کد خبر: ۹۵۶۷۳
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۹:۰۱
گفت‌وگوی آفتاب با سردبیر روزنامه اعتماد

بهروز بهزادی: با تعطیلی اعتماد 1000 نفر کل یا بخشی از درآمدشان را از دست دادند

تمام تلاشمان را برای بازگشت اعتماد می‌کنیم
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب – عماد برقعی: سردبیر روزنامه توقیف شده اعتماد می‌گوید که با تعطیلی روزنامه اعتماد 1000 نفر یا کل یا بخشی از درآمدشان را از دست داده‌اند.

بهروز بهزادی در گفت‌وگو با آفتاب در تشریح این موضوع گفت: روزنامه اعتماد علاوه بر یک گروه تحریریه، یک گروه فنی و یک گروه اداری نیز دارد که با تعطیلی روزنامه این گروه شغل خود را از دست می‌دهند. وقتی که یک روزنامه تعطیل می‌شود بازار حول و حوش آن نیز تعطیل می‌شود و ما بیکار شدن و تقلیل در آمد بسیاری را در این میان شاهد خواهیم بود.

وی افزود: روزنامه‌نگاری امروز روزنامه‌نگاری صنعتی است. دیگر دوران روزنامه‌هایی که در یک اتاق و دو اتاق در می‌آمدند گذشته است و روزنامه‌ها امروز مثل واحدهایی هستند که مثل یک کارخانه کار می‌کنند و تعطیلی آن‌ها تبعات اقتصادی گسترده‌ای است.

سردبیر اعتماد ادامه داد: این افرادی که در این میان شغلشان را از دست داده‌اند با توجه به بازار محدود روزنامه‌نگاری در ایران امکان یافتن کار را پیدا نخواهند کرد.

بهزادی تصریح کرد: بخش زیادی از کسانی که در روزنامه کار می‌کنند کارگر و آسیب‌پذیر هستند. دیروز که خبر توقیف اعتماد آمد اشک را می‌شد در چشمان این گروه دید. گروهی که نگران آینده‌شان بودند. من مطمئنم کسانی که دیروز به توقیف اعتماد رای دادند اگر می‌دانستند که این‌ها با چه مبالغی زندگی می‌کنند آن‌ها هم اشک می‌ریختند.

وی در مورد تاثیرات تعطیلی یک روزنامه در آینده مطبوعات کشور گفت: من قبلا هم شاهد تعطیلی روزنامه‌هایی بوده‌ام. در این شرایط بسیاری تصمیم می‌گیرند که برای همیشه روزنامه‌نگاری را ترک کنند و عده دیگری نیز با توجه به احساس عدم امنیت شغلی روزنامه‌نگاری را به عنوان شغل دومشان انتخاب می‌کنند. این به آینده روزنامه نگاری کشور ضرر می‌زند.

بهزادی افزود: کار مطبوعات یک کار تخصصی است. حتی نیروی خدماتی یک روزنامه نیز باید تخصص‌های ویژه‌ای داشته باشد. چرا که تمیز کردن میز یک روزنامه با تمیز کردن هر میز دیگری تفاوت می‌کند. این نیروی خدماتی باید خبر را بشناسد و معنی و مفهوم هر کاغذی را که روی یک میز روزنامه‌نگار است دور نریزد. وقتی که روزنامه‌ای نباشد دیگر تخصصی هم نیست.

وی ادامه داد: همین موضوع باعث می‌شود که روزنامه‌نگاری ماز از نظر حرفه‌ای روز به روز ضعیف‌تر شود.

وی در مورد راهکارش برای پایان دادن به این وضعیت گفت: قانون فعلی مطبوعات ما هر چند که کهنه است اما اگر بر اساس همین قانون هم عمل شود این اتفاقات نمی‌افتد. چرا که وقتی به روح این قانون گاه می‌کنید می‌بینید که پایان خط همه چیز را در دادگاه گذاشته‌است و معتقد است که حرف آخر را باید قوه قضائیه و دادگاه مطبوعات بزند.

سردبیر روزنامه توقیف شده اعتماد گفت: آقای رامین دیشب در 20:30 گفتند که قانون مطبوعات دست ما را بسته‌است. این در حالی است که توقیف موقتی که در ماده 12 قانون مطبوعات آمده‌است تنها اختیاری است که در دست هیات نظارت گذاشته شده و می‌تواند از آن استفاده کند. این اختیار هم تنها برای یک هفته است و پس از آن پرونده باید به دادگاه برود و دادسرا و بعد هم دادگاه در مورد این توقیف موقت دوباره اعلام نظر کنند.

بهزادی در مورد احتمال رع توقیف اعتماد گفت: ما تمام تلاشمان را می‌کنیم و با توجه به وضعیت فعلی قوه قضائیه و نگاهی که در دادستانی و بازپرس مربوطه وجود دارد امیدواریم این توقیف موقت لغو شود و دادگاه درباره ما تصمیم بگیرد.

وی در پایان گفت: من فکر نمی‌کنم انتشار اعتماد با توجه به این که یک رسانه حرفه‌ای است و در چارچوب قوانین عمل می‌کند به کسی آسیبی بزند ولی توقیف آن به عنوان یک نهاد فرهنگی بزرگ چه به کارمندان و چه به مخاطبان آن آسیب جدی خواهد زد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۳ - ۱۳۸۸/۱۲/۱۱
0
0
واقعا سخت است بیکاری اونم تو شب عید !!! چه عیدی گرفتند دوستان مطبوعاتی
واقعا چرا همیشه ما باید صورت مسئله پاک کنیم ؟؟؟
یادمان باشد آنهای که با یک حکم دهها نفررا بیکار میکنند سخن حضرت رسول را بیاد داشته باشند که آنچه را برای خود نمیپسندی برای دیگران مپسند آیا دوست دارند عزیزانشان شب عید بیکارشوند؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۵ - ۱۳۸۸/۱۲/۱۲
0
0
بنده به عنوان یک دانشجو یک سوال از وزارت محترم ارشاد و رییس دولت دارم که اگر شما ملت ایران را با فهم و با شعور و با بصیرت و .... میدانید چرا میترسید نظرات منتقدین دولت نه مخالفین نظام را که در همین نظام سالها از سران حکومت بوده اند به گوششان رسد؟؟ بنده که برداشتم این است که خدایی نکرده دولتیان برخلاف مطالب فوق در مورد ایرانیان می اندیشند.
ناشناس
|
Germany
|
۱۱:۵۲ - ۱۳۸۸/۱۲/۱۵
0
0
بنده به عنوان یک ایرانی آزاده حق رو به اون بابای کارگری میدم که شب عید از کار بیکار میشه !!
سیاسیون که به این چیزا فکر نمی کنن !!
فقط دنبال قدرت و حکومت کردن هستن و بس !!
چیزی هم بشه میگن اسلام در خطر است
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین