کد خبر: ۹۵۹۹۴
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۳:۰۵
پایگاه اطلاع رسانی مجتمع قضایی امور اقتصادی اعلام كرد

محکومیت چند مدیر سابق بانک کشاورزی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: پایگاه اطلاع رسانی مجتمع قضایی امور اقتصادی اعلام كرد: مستشاران شعبه 68 دادگاه تجدیدنظر استان تهران رای محكومیت قطعی هفت متهم شامل سه نفر از مسئولان سابق بانک كشاورزی به همراه رییس هیات مدیره شركت آرد تهران باختر، یكی از اعضاء هیات مدیره شركت ایمن شیرآسیا، یكی از كاركنان نمایندگی شركت سهامی بیمه البرز و یك نفر شغل آزاد را صادر كردند.

بر اساس این حكم، متهمان با تاسیس دو شركت واقع در تهران و امارات به نام خود و اعضاء خانواده خود و با استفاده از نام شركت و صدور تصدیق نامه خلاف واقع توسط یكی از نمایندگی‌های بیمه البرز و گشایش اعتبار در شعبه مركزی بانك كشاورزی و با همكاری برخی از مسوولان وقت شعبه مذكور مبادرت به اخذ تسهیلات به صورت كلان می‌كردند.

متهمان فوق الذكر با جعل اسناد (پروفرما اینویس و بارنامه) و با توسل به اسناد مزبور و تصدیق نامه خلاف واقع (بیمه نامه) و ضمن سوء استفاده از ضعف عملكرد برخی از كاركنان شعبه مركزی بانك كشاورزی موفق به اخذ تسهیلات ارزی مجموعاً به مبلغ بیست میلیون و پانصد و هفتاد و یك هزار و ششصد دلار آمریكا، بابت ثبت سفارش شش فقره برات اسنادی و دو فقره اعتبار اسنادی مدت دار و یك فقره ریفاینایس در خلال سال‌های 83 و 84 شده كه برابر مستندات پرونده از بازپرداخت اعتبارات اسنادی و جرائم دیركرد و كارمزدهای مقرر خودداری می‌كردند.

با اعلام گزارش و سیر مراحل قضایی در دادسرا و دادگاه سرانجام مستشاران شعبه 68 دادگاه تجدیدنظر استان تهران، محكومیت قطعی هفت متهم پرونده را به شرح ذیل صادر كردند:

1) آقای مجتبی ریخته گران اصفهانی فرزند عبدالجواد عضو و رئیس هیأت مدیره شركت آرد تهران باختر از حیث اتهام مشاركت در جعل اسناد و استفاده از اسناد مجعول و تحصیل مال از طریق نامشروع جمعاً به تحمل سی ماه حبس تعزیری محكوم شد.

2) علیرضا عمادالدین فرزند ایرج از حیث اتهام مشاركت در جعل اسناد و استفاده از اسناد مجعول و معاونت در تحصیل مال از طریق نامشروع و معاونت در صدور تصدیق نامه خلاف واقع جمعاً به تحمل بیست و هفت ماه و یك روز حبس تعزیری محكوم شد.

3) حمید عبادی كجانی فرزند حبیب الله عضو هیأت مدیره شركت ایمن شیر آسیا از حیث اتهام معاونت در تحصیل مال از طریق نامشروع به تحمل نود و یك روز حبس تعزیری محكوم شد.

4) رضا ربیعی فرزند نصرت الله رئیس سابق شعبه مركزی بانك كشاورزی از حیث اتهام اهمال در انجام وظایف قانونی منجر به تضییع اموال و وجوه دولتی به تحمل هفتاد و چهار ضربه شلاق تعزیری محكوم شد.

5) حسن حبیبی فرزند نصرالله مسئول سابق دایره اعتبارات شعبه مركزی بانك كشاورزی از حیث اتهام اهمال در انجام وظایف قانونی منجر به تضییع اموال و وجوه دولتی به تحمل هفتاد و چهار ضربه شلاق تعزیری محكوم شد.

6) حبیب الله محمدی فرزند ابوالمحمد معاون ارزی شعبه مركزی بانك كشاورزی از حیث اتهام اهمال در انجام وظیفه منجر به تضییع اموال و وجوه دولتی به تحمل هفتاد وچهار ضربه شلاق تعزیری محكوم شد.

7) اكبر چمانچی فرزند احمد كارمند نمایندگی شماره 3047 شركت سهامی بیمه البرز از حیث اتهام صدور تصدیق‌نامه خلاف واقع به تحمل هفتاد و چهار ضربه شلاق تعزیری محكوم شد.

مراتب در اجرای تبصره 3 ماده 188 قانون آیین دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب در امور كیفری مصوب 1387 اعلام می شود.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین