کد خبر: ۹۶۳۱۴
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۸:۴۱
با افزايش انتقادهای مقامات امريكايی به شهرك سازی در سرزمين‏های اشغالی؛

خشم بزرگ‏ترين لابی صهيونيستی از دولت اوباما

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب- سرويس بين‏المللی: خبرگزاری‏های بین المللی از انتقاد شدید کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل، آیپک، كه بزرگترین لابی صهیونیستی در امریكا محسوب می‏شود، از دولت اوباما به خاطر محكوم كردن ادامه شهرك سازی در بیت‏المقدس شرقی خبر دادند. 

دولت نتانیاهو پس از آن كه همزمان با سفر جو بایدن، مشاور رئیس جمهوری امریكا، كه به منظور پی‏گیری مسائل صلح خاورمیانه به اسراییل سفر كرده بود، دستور ساخت 1600 واحد مسكونی در بیت‏المقدس شرقی را صادر كرد، از سوی دولت اوباما و در سطوح مختلف سیاسی، به شدت محكوم شد. 

همچنین وزیر خارجه ایالات متحده، هیلاری كلینتون، در تماسی تلفنی با نتانیاهو به شدت از این عمل اسراییل انتقاد كرد و این عمل را توهین آمیز دانست و آن را نوعی كارشكنی در صلح خاورمیانه و مخالف تعهدات اسراییل خواند. نتانیاهو نیز در مقابل، همزمانی تصمیم مذكور را با سفر بایدن را غیر عمدی خوانده بود. 

در عین حال انتقادهای دولت امریكا به اسراییل ظاهرا خشم اسراییلی‏ها را به شدت برانگیخته است. از همین روست كه آیپك، بزرگ‏ترین لابی صهیونیستی به دولت اوباما هشدار داد و از وی خوات كه به رفع تنش با اسراییل اقدام كند. این برخورد آیپك و دولت امریكا تا كنون بی‏سابقه بوده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین