کد خبر: ۹۸۵۶۹
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۰۳:۴۱

علی مطهری: وضعیت آزادی بیان بعد از انتخابات نامطلوب است

اگر رسانه‌ای آزاد وجود داشت، باعث تسکین معترضان می‌شد
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس هشتم شورای اسلامی با تاکید بر اینکه شهید مطهری درباره آزادی بیان و تفکر ایده‌هایی داشتند که نمی‌توانیم بگوییم مطابق آنها موفق عمل کرده‌ایم، گفت: در بعضی دوره‌ها توجه خوبی شده و در برخی نه. 

این نماینده مجلس در گفت‌وگو با روزنامه شرق، ضمن بیان اینکه الان وضعیت مطلوب نیست، گفت: قبل از دولت دهم هم شرایط بد نبود.

وی افزود: دولت نهم به آزادی بیان اهمیت قابل قبولی می‌داد و وضعیت نسبتا خوب بود اما بعد از حوادث انتخابات تا امروز وضعیت نامطلوب شد. 

مطهری با بیان اینکه بعد انتخابات ریاست جمهوری دهم، اگر رسانه‌های آزاد وجود داشتند باعث تسکین خاطر معترضان می‌شد، تصریح کرد: من هم با این توقیف‌ها موافق نیستم. دلایلی که از طرف دولتی‌ها آورده می‌شود آنچنان که معاونت مطبوعاتی ارشاد در کمیسیون فرهنگی مجلس اعلامم کرد، قانع کننده نیست. 

 وی در ادامه گفت: شهید مطهری تاکید داشت که این طور نباشد که استادان مثلا مارکسیست دانشجو را فریب دهند. می‌گفتند حرفشان را صریح و روشن با همان تابلو و پرچم بیان کنند و ماهم پاسخ دهیم. اما اینکه استادی از فرصت کلاسی که ربطی به آن عقاید ندارد استفاده کند تا افکار خود را با استفاده از اضطرار دانشجو در کسب نمره بیان کند، درست نیست. 

این نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر مقصود این باشد که مثلا کلاس فیزیک به محل تبلیغ سکولاریسم تبدیل نشود، به نظر درست می‌رسد اما اگر مقصود این باشد که هیچ فرصتی برای بیان عقاید مخالف داده نشود، حرف درستی نیست.

علی مطهری با اشاره به اینکه دولت فعلی بدون تردید علاقه و حرص به برقراری عدالت داشته اما کارش را با یک برنامه بنیادین کارشناسی شده و علمی انجام نداده و بیشتر دنبال کارهایی بوده که سریع نتیجه دهد، گفت: دولت فعلی باید دنبال تولید و طبعا اشتغال بیشتر می‌رفت اما گاهی به جای این کار شاهد کمک‌های نقدی به فقرا بودیم که این آثار منفی دارد. عادت دادن مردم به دریافت پول آنها را از فرهنگ کار و تلاش دور می‌کند. ضمن اینکه این کار دولت برای دولت‌های بعدی هم مشکل آفرین خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین