کد خبر: ۹۸۴۱۰
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۰۹:۰۸

امر به معروف مختص بسيجيان نيست؛ همه افراد مومن و معتقد بسيجي‏اند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینكه "شخصیت‌های نظام، سرمایه‌ای برای جامعه اسلامی هستند" تاكید كرد: نگذاریم بعضی افراد نظام شهید فیزیكی یا شخصیتی شوند و بعد به تمجید از آن‌ها بپردازیم.

آیت‌الله واعظ طبسی در دیدار مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی گفت: قوای سه‌گانه از جایگاه‌ ویژه‌ای در نظام اسلامی برخوردار هستند و طبق قانون اساسی هیچ ‌كدام از این سه قوه نمی‌توانند در امور یكدیگر دخالت كنند، ولی اگر عدم دخالت قوا به معنای بیگانه بودن و تقابل باشد، نظام آسیب خواهد دید.

وی با تاكید بر تعامل مجلس و دولت افزود: مجلس شورای اسلامی نباید نسبت به موفقیت دولت بی‌تفاوت باشد و دولت نیز موظف است جایگاه و منزلت مجلس را حفظ كند تا با ایجاد یك رابطه صمیمی و دور از جناح‌بندی و سیاسی‌كاری با همت و كار مضاعف در خدمت به مردم بكوشند.

وی تصریح كرد: هرچه بیشتر به تضادها دامن زده و دنبال تحقق سلایق خودمان باشیم، بدون شك دشمن زمینه را برای آسیب‌رسانی در مسائل فرهنگی فراهم‌تر خواهد دید.

این عضو مجلس خبرگان با ابراز خرسندی از تفاهم مجلس و دولت در اجرای لایحه هدفمندسازی یارانه‌ها گفت: هدفمندی یارانه‌ها كاری فوق‌العاده مهم و ضروری است و اگر ما به دنبال یك سیستم اقتصادی مستقل هستیم، باید حتما این لایحه به اجرا درآید، ولی قطعا دقت و كارشناسی خاصی لازم دارد. 

وی افزود: از این كه مجلس شورای اسلامی در تصویب این لایحه با رهنمود رهبر معظم انقلاب و بدون عدول از موضع قانونی خود از همه مساعی و تدابیر نمایندگان برای اقناع دولت به اجرای این طرح استفاده كرد و از دولت محترم كه این زمینه را پذیرفت و ان‌شاءالله آن را به خوبی به اجرا در می‌آورد، تشكر می‌كنم.

وی تاكید كرد: خواسته امامت جامعه اسلامی بر این است كه دولت و مجلس با مشاركت یكدیگر این مهم را پیش ببرند و اگر مشكلی در اجرا پیش آمد، با تعامل و همكاری درصدد رفع آن برآیند و مشكلات را گردن طرف مقابل نیندازند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به بحث امنیت اجتماعی و عفاف در پایتخت معنوی ایران اشاره كرد و افزود: مساله «تذكر دادن» با یك زبان ملایم و تاثیرگذار باید در جامعه اسلامی به یك فرهنگ تبدیل شود و همان‌گونه كه نسبت به نماز و سایر عبادات خود احساس تكلیف می‌كنیم، باید نسبت به ناهنجاری‌های جامعه واكنش نشان دهیم.

وی افزود: تذكر دادن و امر به معرف نباید حتما توسط بسیجیان صورت گیرد، بلكه همه افراد مومن و معتقد به اصل اسلام، بسیجی محسوب می‌شوند و باید این احساس مسوولیت را داشته باشند.

وی با اشاره به بودجه 200 میلیارد تومانی استان خراسان در بخش فرهنگی در سال جاری گفت: در سفر نوروزی رهبر معظم انقلاب به مشهد مقدس، در جلسه‌ای در محضر ایشان، بحث همین بودجه مطرح شد كه به استاندار خراسان رضوی تاكید فرمودند برای استفاده از این ظرفیت از صاحب‌نظران مشورت بخواهید كه كدام روش در فرهنگ‌سازی و خدمات فرهنگی موثر است و فكر نكنید اگر راهی پیدا نكردید، بالاخره این بودجه باید مصرف شود. یكی از چیزهای بسیار مفید، تدوین كتاب است و آنچه كه فایده چندانی ندارد، همین برگزاری همایش‌ها و كنفرانس‌ها تشریفاتی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان خطاب به نمایندگان استان خراسان رضوی در مجلس گفت: انتظار می‌رود نمایندگان استان نظارت و پیگیری جدی در موارد مصرف بودجه فرهنگی استان داشته باشند تا كاملا در موارد درست و بجایی كه مصداق كامل كار فرهنگی محسوب می‌شود، هزینه شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌كه " شخصیت‌های نظام، سرمایه‌ای برای جامعه اسلامی هستند" گفت: گاهی متاسفانه در قضاوت‌های‌مان تندروی می‌كنیم، در حالی كه اگر مصلحت اسلام را بر همه چیز مقدم بداریم، زود قضاوت نمی‌كنیم و دست به تخریب شخصیت‌ها نمی‌زنیم. همان‌طور كه امروز می‌توانیم از دست دادن شهید مطهری‌ها و شهید بهشتی‌ها را درك كنیم، نگذاریم بعضی افراد نظام شهید فیزیكی یا شخصیتی شوند و بعد به تمجید از آن‌ها بپردازیم.

وی اظهار كرد: برای این كه شخصیت‌ها به هم نزدیك شوند و همه بتوانند برای اسلام و مصلحت نظام سخن بگویند، باید در قضاوت‌های‌مان تجدید نظر كنیم؛ نه نقایص و عیوب را نادیده بگیریم و نه آنچنان آن‌ها را بزرگ كنیم كه گویی حادثه غیرقابل جبرانی اتفاق افتاده است.

در این دیدار كه در روز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) برگزار شد، آیت‌الله واعظ طبسی ضمن تسلیت این ایام، گفت: از اتفاقاتی كه در آخرین روزهای زندگانی آن حضرت اتفاق افتاد می‌توان پنج اصل مهم شامل عدم كتمان حقیقت در حوادث تاریخی، اعتقاد راسخ به محوریت امامت در جامعه اسلامی، تلاش برای معرفی جایگاه و منزلت رهبری جامعه اسلامی به افكار عمومی جوامع بشری، مقدم دانستن مصلحت اسلام بر همه امور و عدم تاثیرپذیری اصول كلی نظام اسلامی از شرایط روز را فرا گرفت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین