کد خبر: ۹۸۱۵۰
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۱

حمله به رئيس اتاق بازرگاني ايران به بهانه ظن بر درخواست وي براي اخراج يك خبرنگار

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: حملات به محمد نهاونديان با بهانه اين كه وي موجبات اخراج خبرنگاري را از سايت خبرآنلاين موجب شده است، شدت گرفت.

مدتي است كه با تلاش برخي از افراد، به دليل حساسيتي كه چند سالي است درباره انتخابات اتاق، وجود دارد، به شكل پراكنده مباحثي در خصوص انتخابات آتي اتاق (بيش از 1 سال ديگر) مطرح مي‏شود و طبعا بسياري از مسائل مربوط به اتاق، در چارچوب چنين حساسيت‏هايي ارزيابي مي‏شود. 

از همينروست كه تغييرات اتاق در سطوح مختلف نيز در چنين پازل‏هاي از پيش ساخته‏اي، قرار گرفته و تحليل‏هايي را بر اساس اين نگاه باعث مي‏شود كه گاهي با واقعيت نزديك و گاهي از آن دور است.

محمد نهاونديان هم به دليل سابقه‏اش و هم به دليل روابط فعلي‏اش، اساسا آدمي معتدل و از نظر اخلاقي مثبت تلقي شده و از نظر مديريتي هم فردي است كه تقريبا با همه گروه‏ها و طيف‏ها كار مي‏كند. با اين حال مدتي است كوچكترين تغييرات در اتاق از سوي برخي رسانه‏ها تلاش در جهت انتخابات تلقي مي‏شود و تحليل‏هايي كه برخي از آن‏ها مبتني بر داده‏هاي غلطي نيز هست، شكل گرفته است. 

در اين ميان، برخي افراد در جايگاه‏هاي مختلف تلاش مي‏كنند تا با بزرگ كردن برخي موضوعات نه چندان مرتبط، كه گاهي هم در جاي خودش و در ظرف مربوطه بزرگ نيز هستند، از هم اكنون حمله خود به نهاونديان را به بهانه‏هاي مختلف آغاز كنند.

به نظر مي‏رسد بر اساس "شنيده شده است" هاي تاييد نشده، نسبت دادن اخراج يك خبرنگار سايت "خبرآنلاين" به لابي محمد نهاونديان با مدير اين سايت، نيز كه معمولا توسط رسانه‏هاي مختلف با نگارش و كليدواژه‏هاي مشابه نقل شده است، در همين راستا باشد. البته تلاش براي حمايت از يك همكار، امري نيكو بلكه واجب است ولي نبايد اين حمايت با زير سوال بردن ديگران و همچنين قرار گرفتن در جريان تخريب كننده مسائل شخصي بين دو نفر پي گيري شود و تهيه خوراكي براي افرادي باشد كه سعي در تضعيف يك مدير موفق دارند. در عين حال نبايد از ياد برد كه چنين نسبت‏هايي، تنها تضعيف نهاونديان نيست بلكه در عين حال تضعيف خانواده رسانه‏ها نيز هست. چرا كه نشر اين نوع اخبار و تحليل‏ها، خواسته يا ناخواسته، در درون خود نوعي تسليم رسانه‏ها را در برابر بخش بازرگاني كشور دارد؛ موضوعي كه نشر و القا آن به نفع رسانه‏ها، ركن چهارم دموكراسي و نيرويي كه داعيه نظارت بر اعمال افراد و چشم و گوش بودن جامعه را دارد، نيست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین