کد خبر: ۹۸۱۰۶
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۰۰:۲۱

قاسم روانبخش: ولايت فقيه كشور را از حوادث پس از انتخابات نجات داد

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: حجت‌الاسلام قاسم روانبخش در همايش همت، بصيرت و غيرت در دانشگاه پيام نور زرند با بررسی نهضت‌های گذشته در تاريخ، عدم تداوم و موفقيت آنان اظهار داشت: علت اساسی شكست نهضت‌هاي پيشين ذكرنشدن اصل ولايت فقيه در قانون اساسی بوده است.

روانبخش گفت: امام راحل با توجه به آگاهی از تاريخ ملت‌ها در اين نكته تاكيد داشتند كه ولايت جزو اصول مهم قانون اساسی لحاظ شود و با استقبال تاريخی مردم ايران روبه‌رو شد.

وی تصريح كرد: حضرت امام (ره) نگران بودند كه نكند انقلابی كه به دست مردم به پيروزی رسيده، توسط عده‌ای با افكار غربی و غيراسلامی از دست ملت خارج شود از اين رو ايشان به ذكر شدن اصل ولايت فقيه در قانون اساسی توجه ويژه‌ای داشتند.

مدرس حوزه و دانشگاه افزود: سير حوادث در طول انقلاب نشان می‌دهد كه اگر تدبير و درايت ولايت فقيه در اين نظام نبود، ديكتاتوری و انحرافات بسياری رخ می‌داد كه انقلاب را از مسير اصلي خود خارج می‌كرد.

روانبخش يكی از مصاديق بارز جلوگيری از ديكتاتوری را شورای نگهبان دانست و گفت: 6 فقيه شورای نگهبان توسط رهبر معظم انقلاب تعيين میشود.

وی نقش مدبرانه مقام معظم رهبری را در حوادث پس از انتخابات بسيار برجسته خواند و اظهار داشت: يكی ديگر از مقاطعی كه ولايت فقيه انقلاب اسلامی را نجات داد، همين رهبری حكيمانه ايشان بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین