کد خبر: ۹۸۱۵۳
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۸

قنبری: جریان حاكم نباید به تسویه حساب سیاسی با رقبای خود بپردازد

نسبت به کاهش مشارکت سیاسی مردم هشدار می‌دهیم
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سخنگوی فراكسیون خط امام (ره) مجلس گفت: نظام در 30 سال گذشته به خصوص از اواسط دهه 60 كه جناح‌های سیاسی در كشور شكل گرفته است، هموراه سیاستی را دنبال كرده است كه اجازه نداده است، جریانی كه دولت را در دست گرفته است بقیه جریان‌های كشور را حذف كند و باید این سنت تداوم یابد.

داریوش قنبری در مورد دستور توقف فعالیت‌ها احزاب مشاركت و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی با تاكید بر اینكه در شرایطی كه امسال انتخابات شوراها را پیش رو داریم وزارت كشور بایستی تمهیدات لازم را برای برگزاری این انتخابات فراهم كند، اظهارداشت: یكی از این تمهیدات فراهم كردن زمینه حضور پرقدرت احزاب و رسانه‌ها و مطبوعات است.

وی ادامه داد :متاسفانه می‌بینیم كه مردم در ابتدای سال نشانه‌های خوبی را از رویكرد دولت در ارتباط با ایجاد بسترهای مناسب نمی‌بینند و این مسأله قطعا بر میزان مشاركت مردم تاثیر منفی می‌گذارد و زمانی كه مردم احساس كنند در شرایط برابر سلایق مختلف سیاسی نمی‌توانند به رقابت باهم بپردازند قطعا میزان مشاركت مردم كاهش پیدا می‌كند.

وی با تاكید براینكه دستگاه قضائی بایستی جلوی این رفتارها را بگیرد،‌تصریح كرد: البته نمی‌توان گفت نامه كمیسیون ماده 10 مبنی برتوقف فعالیت مشاركت و سازمان مجاهدین قطعی است، بلكه باید دادگاه حرف آخر را در این ارتباط بزند.

قنبری از قوء قضائیه خواست از برخوردهائی كه سبب محروم شدن جامعه از وجود احزاب در سال برگزاری انتخابات می‌شود، جلوگیری كند.

نماینده مردم ایلام با اشاره به توقیف مطبوعات از جمله روزنامه بهار تصریح كرد: متاسفانه همچنان شاهد اعمال سخت‌گیری به مطبوعات وابسته به طیف اصلاح‌طلب هستیم و در چنین شرایطی طیف وابسته به دولت به دنبال محدود‌كردن حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات است و مجموعه نظام بایستی در این زمینه واكنش نشان دهند.

وی ادامه داد: نظام در 30 سال گذشته به خصوص از اواسط دهه 60 كه جناح‌های سیاسی در كشور شكل گرفته است، هموراه سیاستی را دنبال كرده است كه اجازه نداده است، جریانی كه دولت را در دست گرفته است بقیه جریان‌های كشور را حذف كند و باید این سنت تداوم یابد.

قنبری تاكید كرد: جریان سیاسی حاضر در دولت نباید از فرصت حضور در قدرت سوء استفاده كند و بخواهد به تسویه حساب سیاسی با رقبای خود بپردازد.

نماینده مردم ایلام ادامه داد: معتقدم اتفاقی كه در مورد این احزاب افتاده است بیشتر از آنكه جنبه قانونی داشته باشد جنبه سیاسی دارد و انتظار این است كه مسوولان اجازه ندهند با این شیوه‌های سیاسی و بدون توجه به موازین قانونی و حقوقی احزاب به تعطیلی كشانده شوند.

قنبری با تاكید بر اینكه تلاش خود را برای پیگیری این مسأله با توجه به وظایف نمایندگی خود انجام می‌دهیم، خاطرنشان كرد: امیدواریم اقلیت مجلس با استفاده از جایگاهی كه دارد بتواند زمینه را برای حضور با نشاط مردم در همه عرصه‌های سیاسی، خصوصا انتخابات‌ها فراهم كند كه این امر مستلزم همكاری تمام اركان نظام است.

سخنگوی فراكسیون اقلیت در مورد آخرین برنامه‌های این فراكسیون نیز‌گفت: از سال گذشته استراتژی ملاقات با مسئولان نظام و شخصیت‌های سیاسی و مذهبی را دنبال می‌كنیم كه در سال 89 نیز آن را ادامه خواهیم داد و دبیركل فراكسیون به دنبال عملی كردن این دیدارهاست.

قنبری تاكید كرد: هماهنگی‌هایی با دفاتر آقایان ناطق و مهدوی‌كنی انجام شده است و امیدواریم بتوانیم در آینده نزدیک دیدارهایی را با این شخصیت‌ها داشته باشیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین