کد خبر: ۹۸۲۷۷
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۰۹:۴۲

سپاه خواستار برگزاری رزمایش مشترک با کشورهای حاشیه خلیج‌فارس است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه سلامی گفت: برگزاری چنین رزمایش‌هایی با همکاری کشورهای همسایه حاشیه خلیج فارس می‌تواند سرآغاز یک نظام امنیتی منطقه‌ای و بومی برمبنای همکاری‌های مشترک باشد. 

سردار حسین سلامی پس از آخرین مرحله از رزمایش پیامبر اعظم در جمع خبرنگاران با تشریح اهداف و دستاوردهای این رزمایش گفت: این رزمایش که بخش‌هایی از واحدهای نیروی زمینی نیروی دریایی و نیروی هوا فضا در آن مشارکت داشتند با هدف ارتقای سطح آمادگی دفاعی و بازدارندگی واحدهای دریایی، زمینی و هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و همین‌طور برای نشان دادن نقش مثبت و سازنده جمهوری اسلامی ایران در تامین امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز برگزار شد.

وی افزود: روز اول رزمایش با آرایش سازمان یافته واحدهایی کثیری از شناورهای رزمی نیروی دریایی و در قالب عملیات‌های متوالی حمله به شناورهای دشمن فرضی برگزار شد که تمام این عملیات‌ها با موفقیت کامل همراه بود. مراحل بعدی رزمایش نیز با هدف نشان دادن نبرد زمینی سیال و استفاده از تاکتیک‌های نوین و پیشرفته نبرد 

سلامی گفت: ما برای آنکه نشان بدهیم توانایی نبرد شبانه‌روزی را داریم و سیستم رزمی ما یک سیستم رزمی کامل است که متکی بر شرایط جوی نیست دیشب عملیات رزم شبانه 60 شناور رزمی را داشتیم که آنها نیز توانستند علی‌رغم تاریکی و نامساعد شرایط دریا عملیات خود را با موفقیت پشت سر بگذارند و اهداف تاکتیکی مدنظر ما را تامین کنند. 

وی در ادامه اظهار داشت: امروز نیز برنامه پرتاب تعداد زیادی از سامانه‌های موشکی ساحل به دریا و سطح به سطح انجام شد که به شکل هدایت شونده و همگرا از نقاط مختلف به سمت هدفی واحد شلیک شد و آن را منهدم کرد. 

سردار سلامی با بیان اینکه این رزمایش اساساً برای هیچ یک از کشورهای همسایه هیچ تهدیدی محسوب نمی‌شود، گفت: البته یک عملیات روانی توسط کشورهای غربی و رسانه‌های صهیونیستی به‌طور دائم در جریان است که کشورهای منطقه را از ایران بترسانند. اما ما هم اینجا اعلام می‌کنیم که سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در مورد کشورهای همسایه و مسلمان یک سیاست کاملاً برادرانه و برمبنای حسن هم‌جواری است و به همین دلیل ابراز تمایل کرده‌ایم که این‌گونه رزمایش‌ها بصورت مشترک و با مشارکت کشورهای حاشیه خلیج فارس برگزار شود. 

وی با اشاره به اینکه ما نسبت به برگزاری رزمایش‌های مشترک با کشورهای حاشیه خلیج فارس امیدواریم، اظهار داشت: برگزاری چنین رزمایش‌هایی با همکاری کشورهای همسایه حاشیه خلیج فارس می‌تواند سرآغاز یک نظام امنیتی منطقه‌ای و بومی برمبنای همکاری‌های مشترک باشد و این باعث خواهد شد تا کشورهای منطقه بتوانند بدون دخالت بیگانگان خودشان در زمینه امنیت این منطقه حساس تصمیم گیر باشند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین