کد خبر: ۹۷۷۲۸
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۰:۱۰

مسعود پزشکیان: اگر جمعیت تهران 2 برابر شود دولت چه خواهد کرد؟

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مسعود پزشکیان نماینده مجلس هشتم شورای اسلامی و وزیر بهداشت دولت اصلاحات به محمود احمدی‌نژاد توصیه کرد تا در جمعی از کارشناسان جمعیت، محیط زیست، سیاست اقتصادی و اقتصاد سیاسی، آموزشی و... به تشریح تئوری خود در زمینه افزایش جمعیت بپردازد تا در مصاف میان نظریه وی و کارشناسان، مشخص شود که موضع کدام‌یک علمی‌تر است. 

وی با اشاره به اینکه در جمعیت 70 میلیونی کنونی، تعداد زیادی جوان بیکار، بی‌خانه و ..... وجود دارد و حتی در مناطقی آب شرب مورد نیاز مردم نیز تامین نشده است، خطاب به احمدی‌نژاد پرسید: اگر 10 میلیون نفر به این جمعیت اضافه شود چه خدمات ویژه‌ای دارید که به آنها رسیدگی کنید؟ 

عضو کمیسیون بهداشت مجلس، با طرح این سوال که این توسعه انسانی براساس چه منابعی از سوی محمود احمدی‌نژاد تعریف شده است؟ ادامه داد: حتی اگر مدیریت منابع هم داشته باشیم؛ باید متوجه مشکلات زیادی همچون جابه‌جایی و نقل و انتقال این جمعیت باشیم. در حال حاضر در پایتخت عبور و مرور از یک سر شهر تا سر دیگر، ساعت‌ها به طول می‌انجامد و حتی آب تهران با مشکلات زیادی مواجه است. با این وضعیت اگر جمعیت تهران دو برابر شود دولت چه خواهد کرد؟ 

پزشکیان با تاکید بر اینکه بدون مطالعه نمی‌توان توسعه متوازن منطقه‌ای، متناسب با منابع طبیعی ایجاد کرد، گفت: به نظر می‌رسد که پیشنهاد دو برابر شدن جمعیت بدون مطالعه علمی اعلام شده است؛ چرا که در حال حاضر نیز ما از وضعیت آموزشی مناسب و حتی بهداشت و درمان کافی برای تمام جمعیت کشور برخوردار نیستیم. 

عضو فراکسیون خط امام (ره) مجلس از احمدی‌نژاد پرسید: اول بفرمایید برای به عزت رساندن جمعیت موجود چه برنامه‌ای دارید تا تصور نشود که با افزایش جمعیت بیشتر به دنبال گداپروری هستید. 

نماینده تبریز با ابراز تاسف از اینکه کمیته امداد و سازمان بهزیستی هر روز جمعیت بیشتری را باید تحت پوشش خود قرار دهند، خاطرنشان کرد: در آینده که نفت هم به پایان می‌رسد، آقایان بر اساس چه منابعی می‌خواهند پاسخگو جمعیت روزافزون کشور باشند. 

پزشکیان با تاکید بر اینکه نمی‌داند مبانی علمی سخنان احمدی‌نژاد چیست، ادامه داد: کاش ایشان منابع علمی و مطالعاتیشان را به ما معرفی کنند تا منطقی‌تر بتوانیم با ایشان بحث کنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین