کد خبر: ۹۵۶۵۳
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۵:۴۷
دکتر نهاوندیان رئیس اتاق بازرگانی ایران در گفت و گو با آفتاب؛

همکاری کمیسیون اتاق ایران با اتاق پاریس برای تولید انرژی‏های تجدید پذیر

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب – فروزان آصف نخعی: براساس قانون هدفمند کردن یارانه‏ها، حامل‏های انرژی شیب روبه بالایی را طی خواهد کرد، به این جهت پرداخت هزینه‏ای مثل 130 تومان برای برق تولیدی از انرژی‏های تجدید پذیر، فاصله‏اش با قیمتی که از مصرف کننده دریافت می‏شود روز به روز کمتر خواهد شد.

دکتر محمد نهاوندیان رییس اتاق بازرگانی وصنایع معادن ایران در گفت و گو با خبرنگار آفتاب با اعلام مطلب بالا گفت: با مشارکت بخش خصوصی در تولید انرژی تجدید پذیر، یارانه پرداختی دولت کاهش خواهد یافت و این امکان فراهم می‏شود که تشویق بیشتری برای سرمایه گذاری درانرژی های تجدید پذیر از سوی دولت صورت بگیرد. 

وی در ادامه افزود: به نظرم الان زمان خوبی است تا دربرنامه پنجم از سوی دولت ومجلس توجه خاص برای سرمایه گذاری درانرژی‏های تجدید پذیر صورت بگیرد . وی با اشاره به این که طبیعت این گونه سرمایه گذاری‏ها طبیعت بلند مدت است افزود: غیر از مسئله پرداخت یارانه تشویقی که درقیمت انرژی تولیدی موثر خواهد بود، تسهیلات بانکی برای سرمایه گذاری نیز می تواند بسیار موثرتر باشد. به عبارت دیگر از حساب ذخیره ارزی همچنین از فایننس‏های بین المللی باید بتوانیم استفاده کنیم، زیرا سرمایه گذاری در حوزه‏های خورشیدی، بادی و... رقم‏های بالایی را به خود اختصاص می دهد. 

وی درپاسخ به این سوال خبرنگار ما که آیا اتاق به عنوان پارلمان بخش خصوصی کمیسیون ویژه ای را برای انجام مطالعات لازم تشکیل داده است گفت: بله خوشبختانه در این دوره از کار اتاق یکی از کمیسیون‏های جدیدی که ایجاد شد کمیسیون انرژی و محیط زیست بود که درحوزه های مختلف انرژی های فسیلی و انرژی‏های تجدید پذیر بحث می کند، همچنین در کمیته ملی آی سی سی که اتاق بازرگانی بین المللی است، کمیسیون انرژی و محیط زیست را تشکیل داده‏ایم که با کمیسیون مربوطه درپاریس همکاری نزدیکی را دارد و امیدواریم از این طرق ضمن دادن مشورت‏های لازم به دولت و مجلس بتوانیم در صحنه‏های بین المللی حضور خوبی را برای ایران تامین کنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Belgium
|
۱۷:۳۳ - ۱۳۸۸/۱۲/۱۱
0
0
bayad jeddan be energie kh_orshidi o badi fekr kard. energie hasteyi p_or hazineh o khatarnak ast, ham baraye mohit zist va ham manbee tanesh. bakhshe khosoosi bayad dar in bareh ba daneshgah kar konad
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین