کد خبر: ۹۷۹۹۱
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۴
در گفت و گو با آفتاب؛

امام جمعه قرچک: استفاده از سلاح‏های هسته‏ای، میکربی و کشتار جمعی حرام است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حجت‌الاسلام والمسليمين حسين توسلي در گفت و گو با خبرنگار آفتاب در ورامين اظهار داشت: دستيابي دانشمندان ايران به فناوري و دانش ساخت نسل سوم سانتريفيوژها و همچنين سوخت مجازي راكتور تحقيقاتي تهران عيدي امسال دانشمندان هسته‌اي به ملت بزرگ و غيور ايران اسلامي بود. 

امام جمعه قرچك تصريح كرد: اين موفقيت‌ها دو بازتاب مثبت و منفي در سطح جهان داشت، بازتاب مثبت در ميان كشورهاي اسلامي و ملت‌هاي آزاده و خوشحالي آنها از اين موفقيت، بازتاب منفي آن براي آمريكا و رژيم صهيونيستي بود كه تاب تحمل پيشرفت علمي كشور ما را بر نمي‌تابند، از رو تلاش مي‌كنند تا در افكار عمومي د‌نيا فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران را پرخطر، نظامي و غير‌امنيتي قلمداد كنند.
وي در ادامه خاطرنشان كرد: آمريكا در اجلاس اخير بين‌المللي امنيت هسته‌اي كه در واشنگتن برگزار شد و حدود 47 تن از سران كشورها در آن شركت كردند، رايزني گسترده‌اي را با سران كشورهايي چون چين و هند انجام داد تا آنها را در ارتباط با تشديد تحريم‌ها عليه ايران ترغيب كند، اما ظاهرا اين تلاش‌ها به نتيجه دلخواه خود نرسيده است. 

توسلي گفت: تمام اين تلاش‌ها در حالي‌ست كه رئيس جمهور آمريكا در دو هفته گذشته، در تبيين استراتژي جديد هسته‌اي كشورش، ايران و كره شمالي را به حمله اتمي تهديد كرد. 

امام جمعه قرچك افزود: مقام معظم رهبري از اين تهديد اظهار شگفتي كرد و از تمام مجامع بين‌المللي خواست تا اين تهديد را محكوم كنند و ساكت ننشينند. 

وي اظهار داشت: اين در حاليست كه استراتژي نظام جمهوري اسلامي استفاده صلح‌‌آميز از انرژي هسته‌اي است و ايران با استفاده از راهبرد اصلي نظام كه برگرفته از نظرات مقام معظم رهبري است و در پيام  خود به كنفرانس بين‌المللي خلع سلاح تاكيد كردند، استفاده از سلاح هسته‌اي، ميكروبي و كشتار جمعي را حرام شرعي مي‌دانند. 

توسلي يادآور شد: بر همين اساس است كه ايران كنفرانس بين‌المللي خلع سلاح هسته‌اي و عدم اشاعه را با شعار انرژي هسته‌اي براي همه، سلاح هسته‌اي براي هيچ كس در تهران برگزار مي‌كند تا در اين اجلاس راهبرد هسته‌اي نظام را براي افكار عمومي دنيا تشريح و تبيين كند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین