کد خبر: ۹۶۴۱۷
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۹:۴۷
درباره ادامه شهرک‌سازی در بیت‌المقدس شرقی؛

بان كی مون هم اعتراض كرد

زمان آن است كه تغییری در روند صلح خاورمیانه ایجاد شود
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: خبرگزاری كویت گزارش كرد كه بان كی مون دبیر كل سازمان ملل متحد، در یك كنفرانس خبری پیش از رفتن به مسكو برای مشاركت در نشست كمیته چهار جانبه صلح كه قرار است روز جمعه برگزار شود، تاكید كرد: اكنون زمان آن است كه تغییری در روند صلح خاورمیانه ایجاد شود. 

وی عنوان داشت: كمیته‌ی چهار جانبه صلح و طرفین اسراییلی و فلسطینی در مسكو تلاش می‌كنند تا راه‌كاری را برای ازسرگیری مذاكرات صلح جهت دستیابی به راه‌حلی عادلانه برای پایان دادن به بحران خاورمیانه بیابند. 

دبیر كل سازمان ملل متحد هم چنین نگرانی شدید خود را نسبت به اوضاع نوار غزه اعلام كرد. 

وی قرار است پس از مسكو راهی سرزمین‌های اشغالی و اراضی فلسطینی شود و بعد از آن برای مشاركت در نشست سران عرب در شهر سرت لیبی كه 27 مارس برگزار می‌شود، به این كشور سفر كند.
بان كی مون شنبه برای ارزیابی اوضاع نوار غزه از نزدیك، به این منطقه سفر می‌كند.
وی با اشاره به تحولات موجود در روند صلح، سیاست‌های فعلی را غیر سازنده و موجب تضعیف میانه‌رو‌ها و تقویت تندرو‌ها توصیف كرد.
وی خاطرنشان كرد: ادامه این روند راه را مقابل راهكار مسالمت آمیز برای حل و فصل بحران بین طرفین می‌بندد.
دبیركل سازمان ملل متحد خاطرنشان كرد كه شهرك‌سازی‌های اسراييل بر اساس قوانین بین‌المللی غیر قانونی است.
وی افزود: كمیته چهارجانبه صلح به شدت از تحولات موجود در خاورمیانه نگران است و اعضای آن طرح‌های دولت اسراییل برای احداث 1600 واحد مسكونی جدید در قدس شرقی را محكوم كردند.
وی با اشاره به درگیری‌های شدید بین فلسطینیان و نیروهای رژیم اشغالگر در شهر قدس و در پی افتتاح معبد الخراب، عنوان داشت: ما از همه خواسته‌ایم خویشتن‌داری كنند و قرار دادن موضوع قدس در مذاكرات نهایی صلح را خواستار شده‌ایم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین