کد خبر: ۹۷۰۱۳
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۸۹ - ۰۹:۵۹
نریمان، نماینده مردم بابل در گفت و گو با آفتاب؛

با مطرح کردن رفراندوم؛ رئیس جمهوری باب طرح آن در مسائل مهم‏تر را باز کرد

پرسش‏های مهم‏تری را می‏توان برای رفراندوم مطرح کرد
آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: محسن نریمان نماینده بابل در گفتگو با خبرنگار آفتاب با انتقاد از صداو سیما در خودداری ازاطلاع رسانی درخصوص هدفمند كردن یارانه ها و انعكاس سخنان رئیس جمهور بدون ارائه اطلاعات دقیق به مردم اظهارداشت: وقتی رئیس جمهور از صداو سیما اعلام می كند كه مجلس مخالف نظر او در قانون هدفمند كردن یارانه‏هاست، رسانه ملی باید ابعاد مختلف نظرات مجلس و دولت را به اطلاع مردم برساند. 

وی افزود: نباید این چنین باشد كه فقط سخنان یك طرف مطرح وهمه تقصیرها گردن طرف دیگرانداخته شود. باید به مردم گفته شود كه دولت طرفدار گرانی‏ای بیش از آنچه مجلس درنظر دارد است درحالی كه مجلس معتقداست با اعمال نظر دولت فشار زیادی به مردم وارد می شود و این نارضایتی عمومی را افزایش می‏دهد.
عضو كمیسیون عمران مجلس گفت: متاسفانه صداوسیما به گونه ای عمل می كند كه مردم نمی‏دانند منظور رئیس جمهور از رفراندوم چیست. رئیس جمهور باید توضیح دهد كه قصدش این است از حذف یارانه به جای 20 هزار میلیارد تومان 40 هزار میلیارد تومان كسب كند و این یعنی پولی كه قرار است از مردم گرفته شود و با عوارض و مالیات به بیش از50 هزار میلیارد تومان می‏رسد و فشار آن بر مردم خواهد بود. 

وی ادامه داد: دولت می‏خواهد چنین اقدامی كند درحالی كه مردم از آن مطلع نیستند. 

نریمان درارزیابی خود از طرح بحث به همه پرسی گذاشتن میزان درآمد دولت از كسب یارانه ها نیز گفت: معتقدم طرح رفراندوم برای قوانین مصوب خلاف است. ما نمی توانیم از مردم سئوال كنیم كه مردم ما قوانین مصوب مجلس را اجرا كنیم یا نه؟ به نظر سئوال ازمردم در این خصوص اشتباه است. 

نماینده بابل ادامه داد: رئیس جمهور باب سخن از رفراندوم را باز كرد درحالی كه اگر پیش از این كسی چنین حرفی می زد گویی با نظام سر ستیز دارد اما با این پیشنهاد رئیس جمهور موضوعات مهم‏ترازموضوعی كه ایشان مطرح كرد جای بحث برای به رفراندوم گذاشتن دارد مثلا این سئوال از مردم بشود كه آیا ادامه كار دولتی كه چنین در مقابل مجلس و مصوبات آن مقاومت می كند به صلاح است یا خیر؟
وی پیش بینی كرد مجلس به طرحی كه قرار است نمایندگان حامی دولت برای اصلاح قانون هدفمند كردن یارانه ها به مجلس ارائه دهند رای منفی دهند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین