کد خبر: ۹۶۶۲۹
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۹
شیخ‌الاسلامی وزیر کار خبر داد

آغاز توزیع کارت‌های اعتباری خرید کارمندان و بازنشستگان در 4 وزارتخانه

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزیر کار و امور اجتماعی هدف از اجرای طرح اعطای کارت‌های اعتباری خرید به کارکنان دولت در سال جدید را حمایت از تولیدات داخلی و اشتغال در کشور دانست و گفت: طرح توزیع کارت‌های اعتباری در مرحله اول و به صورت آزمایشی در چهار وزارتخانه اجرا خواهد شد.

شیخ الاسلامی بیان داشت: وزارتخانه‌های کار و صنایع از جمله وزارتخانه‌هایی هستند که کارت اعتباری خرید کالاهای ایرانی در بین کارمندانشان توزیع خواهد شد. منابع مالی کارت‌های اعتباری خرید از تسهیلات قرض الحسنه بانک‌ها بدون سود تذمین می‌شود و پس از خرید ماهیانه از حقوق کارکنان یا کارگران و بازنشستگان کسر می‌شود.

وی همچنین از نهایی شدن تدوین سند منشور کار در نیمه نخست سال‌جاری خبر داد و افزود: برای اولین بار در کشور با مشارکت کارشناسان مختلف برنامه دقیق و منسجمی تحت عنوان منشور کار تدوین شد که عملکرد وزارت کار در دولت دهم بر همین اساس صورت خواهد گرفت.

وزیر کار ادامه داد: با اجرای این سند و تحقق اهداف آن، سالانه یک میلیون و 100هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد خواهد شد، همچنین تحولات مفیدی نیز در وزارت کار ایجاد خواهد شد. توسعه اشتغال، افزایش کارآفرینی، رشد سرمایه‌گذاری و بهبود فضای کسب و کار از جمله آثار اجرای این طرح خواهد بود.

شیخ الاسلامی با اشاره به اینکه وزارت کار وظیفه مستقیمی در قبال ایجاد فرصت‌های شغلی ندارد، تصریح کرد: به دلیل وظایف فرابخشی و حاکمیتی سند جامع اشتغال کشور در سطوح ملی، استانی، شهرستانی و دهستانی متناسب با ظرفیت و مزایای هر بخش تنظیم شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین