کد خبر: ۹۶۳۶۸
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۱:۰۱

واکنش غرویان به معیارهای ازدواج سازمان ملی جوانان

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب-سرویس سیاسی:حجت‌الاسلام محسن غرویان گفت: سازمان ملی جوانان نمی‌تواند راسا در رابطه با مسائل این‌چنینی كه در سرفصل‌های آموزش ازدواج آورده است خود اظهارنظر كند و باید حتما نظرات علمی و شرعی علما را جویا شود. 

حجت‌الاسلام محسن غرویا گفت: سازمان ملی جوانان برای برگزاری كلاس‌های آموزش ازدواج و به خصوص محتوای آن باید نظرات سیاسی فقها، علما و اساتید حوزه را جویا می‌شد. 

مدرس خارج فقه و اصول در حوزه علمیه ادامه داد: باید دید سازمان ملی جوانان به پشتوانه كدام نظرات فقهی قرار است این كلاس‌ها را با این مضمون راه‌اندازی كند. به این نكته نیز باید توجه شود كه در فقه اسلامی چیزی به نام مردسالاری وجود ندارد آنچه كه داریم حقوق زن و شوهر در برابر یكدیگر است. زن حقوقی بر گردن مرد دارد و مرد نیز حقوقی بر گردن زن. 

او ادامه داد: در اسلام جنسیت موضوعیت ندارد و آن چیزی كه به آن توجه شده رعایت اعتدال و عدالت است و همواره به برقراری رابطه‌ای عادلانه در بین زن و شوهر سفارش شده است. 

این مدرس خارج فقه و اصول تصریح كرد: در عین حال باید توجه كرد كه قبل از برگزاری چنین كلاس‌هایی ابتدا باید وسایل و مقدمات ازدواج تسهیل شود و زیرساخت‌های مربوط به ازدواج درجامعه تقویت شود زیرا تا زمانی كه جوانان، مسكن، اشتغال و شرایط اقتصادی مناسبی نداشته باشند ازدواج نمی‌كنند و نیازی به این كلاس‌ها نیست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین