کد خبر: ۹۵۶۸۳
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۸۸ - ۲۰:۰۶
دو هواپیمای قاچاق توقیف شدند

رکوردی تازه در ابعاد لوازم قاچاق

واردکنندگان علاوه بر ضبط هواپیما جریمه شدند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب - سرویس اجتماعی: یک شرکت خصوصی هواپیمایی که اقدام به قاچاق دو فروند هواپیمای فوکر کرده بود علاوه بر ضبط هواپیماها به نفع دولت به پرداخت مبلغ 123 میلیارد ریال از سوی سازمان تعزیرات حکومتی محکوم شد. 

حسب شکایت گمرک ایران دایر بر ورود هواپیما از طریق ورود موقت و عدم اقدام برای ترخیص قطعی، پرونده‌ای در سازمان تعزیرات حکومتی تشکیل شد.

سازمان تعزیرات تخلف را محرز تشخیص و شرکت خصوصی هواپیمایی را علاوه بر ضبط کالا به نفع دولت به پرداخت جریمه نقدی به مبلغ بیش از دوازده میلیارد تومان محکوم کرد. بنا بر این گزارش هواپیماهای ضبط شده در اختیار سازمان اموال تملیکی قرار داده شده است.

همچنین با شکایت گمرک ایران و وزارت اطلاعات، پرونده‌ای به دلیل اظهار خلاف واقع در سازمان تعزیرات حکومتی رسیدگی شده است که موضوع این پرونده، قاچاق 43 دستگاه کانتیتر شامل 75 دستگاه ماشین آلات سنگین راه‌سازی بوده که شرکت متخلف به پرداخت مبلغ 81 میلیارد و 176 میلیون و 510 هزار و 586 ریال جزای نقدی و ضبط کالا به نفع دولت محکوم شده است.

بر اساس این گزارش، یک شرکت‌ تولیدی مواد پتروشیمی بدون انجام تشریفات گمرکی اقدام به قاچاق مواد پتروشیمی کرده بود که سازمان تعزیرات، شرکت مذکور را به مبلغ 225 میلیاد و 439 میلیون و 765 هزار و 476 ریال جریمه کرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین