کد خبر: ۹۷۲۳۹
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۸۹ - ۲۱:۱۹
در جشن ملی هسته ای مطرح شد

محمود احمدی نژاد: هر دستی بخواهد علیه ملت ایران دراز شود، قطع خواهد شد

در نطنز قرار است 60 هزار سانتریفیوژ مستقر شود
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمود احمدی نژاد تاكید كرد: امروز عرصه هسته‌ای در سیطره دانشمندان ایرانی است. 

وی در پنجمین سالروز جشن ملی فناوری هسته‌ای با تاكید بر اینكه امروز متخصصین و دانشمندان ما تسلط كامل به فناوری‌ هسته‌ای پیدا كرده‌اند، گفت: دانشمندان ما امروز با گام‌های بلند و با سرعت بالا به سمت تامین همه نیازهای كشور و بهره‌برداری درست از همه ظرفیت‌های انرژی هسته‌ای حركت می‌كند. 

وی با تاكید بر اینكه دستاوردهای هسته‌ای دانشمندان ما افتخارآمیز است، گفت: انرژی هسته‌ای نه تنها برای ملت ایران بلكه برای همه ملت‌ها و دولت‌های مستقل عالم لازم است. 

رئیس‌جمهوری با تاكید بر اینكه امروز جایگاه ایران و نقش ایران در اصلاح وضعیت جهان به سمت عدالت و در جهت جایگاه حقوق ملت‌ها است، تصریح كرد: امروز ملت ایران به یك نقطه اتكا مستحكم و مطمئن برای همه صالحان و همه پاكان و آزادی‌خواهان جهان تبدیل شده است و امروز پیوند عاطفی بین ملت‌های جهان و ایران برقرار شده است و همه دستاوردهای ملت ایران به منزله یک گام در جهت استقلال‌طلبی همه ملت‌ها است و همه با او احساس همدلی و شادمانی می‌كنند. 

وی با اشاره به دستاوردهای هسته‌ای ایران گفت: در نطنز قرار است 60 هزار سانتریفیوژ مستقر شود كه می‌تواند سوخت یک نیروگاه در یک سال را تامین كند. سوخت مجازی كه امروز رونمایی شد یک صفحه نازكی به ضخامت یک و نیم میلی‌متر است كه در آن صفحه سوختی به ضخامت هفت میلی‌متر جاسازی شده است و به فضل الهی تسلط كاملی بر ابعاد گوناگون هسته‌ای ایجاد شده است و شاید تنها كشوری باشیم كه همه خط را از نقطه صفر تا پایان در اختیار داریم. از اكتشاف معدن تا فناوری كیک زرد و غنی‌سازی دستگاه‌های بسیار پیچیده. 

وی با اشاره به ساخت نیروگاه‌های هسته‌ای گفت: نیروگاه‌ها یكی پس از دیگری به ثمر می‌رسد و در زمینه تولید داروها نیز راكتوری در تهران داریم كه آنها را تولید می‌كند. 

احمدی نژاد با اشاره به فرآیند درخواست سوخت 20 درصد برای راكتور تهران ادامه داد: زمانی كه سوخت راكتور تهران كه در 25 سال پیش خریداری شد، رو به اتمام بود ما از آژانس خواستیم این سوخت را به ما بدهد كه مدیركل آژانس با این درخواست ما موافقت كرد. ولی در مذاكرات گفتند برای اینكه ماجرای هسته‌ای به سامان برسد، شما به ما سوخت 3.5 درصد بدهید ما آن را به سوخت 20 درصد تبدیل می‌كنیم ما ابتدا پذیرفتیم ولی آنها با تبلیغات گفتند می‌خواهیم ایران را از بمب اتمی دور كنیم و طبیعی است كه غیرت ایرانی اجازه این نوع سخنان را نمی‌دهد. 

وی ادامه داد:‌ آنها گفتند به ایران مهلت می‌دهیم و ما به آنها پاسخ دادیم اگر سوخت را ندهید خودمان خواهیم ساخت ولی تمسخر كردند. آن روز كه آقای صالحی اعلام كرد كه سوخت 20 درصد را خواهیم ساخت شروع به تبلیغات منفی كردند ولی وقتی به دست آمد همه آنها مبهوت شدند. 

وی خطاب به كشورهای غربی گفت:‌ شما می‌گوئید ملت ایران نمی‌تواند در صورتی كه نتوانستن اصلا در فرهنگ ایران و قاموس ایرانی جایی ندارند. 

احمدی‌نژاد با تاكید بر اینكه امروز عرصه هسته‌ای در سیطره دانشمندان ایرانی است، گفت: هر جا كه نیاز باشد دانشمندان می‌توانند نیازهای هسته‌ای كشور را تامین كنند. آنهایی كه اهل فن هستند می‌دانند كه مفهوم لیزر، سوخت مجازی و سانتریفیوژ چیست و می‌دانند كه راه ملت ایران بی‌برگشت است و به نقطه‌ای رسیده است كه هیچ قدرتی نمی‌تواند مانع پیشرفت آن و استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای شود. 

وی با اشاره به خودباوری ملی گفت: ملت ایران مثل رودخانه‌ای زلال است كه در بین ملت‌های جهان جاری شده است و ملتی كه خود را باور كند، هیچ قله‌ای از دسترس او دور نخواهد بود و امروز خودباورترین ملت‌ها ایران است. 

رمحمود احمدی نژاد با اشاره به فواید انرژی هسته‌ای گفت: نیروگاه بوشهر نیروگاهی هزار مگاواتی است كه در صورت اینكه بخواهد از سوخت فسیلی استفاده كند، در طول سال معادل 7 میلیون بشكه انرژی فسیلی را باید مصرف ‌كند. اما مجموع سوخت هسته‌ای برای این نیروگاه حداكثر 60 میلیون دلار است یعنی سوختی ارزان. 

وی ادامه داد: انرژی اتمی جایگزین مناسبی برای قریب‌بالاتفاق مصرف‌كنندگان سوخت فسیلی است. 

احمدی‌نژاد با تاكید بر اینكه اولین كسانی كه به این انرژی دست یافتند با هدف نظامی و تسلط به ملت‌ها سراغ آن رفتند گفت: انرژی اتمی یک نعمت پربركت الهی است اما مستكبران و خودخواهان از ابتدا به این انرژی پاک و مفید رویكردی ضد انسانی داشتند و به غلط تا امروز مانع این شدند كه این انرژی در اختیار رفاه، صلح و مصارف مفید ملت‌ها باشد. 

احمدی‌نژاد با تاكید بر اینكه 60 سال است كه می‌گویند می‌خواهیم منع اشاعه سلاح هسته‌ای كنیم ولی همه سیاست‌های آنها در جهت توسعه سلاح هسته‌ای بوده است، ادامه داد: انباشت سلاح‌های هسته‌ای بزرگترین مشوق توسعه این سلاح‌هاست آنها به بهانه بازدارنده بودن این سلاح‌ها را انباشته می‌كنند ولی سئوال اینجاست اگر سلاح هسته‌ای بازدارنده است، اولا چرا دیگران نداشته باشند و در ثانی این سیاست موجب یک رقابت سنگین تسلیحاتی بین رقبا می‌شود و اخیرا هم به عنوان تهدید از آن استفاده كردند و در واقع با این كار خود ملت‌ها را به داشتن آن تشویق كردند. 

رئیس‌جمهوری گفت: اینكه آمریكا بگوید از 9 هزار كلاهک هسته‌ای كه 2100 عدد آن استراتژیک است یک سوم را كم می‌كنیم دروغی بزرگ است و هم‌زمان با این صحبت‌ها ایران را متهم می‌كنند كه شاید در آینده بمب اتم بسازد. پس سئوال اینجاست اگر یک بمب اتم برای جهان این‌قدر خطرناک است 9 هزار بمب چقدر برای جهان خطرناک است. 

احمدی‌نژاد با بیان اینكه نگه‌داشتن سلاح‌های هسته‌ای از سوی كشورهای غربی لابد برای توسعه حقوق بشر انجام می‌گیرد، گفت: همه سیاست‌های آنها علیه حقوق بشر است پس بزرگترین خیانت سارقان سلاح هسته‌ای این است كه انرژی هسته‌ای را معادل سلاح هسته‌ای تعریف كرده‌اند یعنی بشر را از دسترس یک نعمت ارزشمند و موثر محكوم كردند. 

احمدی‌نژاد با تاكید بر اینكه ما مخالف بمب اتم هستیم، خاطر نشان كرد: كسانی كه به دنبال بمب اتم هستند فاقد فرهنگ و منطق انسانی هستند و هیچ كسی حق ندارد به دنبال سلطه بر دیگران و تحقیر دولت‌ها و ملت‌ها باشد ما سلاح هسته‌ای را ضد بشر و انسانیت می‌دانیم. 

وی تاكید كرد: دوران اینكه بمب اتم برای كسی برتری بیاورد، تمام شده است من تاكید كرده‌ام كه رفتار برخی‌ها همچون اقوام وحشی گذشته است كه تكیه آنها بر سلاحشان است. افراد و گروه‌ها رژیم‌های جعلی اطراف ما هستند كه سلاح هسته‌ای را انباشت می‌كنند اما مورد حمایت آنها هستند. 

احمدی نژاد با اشاره به لزوم خلع سلاح هسته‌ای گفت: ما با خلع سلاح هسته‌ای موافقیم اما اینكه این مسأله را به كسانی كه بمب اتم دارند بسپاریم، مثل این است كه امنیت شهر را به دست دزدها بدهیم و معنایش این است كه راحت غارت كنند. 

محمود احمدی نژاد پیشنهاد داد: باید دولت‌های مستقل و مجموعه جهانی برای مقابله با تسلیحات هسته‌ای ایجاد شود و گروه‌های متعهد خلع سلاح را انجام دهند و در واقع نیازمند عزم جهانی برای این كار هستیم. 

احمدی‌نژاد گفت: اگر خیال كرده‌اند كسانی كه در كاخ‌‌های شیشه‌ای نشسته‌اند می‌توانند با زبان تهدید خللی در عزم ملت‌ ایران به وجود بیاورند، سخت در اشتباهند و بدانند ملت ما در راه خود راسخ‌تر است. 

وی خطاب به كشورهای غربی گفت: به شما نصیحت می‌كنم از این رفتار غلطی كه پیش گرفته‌اید دست بردارید كمی انسانیت را تجربه كنید و به دیگران احترام بگذارید چرا كه این به نفع شماست. 

احمدی‌نژاد تاكید كرد: همه می‌دانند هر دستی از هر نقطه عالم بخواهد علیه ملت ایران دراز شود، قبل از دراز شدن قطع خواهد شد. 

رئیس‌جمهوری با اشاره به اجلاس خلع‌سلاح كه در اواخر فروردین در تهران برگزار خواهد شد، گفت: قرار است در این اجلاس راه‌حلی درست، منطقی و مستقل برای خلع‌سلاح دنبال شود كه امیدواریم كشورهای غربی هم سر عقل بیایند و بیشتر از این آبروی خود را نبرند. 

احمدی نژاد با تشكر از كاركنان سازمان انرژی اتمی و دانشمندان هسته‌ای گفت: نگاه شما باید به آخرین نقطه ممكن دوخته شود و باید از همه ظرفیت‌های انرژی هسته‌ای در جهت رفاه و سلامت ملت ایران استفاده كنیم و در آینده نزدیك به صادركننده فناوری هسته‌ای تبدیل شویم و این دور از دسترس هستیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین