کد خبر: ۹۸۲۵۸
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۰۹:۲۲

آيت‌الله سيستاني: دولت عراق سريع‌تر تشكيل شود

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: "عادل عبدالمهدی" معاون رئیس جمهوری عراق بعد از دیدارش با آیت‌الله سیستانی در شهر نجف اشرف گفت: ایشان خواستار تسریع در تشکیل دولت و مشارکت همگان در آن هستند و از تاخیر روی‌داده ابراز نگرانی کردند. 

آیت‌الله سیستانی از مراجع شیعیان در عراق امروز خواستار تسریع در تشکیل دولت عراق با مشارکت همگان شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، "عادل عبدالمهدی" معاون رئیس جمهوری عراق بعد از دیدارش با آیت‌الله سیستانی در شهر نجف اشرف گفت: آیت‌الله سیستانی بر دنبال کردن رویکرد بازی درقبال همگان و دیگران تاکید کرد و بر این نکته تاکید داشت که آنها [سیاستمداران عراقی] روحیه امتیازدهی، گشودن باب گفت‌وگوها و عدم بستن فضا به منظور تشکیل دولت را داشته باشند.

عبدالمهدی درباره مذاکرات جاری بین تشکل‌های سیاسی عراق گفت که وی آیت‌الله سیستانی را از اطلاعات خود درباره رایزنی‌های کنونی در بغداد آگاه کرده‌است.

وی افزود: مذاکرات بین دولت قانون و ائتلاف ملی عراق و همچنین بین دولت قانون و فهرست العراقیه همچنان درجریان است و دیدارهای مستمری نیز با ائتلاف کردها و سایر فهرست‌های کوچک وجود دارد و گفت‌وگوها درجریان است.

معاون رئیس جمهوری عراق گفت: تحرک و تکاپوی واقعی تنها بعد از پایان شمارش آرا وتایید نهایی نتایج خواهد بود.

وی که از مسئولان ارشد ائتلاف ملی عراق است، گفت: توافق اصولی بین ائتلاف ملی و دولت قانون صورت گرفته اما هنوز به نتیجه قاطعی دست یافته نشده‌است و مسئله توافق درباره سازوکار انتخاب شخص نخست وزیر هنوز صورت نگرفته‌است.

عبدالمهدی همچنین درباره سوءاستفاده شبکه القاعده و باندهای تکفیری از خلاء امنیتی و اداری حاصل در عراق هشدار داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین