کد خبر: ۹۷۶۳۷
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۲

شکایت صدا و سیما به اتحاديه مخابرات جهانی: ارسال پارازیت بر روی برنامه‌های تلویزیون ایران را متوقف کنید

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: دفتر امور بین‌الملل صدا و سيمای کشورمان با ارسال نامه‌ای به اتحاديه مخابرات جهانی، نوشت که پخش برنامه‌های تلویزیون دولتی ایران، در برخی موارد به دلیل پخش پارازیت با اشکال مواجه شده است.
 
سازمان صدا و سیما در نامه‌ خود یادآوری می‌کند که کنوانسیون ژنو "پخش برنامه‌ برای مردم هر سرزمين به‌منظور ترغيب آنها به اعمالی مغاير با نظم و امنيت داخلی‌شان را ممنوع كرده است". 

دفتر امور بين الملل سازمان صداوسيما در نامۀ خود به رئيس اتحاديه مخابرات جهانی گوشزد می‌کند که ایران در رعايت قوانين و مقررات این اتحاديه "سوابق بسيار روشن و درخشان" دارد و تاکنون "هيچ مورد نقض قوانين و تخلف" از سوی ایران دیده نشده است.

این نامه سپس توضیح می‌دهد که "در چندين نوبت سيگنال‌های مزاحم"، مشكلاتی را برای شبكه‌های ایران ايجاد كرده است و در ادامه، تاریخ و ساعت مشاهدۀ این پارازیت ها را شرح می‌دهد.
 
بر اساس این نامه، بیشتر پارازیت‌ها در خردادماه سال گذشته فرستاده شده است. 

سازمان صدا و سیما در نامه خود می‌گوید که در دهم خرداد سال ١٣٨٨"سيگنال‌های مزاحم"، پخش برنامه‌های این سازمان را روی ماهوارۀ اینتل‌ست با اشکال مواجه کرده و حتی موجب قطع برنامه شده است.

صدا و سیما با اشاره به حق بیان آزاد، می‌نویسد که برخی اعضاء اتحادیه مثل بی.بی.سی، حقوق ایران را نادیده گرفته‌اند و سپس می‌افزاید که کنوانسیون ١٩٣٦ ژنو، "پخش برنامه‌ برای مردم هر سرزمين به منظور ترغيب آنها به اعمالي مغاير با نظم و امنيت داخلی‌شان را ممنوع كرده است... اين ممنوعيت تحريک به جنگ داخلی، شورش و اغتشاش را در برمی‌گيرد".

سازمان صدا و سیما در این نامه از رییس اتحادیۀ مخابرات جهاني انتقاد می‌کند و می‌نویسد: "در حالی كه انتظار می‌رفت كه شما به عنوان رئيس اتحاديه در قبال اقداماتی از قبيل پخش تصاوير مخل امنيت داخلی و حاكميت ملی... تشويق به شورش و درگيری فيزيكي با مأموران پليس، حمايت از اقدامات تروريستی و حتی آموزش استفاده از مواد انفجاری... موضع‌گيری نماييد، ولی متأسفانه هيچ‌گونه عكس‌العملی نشان نداديد و به‌جای حمايت از يكی از اعضاء خود مسأله را با سكوت پشت سر گذاشتيد".

در پایان،  دفتر امور بین‌الملل سازمان صدا وسیمای کشورمان خواستار حمایت اتحادیه شده است و در ضمن، "آمادگي خود را برای هرگونه همكاری در چارچوب قوانين و مقررات اتحاديه اعلام مي‌نمايد". 


پیش از این، اتحاديه مخابرات جهانی از ایران خواسته بود که انداختن پارازیت روی برنامه‌های ماهواره‌های بین‌المللی را متوقف کند. 

حدود سه هفته قبل، آژانس مخابرات سازمان ملل متحد از کشورمان خواست که انداختن پارازیت روی برنامه‌های ماهواره‌های بین‌المللی را متوقف کند. اتحادیۀ جهانی مخابرات نیز تذکر داد که مداخله در امواج این ماهواره‌ها غیر قانونی است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۹ - ۱۳۸۹/۰۱/۲۶
0
0
خوشا به حال صدا و سیما جایی است که این ارگان رسمی برای فیلترینگ شکایت کند. مردمی که سالهاست مانند مردم شوروی و کره شمالی در این چند سال اخیر با موجود وحشاتناکی چون فیلترینگ مواجه است باید به کجا شکایت کنند؟
آیا ما حق نداریم نظراتمان از رسانه ای منتشر شود؟
آیا این حق دولتمردان و حاکمان زور و زر است که فقط نظراتشان را بیان کنند؟
اگر چنین است پس مسائلی... چون ما خدمت گذار مردم هستیم چه معنی دارد؟
شما فیلترینگ و سانسور را بردارید بعد مشخص خواهد شد که صدا و سیما جایگاهی در میان مردم ندارد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۱ - ۱۳۸۹/۰۱/۲۶
0
0
خود کرده را تدبیر نیست!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۱ - ۱۳۸۹/۰۱/۲۶
0
0
چو بد کردی مباش ایمن زآفات
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۹ - ۱۳۸۹/۰۱/۲۷
0
0
ببری مال مسلمان چو مالت ببرند //بانگ وفریاد بر اری که مسلمانی نیست
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین