کد خبر: ۹۷۲۰۷
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۸:۴۶

دولت امسال 1500 میلیارد تومان به متولدین 1389 هدیه می دهد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب- سرویس اقتصادی: رئیس جمهور با اعلام خبر گشایش صندوق آتیه فرزندان ایران زمین گفت: دولت در مرحله نخست به هر مولود یک میلیون تومان هدیه خواهد داد و از ابتدای سال 89 هر فرزندی که در ایران زمین به دنیا بیاید برای تامین آینده اش ، دولت در صندوقی به نام صندوق آتیه فرزندان ایران زمین به نام او یک حساب باز می کند.

بر این اساس با توجه به تولد بیش از یک میلیون و پانصد هزار نفر در هرسال که این رقم در سال 89 نیز تکرار خواهد شد، دولت احمدی نژاد امسال باید بیش از 1500 میلیارد تومان به حساب نوزادان متولد 89 واریز نماید که چنین رقمی  در بوجه مصوب 89 پیش بینی نشده است. با توجه به بدهی حدود 33 هزار میلیارد تومانی دولت به بانکها، بدهی نزدیک 20 هزار میلیارد تومانی به سازمان تامین اجتماعی، بدهی حدود 5 هزار میلیارد تومانی به پیمانکاران بخش خصوصی، بدهی 21 هزار میلیارد تومانی خارجی، بدهی 3 هزار میلیارد تومانی به سازمان بازنشستگی کشوری و بدهی 4500 میلیارد تومانی به بازنشستگی لشکری  و هزاران میلیارد تومان بدهی دیگر، معلوم نیست منابع این کار دولت از کجا تامین خواهد شد و آیا بهتر نیست دولت ابتدا بدهی های خود را بپردازد و بعد مخارج  جدید برای خودش بتراشد؟ 

آقای احمدی نژاد در جمع مردم شهرستان ارومیه به برنامه های دولت در بخش کشاورزی اشاره کرد و افزود: دولت تصمیم دارد ظرف پنج سال مسایل و مشکلات کشاورزی را به طور ریشه ای برطرف کند. رئیس جمهور ادامه داد: در همین زمینه در قانون بودجه برنامه های بسیار خوبی برای حمایت از کشاورزان در زمینه کاشت، داشت، برداشت، تامین آب، نحوه آبیاری و بسته بندی یا فروش محصولات پیش بینی شده است که به مرور اعلام می شود. آقای احمدی نژاد پیگیری امر اشتغال را از دیگر برنامه های دولت خواند و گفت: برای حمایت از اشتغال جوانان که از مهمترین موضوعات کشور است در بودجه سال 89 پیش بینی های لازم شده است. 

رئیس جمهور ابراز امیدواری کرد: سال 89 بهار ایجاد اشتغال و مبارزه با بیکاری باشد. آقای احمدی نژاد در ادامه به بودجه خوب پیش بینی شده برای توسعه مسکن اشاره کرد و افزود: ظرف سه سال باید به جایی برسیم که موضوع مسکن از فهرست دغدغه های مردم به خصوص جوانان عزیز خارج شود. رئیس جمهور اظهار داشت: دولت پیش بینی کرده است از ابتدای سال 89 هر فرزندی که در ایران زمین به دنیا بیاید برای تامین آینده اش ، دولت در صندوقی به نام صندوق آتیه فرزندان ایران زمین به نام او یک حساب باز کند. آقای احمدی نژاد این حساب را نوعی حساب سرمایه گذاری خواند و اضافه کرد: هر سال سود سرمایه گذاری به آن اضافه می شود. ر

ئیس جمهور ادامه داد: در قدم نخست، دولت به هر مولود یک میلیون تومان هدیه خواهد داد و هر سال هم 100 هزار تومان به آن اضافه خواهد کرد. آقای احمدی نژاد از والدین و خانواده ها خواست آنها هم ماهانه حداقل 20 هزار تومان به این حساب اضافه کنند تا وقتی هر فرزندی به جوانی برومند تبدیل شد این صندوق بتواند 120 میلیون تومان در اختیار او برای اشتغال، ازدواج و مسکن قرار دهد. رئیس جمهور گفت: بنابراین در حضور شما مردم استان آذربایجان غربی این صندوق مبارک گشایش یافت و در اختیار نسل های جدید قرار گرفت. ادامه دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین