله افزود: رئیس مجلس نیز در نامه‌ای به شورای عالی انقلاب فرهنگی عدم اختیار این شورا در این حوزه را به آنان تذکر داده است.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: مصوبات شورای عالی انقلاب در مورد تغییر نظام آموزشی کشور بدون مصوبه مجلس قابلیت اجرا ندارد.

وی در مورد تناقض این طرح با مصوبه شورای عالی اموزش و پروش مبنی بر تقسیم سیستم آموزشی به دو دوره شش ساله افزود: این طرح در واقع همان مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش است که به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده‌است و دوره شش ساله دوم به دو دوره سه ساله تقسیم شده‌است. البته نام دوره اول مشخص نیست و معلوم نیست که همان دوره راهنمایی است یا خیر.

وی در مورد فرصت سه ماهه برای تدوین این طرح گفت: باید از خود شورا پرسید که این زمان کافی است یا نه؟ اما این کار باید با مطالعات دقیق انجام شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۲۳:۲۶ - ۱۳۸۸/۱۱/۲۸
0
0
پسر جان تو که خودت عضو حقوقی شورای انقلاب فرهنگی هستی . ! ! نکنه ...
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین