کد خبر: ۹۶۱۴۸
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۶:۰۷
در ضیافت نهار حامد کرزای بیان شد

احمدی‌نژاد: رفع مشکلات افغانستان راه حل انسانی دارد

ملت ایران، افغانستان را کشور دوست و برادر خود می‌داند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دکتر احمدی‌نژاد با بیان این که جنگ، ویرانی و آوارگی شایسته مردم افغانستان نیست و مردم این کشور می‌بایست در مسیر استقلال و پیشرفت حرکت کنند ، گفت: باور ما این است که رفع مشکلات افغانستان راه حل انسانی دارد. 

دکتر احمدی‌نژاد در ضیافت رسمی نهار که از سوی حامد کرزای رییس‌جمهور افغانستان به افتخار حضور وی و هیات همراه تشکیل شده بود، شرکت کرد. 

در این مراسم که مقامات ارشد و علما و سران گروه‌های جهادی افغانستان حضور داشتند، دکتر احمدی‌نژاد در سخنانی با اشاره به اشتراکات تاریخی و فرهنگی دو کشور گفت: ملت ایران، افغانستان را کشور دوست و برادر خود می‌داند. 

دکتر احمدی‌نژاد گفت: تاریخ منطقه نشان داده است که نیروهای متجاوزی که به این منطقه وارد شده‌اند، هرگز پیروز خارج نشده‌اند. نیروهای سلطه‌جو باید از تاریخ درس عبرت بگیرند و اشتباهات تاریخی خود را تکرار نکنند. مردم این منطقه اهل اندیشه، عاطفه و فرهنگ هستند و به بمب نیازی ندارند. 

وی با اشاره به حوادث 11 سپتامبر و انهدام برج‌های دوقلو گفت : نظام سلطه به بهانه مبارزه با تروریسم به کشور افغانستان آمده ودهها هزار نفر کشته و آواره کرده‌اند اکنون باید با روشهای علمی تحقیق شود که آیا حضور متجاوزان، میزان تروریسم را کاهش یا آن را افزایش داده است. 

دکتر احمدی‌نژاد افزود : بیگانگان باید منطقه را ترک کنند و بدانند مردم افغانستان می‌توانند کشور خود را اداره کنند و موجبات وحدت و پیشرفت خود را فراهم کنند. 

در این ضیافت حامد کرزای رییس‌جمههور افغانستان به دکتر احمدی نژاد و هیات همراه خوشامد گفت و ضمن اشاره به تاریخ روابط دو کشور گفت : مردم افغانستان کمک های ایران را در مقاطع مختلف به ویژه 8 سال اخیر فراموش نمی کنند. 

کرزای افزود : مرزهای دو کشور مرزهای صلح و دوستی و برادری و هر دو کشور در زمینه های گوناگون همکاری های گسترده دارند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین