کد خبر: ۹۷۰۴۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۵:۵۱

اعلام ممنوعیت ورود هواپیما‌های "ایران‌ایر" به اروپا از سوی اتحادیه اروپا

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: کمیسیون اروپا بعد از انجام بازرسی‌ها و برخی آزمایش‌های فنی و امنیتی و برآورد امکان چندین سانحه هوایی جدی ممنوعیت ورود هواپیماهای شرکت ایران ایر به کشورهای عضو اتحادیه اروپا را اعلام و تاکید کرد که این ممنوعیت در سریع‌ترین زمان ممکن اجرایی می‌شود. 

کمیته امنیت هوایی اتحادیه اروپا همچنین اعلام کرد که شرکت ایران ایر تنها با استفاده از ناوگان هوایی ویژه‌ای اجازه پرواز به کشورهای این اتحادیه را دارد. 

کمیسیون اروپا تاکید کرد که طی ماه‌های آینده برای بررسی ضریب امنیتی سیستم حمل و نقل هوایی شرکت ایران ایر به تهران سفر می‌کند. 

بنا بر این گزارش فهرست هواپیماهایی که توسط اتحادیه اروپا از پرواز به کشورهای عضو این اتحادیه منع شده‌اند، به شرح زیر است:
شماره ثبت و در صورت در دسترس بودن شماره سریال ساخت:
تمامی هواپیماها غیر از:
EP-IBA
EP-IBC
EP-IBD
EP-IBG
EP-IBH
EP-IBI
EP-IBJ
EP-IBS
EP-IBT
EP-IBV
EP-IBZ
EP-ICE
EP-ICF
EP-IBK
EP-IBL
EP-IBP
EP-IBQ
EP-IAA
نوع هواپیما:
14 هواپیما از نوع A-300، چهار هواپیما از نوع A-130، نه هواپیما از نوع B747، یک هواپیما از نوع B737 و شش هواپیما از نوع A320
شماره مجوز فعالیت هوایی:
FS100
نام قانونی شرکت هوایی (بر طبق مستندات تثبت شده در مجوز فعالیت هوایی):
IRAN AIR 

در این فهرست اعلام شده است که شرکت ایران‌ایر با استفاده از هواپیماهای ویژه‌ای تحت شرایطی که در بندهای 49 - 50 این آئین‌نامه تعیین شده است، مجوز ادامه فعالیت در تمامی کشورهای عضو اتحادیه اروپا را خواهد داست. 

بر اساس بند49-50 این شرکت‌های هواپیمایی منع شده تنها در صورت استفاده از هواپیمای جدید که استانداردهای بین المللی را داشته باشند حق تردد به محدوده هوایی اتحادیه اروپا را خواهند داشت.
در فهرست اتحادیه اروپا همچنین پرواز هواپیماهای متعلق به شرکت‌های«آریانا» افغانستان و شرکت‌هایی از کامبوج و رواندا ممنوع اعلام شده است. 

در این فهرست محدودیت‌هایی برای ناوگان حمل و نقل هوایی چندین کشور دیگر از جمله آنگولا، گینه استوایی، جمهوری دموکراتیک کنگو، اندونزی، جیبوتی، گابن، قزاقستان، فیلیپن، لیبریا، سودان، سیرالئون، سوآزیلند نیز تعیین شده است. 

بر این اساس با توجه به اعلام رسمی ایران ایر برمالکیت 67 فروند هواپیما، با توجه به لیست اعلامی اتحادیه اروپا از این پس 34 فروند از هواپیماهای ایران ایر یعنی نیمی از ناوگان این شرکت حق تردد به اتحادیه اروپا را ندارند. البته مسوولان سازمان هواپیمایی و شرکت ایران ایر بارها این خبر را تکذیب کرده‌اند اما اطلاعات موثق این لیست در آدرس اینترنتی http://ec.europa.eu/transport/air-ban/list_en.htm موجود است. 

بر اساس این گزارش، فرهاد پرورش مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران یازدهم آبان ماه سال گذشته در حاشیه هفتمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل عمومی و خدمات حمل و نقل شهری در جمع خبرنگاران، با بیان این که تمامی هواپیماهای ایران‌ایر ملکی هستند، خاطرنشان کرد: 67 فروند هواپیما در ناوگان هما وجود دارد که دو فروند بوئینگ نیز در آینده نزدیک به ناوگان ایرلاین افزوده خواهد شد.
بنابر اظهار مدیرعامل هما و مستندات موجود در سایت اتحادیه اروپا از مجموع 67 فروند هواپیمای هما 33 فروند اجازه تردد در مسیرهای اروپایی ندارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۵
0
0
سلام جهت شکایت از تاخیر پرواز های ایران ایر تور وبی توجهی مسولین شرکت دراین مورد
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین