کد خبر: ۹۷۱۸۸
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۳:۵۶

ادعای پناهندگي يک مهندس هسته‌اي ایران به فرانسه

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: يک پايگاه خبري ايتاليايي از پناهندگي يک مهندس برجسته هسته‌اي ايران به کشور فرانسه خبر داد. اين پايگاه خبري که عمدتاً اخباري فاقد سند را عليه کشورمان منتشر مي‌کند در گزارش جديد خود با بيان اينکه اين فرد محمد نام دارد، به نقل از وي گفته است که در انتظار پناهندگي سياسي از کشور فرانسه هستم. اين پايگاه اينترنتي نوشته است: محمد 34 ساله اهل تهران و دانش آموخته دانشگاه تهران بوده و در ساخت راکتورهاي هسته اي نيز موفق به اخذ مدارک تخصصي شده است.

سايت خبري ام جي پرس ايتاليا در ادامه گزارش خود در حاليکه ابتدا مدعي مي شود، اين کارشناس برجسته هسته‌اي ايران با اطلاع از آزمايشات خطرناک بر روي سلامت مردم، از سمت خود استعفا داده، در ادامه با فراموشي اين مطلب به نقل از وي مدعي مي‌شود که به علت اينکه برنامه هسته‌اي ايران، مردم را در مضيقه اقتصادي قرار مي‌دهد، حاضر به ادامه همکاري با جمهوري اسلامي نبوده است.

اين کارشناس هسته‌اي مجعول با تشريح پرسوز و گداز دستگيري و شکنجه خود توسط ماموران اطلاعاتي ايران، گفته است که من در زنداني در بوشهر در کنار 17 نفر ديگر در يک محل تنگ و تاريک نگهداري مي شدم تا اطلاعات هسته‌اي ام درز پيدا نکند !

در ادامه گزارش دانشمند مجعول ايران آمده است که وي به جرم جاسوسي محکوم شده اما در دوران مرخصي، به کمک پدرش گذرنامه دريافت کرده و به صورت قاچاق به ترکيه فرار مي کند !!! اين فرد با اعلام خوشحالي از موافقت فرانسه با اعطاي تابعيت به وي، خواستار برخورد اروپا با ايران به خاطر فعاليتهاي غير صلح آميز هسته‌اي شده است.

با توجه به در پيش بودن روز فناوري هسته‌اي در ايران و اعلام اخبار خوش در اين خصوص، اين گزارش در برخي از سايت‌ها و نشريات سياسي اروپا نيز بازتاب داشته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین