کد خبر: ۹۷۹۴۲
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۸:۵۴

راه اندازی پژوهشکده تحقیقات راهبردی در آینده نزدیک

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: معاون پژوهشكده تحقیقات راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام از تصویب قطعی مجوز این پژوهشكده توسط شورای گسترش آموزش عالی كشور در اسفندماه گذشته خبر داد.

مرتضی بانك خاطرنشان كرد: مجوز فعالیت این پژوهشكده با چهار گروه پژوهشی سیاست خارجی، روابط بین‌الملل، فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی به طور قطعی تصویب شده است.

وی گفت: مجوز این پژوهشكده توسط مركز تحقیقات استراتژیك وابسته به مجمع تشخیص مصلحت نظام دریافت شده و زیر نظر این مركز نیز فعالیت خواهد كرد.

وی هدف این پژوهشكده را ارتباط قوی‌تر با پژوهشگران، اساتید، محققان و پژوهشگران كشور در جهت غنای هرچه بیشتر پژوهش‌های مجمع تشخیص مصلحت نظام به طور اخص و فعالیت گسترده‌تر در فضای پژوهشی كشور اعلام كرد و گفت: گام بعدی برای فعالیت پژوهشكده تحقیقات راهبردی تصویب اساسنامه آن در وزارت علوم می‌باشد و سپس دعوت به همكاری اساتید و پژوهشگران جهت عضویت در هیات علمی و انجام فعالیت پژوهشی مورد نظر.

معاون پژوهشكده تحقیقات راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: از جمله برنامه‌های آتی این پژوهشكده ارتباط جدی و متقابل با سایر مراكز پژوهشی كشور، برگزاری كارگاه‌های آموزشی و سمینارهای ملی و تخصصی و برگزاری دوره‌های كارشناسی ارشد و دكترا در صورت موافقت وزارت علوم می‌باشد.

وی اظهار كرد: هم‌اكنون با مركز پژوهش سازمان بازرسی كل كشور نیز موافقت نامه همكاری امضاء و مبادله شده است.

پژوهشكده تحقیقات راهبردی از اواسط سال 1385 با تصویب موافقت اصولی آن به صورت موقت شروع به كار كرده است و تاكنون بیش از 50 عنوان كتاب و بیش از 120 عنوان پژوهشنامه را تولید و منتشر كرده است.

همچنین انتشار مجله سیاست خارجی كه به صورت فصلنامه منتشر می‌شود نیز زیر نظر گروه پژوهش سیاست خارجی این پژوهشكده صورت می‌گیرد.

بانك افزود: برای مجله سیاست خارجی كه تاكنون 3 شماره آن منتشر شده است، درخواست مجوز علمی – پژوهشی شده است و مراحل آن در حال انجام می‌باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۴ - ۱۳۸۹/۰۲/۰۱
0
0
سلام من تحصیلاتم کارشناسی علوم سیاسی و درحال حاضر دانشجوی کارشناسی ارشد حقوق بین الملل هستم چطور می تونم با این مرکز همکاری کنم؟
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین