کد خبر: ۹۷۶۷۸
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۷:۲۳

صادق محصولی: مبانی دینی و مذهبی باید رکن اصلی در مهدکودک‌ها باشد

کودکان به‌گونه‌ای آموزش داده شوند که در ۱۳ سالگی هرکدام، یک شهید فهمیده باشند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: صادق محصولی، وزير رفاه و تامين اجتماعی با انتقاد از اينکه برخی تخلفات در مهد کودک‌ها وجود دارد، افزود: با اين‌گونه مهد کودک‌ها برخورد جدی می‌شود و در عوض، به مهد ‌کودک‌هایی که ضوابط اسلامی را رعايت می‌کنند، وام داده می‌شود.
 
وزیر رفاه و تامین اجتماعی در سیزدهمین همایش سراسری مدیران سازمان بهزیستی کشور از ارائه وام به مهدکودک‌های اجرا‌کننده انضباط‌ اسلامی خبر داد و تاکید کرد: باید مبانی دینی و مذهبی رکن اصلی در مهد کودک‌ها باشد اما متاسفانه شاهد برخی تخلفات در مهدهای کودک هستیم مقصر بنده‌ام که باید برای نظارت بیشتر در مهدهای‌کودک یادآوری کنم.

محصولی گفت: به مهدکودک‌هایی که مقررات و ضوابط اسلامی را رعایت کنند وام داده می‌شود تا به این شکل مابقی مهدکودک‌ها تشویق به رعایت ضوابط اسلامی شوند، چون مدیران باید بدانند که اگر ضوابط اسلامی رعایت نشود با مهدکودک‌ها برخورد جدی می‌شود.

او گفت: کودکان در مهد کودک‌ها به دست کسانی داده می‌شود که با تعالیم اسلامی آشنا بوده و به‌خوبی بتواند کودکان را با این اصول آشنا سازند تا با این آموزش‌ها کودکانی پرورش یابند که در ۱۳ سالگی هرکدام، یک شهید فهمیده باشند.

وزیر راه و تامین اجتماعی در ادامه با بیان اینکه باید پیشگیری مقدم بر هر نوع برنامه‌ای باشد گفت: آمارهای مربوط به بخش پیشگیری چندان قابل توجه نیست و حتی آمار دادن در این بخش سخت است و به راحتی نمی‌توان گفت که چقدر برای پیشگیری کار کرده‌ایم اما باید بدانیم که پیشگیری بهتر از درمان است.

او با بیان اینکه پیشگیری برنامه‌های جذاب می‌خواهد گفت: تنها نباید برای پیشگیری در میان مددجویان بهزیستی کار کرد بلکه جامعه هدف ما عموم ملت ایران است به گفته محصولی سازمان بهزیستی آمیخته با مباحث اجتماعی است که کار اجتماعی در سازمان بهزیستی نوعی پیشگیری است.

وزیر راه و تامین اجتماعی افزود: قوانین مرتبط با وظایف سازمان بهزیستی قوانین خوبی است اما باید به قوانین هرچه بیشتر توجه کرده و آن را عملیاتی کرد و کارها را از آنجایی آغاز کرد که هزینه کمتر اما اثر گذاری بیشتری داشته باشد.

وزیر رفاه و تامین اجتماعی با اعلام اینکه به دنبال تبدیل خدمات سنتی به خدمات الکترونیکی هستیم خاطرنشان کرد: باید سفرهای زائد برای مردم حذف شود و حتی کارمندی که می‌تواند در خانه نشسته و ماموریت خود را انجام دهد این اقدام برایش فراهم شود.

او با اعلام اینکه باید ذهنمان را از انجماد ۴۰ سال گذشته خارج کنیم ادامه داد: اجازه ندهیم تا کارمندان با پول دولتی از اینترنت یا بازی‌های یارانه‌ای استفاده کنند؛ در حال حاضر کشور هند در حال تولید میلیاردها دلار نرم افزار برای شرکت‌های بزرگ غربی و آمریکایی هاست و کشور مانیز در محدوده کاری کوچک خود می‌تواند این اقدام را انجام داده و از خدمات الکترونیک استفاده کند.


وزیر رفاه و تامین اجتماعی در ادامه با اشاره به سخنان اخیر محمود احمدی‌نژاد در مورد زلزله در تهران گفت: ما که نمی‌توانیم دستگاهی اختراع کنیم تا جلوی زلزله گرفته شود اما خداوند این دستگاه را اختراع کرده و آن را جلوگیری از گناهان، دعا، استغفار، رسیدگی به محرومان، صدقه دادند از خود گذشتگی و گذشت است. و این فرمول بهترین نسخه برای دفع بلا محصوب می‌شود به طوری که اگر اسلامی شویم مثل خداوند می‌توانیم تصرف داشته باشیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین