کد خبر: ۹۸۵۲۱
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۲:۲۷

عبدالجبار کاکایی: نظارت سلیقه‏ای بر نشر کتاب، نیازهای مخاطبان را برآورده نمی‏کند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عبدالجبار كاكايی خواستار اين شد كه فضای بهتری به نمايشگاه كتاب تهران اختصاص داده شود.

اين شاعر در گفت‌وگو با ايسنا، يكي از مسائل نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران را مكان آن دانست و افزود: مكان نمايشگاه چندان مطلوب نيست و اين به علت سقف مشتركي است كه غرفه‌ها دارند و حضور و همهمه‌ي جمعيت زياد در فضا آزاردهنده مي‌شود.

او تنها حسن برگزاري نمايشگاه كتاب را در مصلا، در مركز شهر بودن آن دانست و گفت، برگزاري نمايشگاه در مصلا مشكلات ديگري را به دنبال دارد.

كاكايي تأكيد كرد: من فكر مي‌كنم برگزاري نمايشگاه در مكان قبلي به علت وجود غرفه‌هاي كم‌تر زير يك سقف واحد، بسيار بهتر بود.

اين شاعر همچنين تأكيد كرد: با وجود گرايش فضاي جامعه به سوي نوت‌بوك‌ها و استفاده از داستان‌هاي مولتي‌مديا يا چندرسانه‌يي، هنوز كتاب‌ جذابيت خاص خود را دارد و از نمايشگاه كتاب استقبال خوبي مي‌شود.

او گزينش كتاب‌ها را براي نمايشگاه سليقه‌يي خواند و گفت: كتاب‌ها در كشور ما تمام نيازهاي مخاطب را برآورده نمي‌كنند و اين به دليل حاكم بودن نظارت سليقه‌يي بر نشر كتاب است.

او در ادامه گفت: من از سليقه حرف مي‌زنم؛ چون قانون در همه جاي دنيا براي رعايت اصول و مبادي است؛ اما در برخي كشورها، سليقه در كنار قانون قرار مي‌گيرد و اين معضلي است كه گريبان ما را در حوزه‌ي آفرينش ادبي در شعر و داستان گرفته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین