کد خبر: ۹۵۳۰۰
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۵:۱۵

دو پژوهشکده جدید در دانشگاه شریف با همکاری سپاه

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس سمینار فناوری سیستمهای راداری از راه اندازی دو پژوهشکده با همکاری سپاه پاسداران در دانشگاه صنعتی شریف خبر داد.

وی گفت: یک پژوهشکده با همکاری نیروی هوایی سپاه و پژوهشکده دیگر با همکاری صا ایران در حوزه‌های پدافند هوایی و مخابرات دفاعی راه اندازی می شوند.

دکتر محمد مهدی نایبی صبح امروز سه شنبه در حاشیه سمینار فناوری سیستمهای راداری در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیتهای پژوهشی این دانشگاه در حوزه سیستمهای راداری افزود: از سالهای قبل پژوهشکده شهید رضایی دانشگاه صنعتی شریف فعالیتهایی را در زمینه رادار OTH یا Over The Horizon (ماورای افق) و همچنین رادار "پسیو"( Passive) آغاز کرده بود که اجرایی شد.

رادار Passive انواعی از رادارهایی هستند که بدون این که از خود تشعشعاتی صادر کنند می‌توانند اهداف را شناسایی و ردیابی کنند.

وی از راه اندازی پژوهشکده شهید کاظمی در آینده در دانشگاه صنعتی شریف خبر داد و اظهار داشت: این پژوهشکده با همکاری نیروی هوایی سپاه راه اندازی خواهد شد و در زمینه پدافند هوایی فعالیت می کند. در این همکاری قرار است پروژه های پدافند هوایی سپاه که نیاز به مطالعات و بررسی های تئوری دارد به این پژوهشکده سپرده شود.

نایبی به جزئیات این پژوهشکده اشاره کرد و یادآور شد: این پژوهشکده شامل پنج گروه تحقیقاتی آیرودینامیک، پیشرانه، سازه، هدایت و کنترل و مخابرات و کامپیوتر است.

رئیس سمینار فناوری سیستمهای راداری، راه‌اندازی پژوهشکده مشترکی با شرکت صاایران را از دیگر اقدامات این دانشگاه نام برد و خاطرنشان کرد: این پژوهشکده در زمینه الکترونیک و مخابرات دفاعی فعال خواهد بود. مقدمات ایجاد این پژوهشکده فراهم شده است که به زودی راه‌اندازی خواهد شد.

به گفته وی قبل از ایجاد این پژوهشکده پروژه‌های مشترکی با همکاری این دانشگاه و صاایران تعریف و اجرایی شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین