کد خبر: ۹۸۷۲۶
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۲۲:۴۰
در کنفرانس بازنگری ان‌پی‌تی در نیویورک:

احمدی‌نژاد: عضویت امریکا در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تعلیق شود

از اوباما دعوت می‌کنم به نهضت عمومی ملت‌ها برای اصلاحات مبتنی بر یگانه‌پرستی بپیوندد
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمود احمدی‌نژاد در کنفرانس بازنگری ان‌پی‌تی در نیویورک ضمن ارائه 11 پیشنهاد ایران برای خلع سلاح اتمی جهان گفت:
جستجوی امنیت پایدار، امری ذاتی، فطری و تاریخی است. هیچ کشوری از تامین امنیت مطمئن بی‌نیاز نیست. پیامبران الهی و مصلحان نیز در پرتو ایمان به خدا و معارف الهی به دنبال دستورالعمل‌هایی بوده‌اند که اجرای آنها ضامن زندگی آرام و امن در دو جهان باشد. از دیدگاه آنان، جامعه آرمانی، جامعه‌ای است جهانی مبتنی بر توحید و عدالت که مملو از امنیت، عشق و برادری است و بهترین بنده خدا به همراهی حضرت مسیح علیه‌السلام و دیگر صالحان آن را راهبری می‌کنند.

وی ادامه داد: بدون احساس امنیت پایدار، امکان برنامه‌ریزی همه جانبه برای پیشرفت و رفاه وجود ندارد.
امروز علی‌رغم اینکه بخش وسیعی از منابع ملت‌ها، صرف تأمین امنیت می‌گردد نشانه‌ای از بهبود وضعیت و کاهش فضای تهدید مشاهده نمی‌شود.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه متاسفانه به دلیل دورشدن بعضی از دولت‌ها از تعالیم انبیاء الهی، تهدید بمب‌های هسته‌ای بر تمام جهان سایه افکنده است و هیچ‌کس احساس امنیت نمی‌کند، افزود: بعضی دولت‌ها در راهبرد‌های خود بمب هسته‌ای را عامل ثبات و امنیت معرفی می‌کنند و این از اشتباهات بزرگ آنان است.

وی افزود: بمب هسته‌ای به هر بهانه‌ای که تولید و نگهداری شود اقدامی بسیار خطرناک است که اولا کشورِ محل تولید و نگهداری را ناامن می‌کند. به خاطر دارید که جابجایی سهوی یک موشک مجهز به کلاهک هسته‌ای با هواپیما، از یک پایگاه به پایگاهی دیگر در خاک آمریکا، چقدر مخاطره‌آمیز بود و موجب نگرانی مردم آمریکا شد. ثانیا تنها کاربرد سلاح هسته‌ای نابودی همه موجودات زنده و محیط زیست است و تشعشعات آن بر نسل‌های بعدی و نیز آثار آن تا صدها سال باقی می ماند. 

محمود احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه داشتن بمب هسته‌ای نه تنها افتخارآمیز نیست بلکه زشت و شرم‌آور است، گفت: شرم‌آورتر از آن تهدید به استفاده و به کاربردن آن است که با هیچ جنایت تاریخی قابل قیاس نیست.

وی افزود: جنگ‌ها، اشغال‌گری‌ها و بالاتر از آنها سایه تهدید و انباشت سلاحهای هسته‌ای و بدتر از همه سیاست‌های اعمالی از ناحیه چند دولت توسعه‌طلب، چشم‌انداز امنیت بین‌المللی را برای همه مبهم ساخته است. فضای ذهنی امروز جوامع به شدت متأثر از احساس تهدید و نا‌امنی است. خلع سلاح هسته‌ای و عدم اشاعه محقق نشده و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در انجام وظایف خود موفق نبوده است. طی 40 سال اخیر برخی دولت‌ها از جمله رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی مجهز شده‌اند.
به راستی علت چیست؟ علت را باید در سیاست‌ها و اقدامات چند دولت خاص و ناکارآیی و عدم توازن در ارکان N.P.T جستجو کرد که به برخی از آنها اشاره می‌نمایم: 

1-برتری جویی:
از نگاه پیامبران الهی و صالحان و بر مبنای همه اندیشه‌های انسانی، برتری، سعادت و کمال انسان به اخلاق، پاکی، تواضع و خدمتگزاری به همنوعان است. متاسفانه برخی از دولت‌ها با تکیه بر تئوری تنازع برای بقاء، برتری خود را در قدرت تهدید و سرکوب‌گری دیگران می‌دانند و بذر کینه و دشمنی و رقابت تسلیحاتی را در مناسبات جهانی می‌پاشند. بزرگترین اشتباه آنان این است که قدرت را منشاء حق می‌دانند.

2-سیاست تولید و بکارگیری سلاح هسته‌ای:
اولین سلاح‌های هسته‌ای توسط دولت اسبق امریکا ساخته و به‌کارگیری شدند. این اقدام، به ظاهر، دست برتر را برای امریکا و متحدینش در جنگ دوم پدیدآورد لیکن خود عامل اصلی توسعه سلاح هسته‌ای توسط دیگران و مسابقه تسلیحاتی گردید. تولید و انباشت و ارتقاء کیفی سلاح هسته‌ای در یک کشور، بهترین توجیه برای توسعه توسط دیگران است که متاسفانه طی 40 سال اخیر ادامه داشته است.

3-استفاده از سلاح هسته‌ای به عنوان ابزار بازدارندگی
این سیاست، عامل اصلی توسعه رقابت تسلیحاتی است چرا که بازدارندگی، مستلزم داشتن دست برتر و بالاتر در کیفیت و کمیت سلاح است که خود به رقابت هسته‌ای دامن ‌زده است. بنابر برخی گزارش‌ها بیش از 20 هزار کلاهک هسته‌ای در دنیا وجود دارد که نیمی از آن متعلق به امریکا است. در طرف رقیب امریکا نیز به بهانه بازدارندگی، توسعه سلاح اتمی ادامه دارد و این هر دو به معنی نقض تعهدات N.P.T است.

4- تهدید به استفاده از سلاح هسته‌ای:
متاسفانه دولت امریکا هم از سلاح هسته‌ای استفاده کرده و هم برخی از کشورها از جمله ایران را به آن تهدید نموده است. یک کشور اروپایی نیز چند سال قبل به بهانه‌ای، از تهدید هسته‌ای سخن گفت. رژیم صهیونیستی نیز دائماً کشورهای خاورمیانه را تهدید می‌کند.

5- استفاده ابزاری و یک‌جانبه از شورای امنیت و آژانس بین المللی انرژی اتمی
بعضی از دارندگان سلاح هسته‌ای با امتیازات ویژه در بالاترین مراجع تصمیم‌گیری امنیتی جهان و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی حضور دارند و به طور گسترده از این جایگاه علیه روح N.P.T و علیه اعضاء فاقد سلاح بهره‌برداری می‌کنند. این رفتار ناعادلانه بر اثر تکرار به یک روند تبدیل شده است.

تا کنون هیچ یک از اعضاء فاقد سلاح هسته‌ای نتوانسته‌اند بدون تحمل فشارها و تهدیدها از حقوق قانونی خود در استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای برخوردار شوند. در حالی که علیرغم صراحت ماده 6 اساسنامه، حتی یک گزارش از بازرسان آژانس در باره تأسیسات مربوط به تولید سلاح هسته‌ای دولت امریکا و متحدانش منتشر نشده است و هیچ برنامه مصوبی نیز برای خلع سلاح آنان وجود ندارد. در مقابل، تحت فشار همین دولت‌ها و به بهانه‌های گوناگون قطعنامه‌های متعددی علیه اعضای فاقد سلاح هسته‌ای، با قصد تضیع حقوق قانونی آنان صادر شده‌ است.

6-اعمال معیارهای چندگانه:
به عنوان مثال رژیم صهیونیستی که صدها کلاهک اتمی ذخیره کرده، مسبب چندین جنگ گسترده بوده و همواره مردم و کشورهای منطقه را تهدید به ترور و حمله نظامی می‌کند، از سوی دولت امریکا و متحدانش به طور مطلق حمایت می‌شود و کمک‌های لازم برای توسعه سلاح اتمی نیز دریافت می‌کند. ولی همین دولت‌ها به بهانه کذب احتمال انحراف در فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای دیگران و بدون ارائه حتی یک سند معتبر، انواع فشارها را بر اعضاء آژانس اعمال می‌نمایند.

7- یکسان معرفی کردن سلاح اتمی با انرژی اتمی:
انرژی اتمی جزء پاکترین و ارزان‌ترین انرژی‌هاست. تغییرات شدید آب و هوایی و آلودگی‌های ناشی از سوخت فسیلی، ضرورت توسعه به‌کارگیری انرژی اتمی را دو چندان می‌کند. تولید مستمر یک هزار مگاوات برق در طول یک‌سال به حدود 7میلیون بشکه نفت یعنی به قیمت امروز بیش از 500میلیون دلار، هزینه نیاز دارد. همین کار با انرژی هسته‌ای حدود 60 میلیون دلار آمریکا هزینه دارد. در مجموع هزینه سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری از نیروگاه اتمی بسیار کمتر از نصف هزینه نیروگاه با سوخت فسیلی در طول عمر طرح است. فنآوری هسته‌ای در تولید دارو، شناخت و درمان بیماریهای صعب‌العلاج، صنعت و کشاورزی و بسیاری از زمینه‌های دیگر نیز کاربرد گسترده و بسیار مفید دارد.

از بزرگترین ظلم‌های برخی از دارندگان سلاح اتمی، یکسان معرفی کردن انرژی اتمی با سلاح است. آنان می‌خواهند علاوه بر سلاح، انرژی هسته‌ای صلح‌آمیز را نیز به‌صورت انحصاری در اختیار داشته باشند و از این طریق اراده خود را بر جامعه جهانی تحمیل نمایند. همه موارد فوق‌الذکر علیه روح ان‌پی‌تی و نقض آشکار مواد آن است.

8- عدم توازن در مواد N.P.T و ماموریت‌های آژانس:
گرچه N.P.Tماموریت مهم جلوگیری از مسابقه تسلیحاتی، خلع سلاح، عدم اشاعه و دسترسی بدون قید و شرط اعضاء استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای را بر عهده دارد لیکن در تدوین ضوابط و سازوکارها، سخت‌ترین شرایط برای متقاضیان استفاده از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای وضع شده است. در مقابل برای رفع خطر بالفعل سلاح هسته‌ای که مهمترین ماموریت آژانس است هیچ سازوکار موثری تعبیه نشده و صرفا به گفتگوها در رابطه با اقدامات موثر اشاره شده که فاقد تضمین و کارآیی بوده است. در حالی‌که این باید به عکس باشد. به بهانه عدم اشاعه، بیشترین فشار آژانس به اعضاء فاقد سلاح وارد شده است ولی دارندگان بمب اتمی از مصونیت کامل و حقوق انحصاری برخوردار بوده اند.

احمدی‌نژاد در ادامه گفت: معلوم شد که تولید و انباشت سلاح هسته‌ای و سیاست‌های اعمالی توسط برخی دارندگان آن و ضعف و عدم توازن مفاد N.P.T بزرگترین عامل ناامنی و مشوق توسعه این سلاح‌ها بوده است.

احمدی‌نژاد با بیاین اینکه امروز خلع سلاح هسته‌ای، رفع تهدید هسته‌ای و جلوگیری از اشاعه بزرگترین خدمت به ایجاد امنیت و صلح پایدار و دوستی است، افزود: اما سئوال این است که آیا دادن اختیارات فوق‌العاده در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و سپردن امر مهم خلع سلاح، به دارندگان آن روش درستی است؟ انتظار اقدام داوطلبانه موثر در خلع سلاح و عدم اشاعه از سوی دارندگان سلاح هسته‌ای انتظاری غیرمنطقی است، چرا که آنان سلاح اتمی را عامل برتری خود می‌دانند. 
وی با گفتن اینکه توقع برقراری امنیت از بزرگترین فروشندگان سلاح در جهان توقعی غیرمنطقی است، تصریح کرد: دولت امریکا که متهم اصلی در تولید، انباشت، اشاعه، استفاده از سلاح هسته‌ای و تهدید به آن است اصرار دارد رهبری اصلاحات N.P.T را در اختیار بگیرد. این دولت در سیاست‌های جدید هسته‌ای گفته‌ است که سلاح جدید نمی‌سازد و به کشورهای فاقد سلاح هسته‌ای، حمله هسته‌ای نمی‌کند. مگر اعتماد عمومی ملتها به ایفای تعهدات از جانب دولت امریکا چقدر است؟ تضمین اجرای این تعهد وعامل راستی آزمایی مستقل آن کدام است؟ یادآوری می‌کنم که در چند دهه اخیر بیشترین جنگ‌ها و درگیری‌های دولت امریکا با کسانی بوده است که قبلا دوست او بوده‌اند. در همین سیاست‌های جدید نیز برخی از کشورهای عضو آژانس و متعهد به N.P.T تهدید به حمله هسته‌‌ای پیش دستانه شده‌اند. این دولت همواره تلاش کرده است با طرح مباحث انحرافی از تمرکز افکار عمومی بر نقض تعهدات و اقدامات خلاف قانون‌اش جلوگیری نماید. اخیراً نیز با طرح خطر تروریسم هسته‌ای تلاش دارد که ضمن توجیه حفظ، ارتقاء و تکمیل زرادخانه هسته‌ای خود، افکار و اراده‌های جهانی را از خلع سلاح منحرف و به سوی موضوعات موهوم متوجه سازد، در حالی که تسلیح تروریست‌ها به سلاح اتمی صرفا از ناحیه دولت‌هایی متصور است که سازنده و استفاده کننده از بمب اتم بوده وسابقه طولانی درحمایت از تروریست‌ها دارند.

احمدی نژاد گفت: آمریکا در این سیاست‌ها حتی حمله علیه کشورهای دارای سلاح هسته‌ای را مسکوت گذاشته است تا فشار تبلیغاتی را بر ملت‌های مستقل هدف متمرکز نماید. این در حالی است که برخی از شبکه‌‌های اصلی تروریستی توسط سازمان‌های اطلاعاتی امریکا و رژیم صهیونیستی حمایت می‌شوند. اسناد معتبری در این رابطه در دست است که در صورت لزوم در اجلاس مبارزه جهانی علیه تروریسم در تهران به نمایش گذاشته می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود در کنفرانس بازنگری ان‌پی‌تی افزود: در سیاست‌های جدید همچنین گفته‌اند که سلاح‌ها را توسعه نمی‌دهند ولی ارتقاء کیفی می‌دهند. ارتقاء به معنای افزایش قدرت کشتار و تخریب است و این خود به معنای اشاعه است. به علاوه همین سیاست‌ها نیز قابل راستی‌آزمایی نیست چراکه هیچ نظارتی از ناحیه مراجع مستقل بر برنامه‌های اتمی امریکا و متحدانش وجود ندارد.

احمدی‌نژاد با اشاره به کنفرانس خلع سلاح تهران 
گفت: در حالی که در نشست واشنگتن تلاش برای حفظ انحصاری سلاح اتمی و برتری بر دیگران بود، در نشست تهران همه به دنبال جهان عاری از سلاح هسته ای بودند.

احمدی‌نژاد در ادامه با بیان اینکه برای تحقق هدف انسانی خلع سلاح هسته‌ای و جلوگیری از اشاعه و همچنین استفاده عمومی و صلح آمیز از انرژی هسته‌ای، ایران پیشنهاداتی داراد، به بیان این پیشنهادات پرداخت:

1-اصلاح و تکمیل N.P.T:
این پیمان باید به D.N.P.T(معاهده خلع سلاح و عدم اشاعه سلاح‌های هسته‌ای) تغییر یابد و خلع سلاح در محور ماموریت‌های آن و با سازوکارهای روشن، الزام آور، موثر و با تضمین‌های مطمئن بین‌المللی تعبیه شود.

2- تشکیل یک گروه مستقل بین‌المللی برای تهیه دستور العمل اجرایی ماده 6 معاهده N.P.Tو برنامه‌ریزی و نظارت کامل بر خلع سلاح اتمی و جلوگیری از اشاعه با اعطای اختیارات کامل از سوی کنفرانس. این گروه به گونه‌ای عمل کند که همه کشورهای مستقل در مدیریت کار، مشارکت مؤثر داشته باشند به نحوی که با تعیین یک ضرب الاجل دارندگان سلاح‌های اتمی در یک برنامه زمانی معین تمام سلاح‌های اتمی امحا کنند.

3- ارائه تضمین‌های جامع امنیتی و الزام‌آورِ حقوقی، بدون تبعیض و بدون شرط تا حصول خلع سلاح کامل از ناحیه دارندگان سلاح هسته‌ای.

4- توقف فوری هرگونه تحقیق و توسعه و نوسازی سلاح‌های هسته‌ای و تاسیسات مربوطه و طراحی راستی آزمایی توسط گروه مندرج در پیشنهاد 2.

5- تدوین دستورالعمل الزام‌آور حقوقی برای ممنوعیت کامل تولید، انباشت، ارتقاء، اشاعه، حفظ، نگه‌داری و استفاده از سلاح هسته‌ای.

6- تعلیق استفاده کنندگان و تهدیدکنندگان به سلاح هسته‌ای از عضویت در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی. تا کنون حضور و فشار آنان و تسلط سیاسی بر آژانس مانع از انجام وظایف قانونی خصوصاً در مواد 4 و 6 معاهده و موجب انحراف آژانس از انجام مأموریت‌های قانونی شده است. به خصوص دولت امریکا که علاوه بر اقدام اتمی علیه ژاپن، در جنگ عراق نیز از اورانیوم ضعیف شده استفاده کرده است، چگونه می‌تواند عضو شورای حکام باشد؟

7- قطع هرگونه همکاری هسته‌ای با کشورهای غیر عضو معاهده N.P.T و تدوین اقدامات تنبیهی موثر علیه کشورهایی که به همکاری خود با غیر اعضاء ادامه می‌دهند.

8- احتساب تهدید به حمله و یا هرگونه استفاده از سلاح هسته‌ای یا حمله به تاسیسات هسته‌ای به عنوان نقض صلح و امنیت بین‌المللی و لزوم واکنش سریع سازمان ملل و قطع همکاری کشورهای عضو N.P.Tبا کشور تهدید کننده و یا حمله کننده.

9- اجرای هرچه سریع‌تر و بدون قید و شرط قطعنامه کنفرانس 1995 درباره منطقه عاری از سلاح هسته‌ای در خاورمیانه.

10- برچیده شدن سلاح‌های هسته‌ای در پایگاه‌های نظامی امریکا و متحدانش مستقر در سایر کشورها از جمله آلمان، ایتالیا، ژاپن و هلند.

11- تلاش جمعی برای اصلاح ساختار شورای امنیت
ساختار فعلی به شدت ناعادلانه و ناکارآمد است و از عوامل اصلی حمایت از دارندگان سلاح هسته‌ای است. اصلاح ساختار شورای امنیت و اصلاح و تکمیل N.P.T لازم و ملزوم یکدیگر و برای تحقق اهداف آژانس بین المللی انرژی اتمی ضروری‌اند.

احمدی‌نژاد گفت: اینجانب به نمایندگی از ملت بزرگ، متمدن و فرهنگ‌ساز ایران که همواره منادی خداپرستی، عدالت و صلح در جهان است، آمادگی مشارکت جمهوری اسلامی ایران را در تحقق پیشنهادات مزبور و برنامه‌های عادلانه خلع سلاح و عدم اشاعه و همچنین بهره‌مندی صلح آمیز از انرژی پاک هسته‌ای اعلام می‌دارم. من با صدای بلند اعلام می‌کنم ملتی که در دامان خود بزرگانی چون فردوسی، حافظ، سنایی، وحشی بافقی، ابن سینا، ابوریحان، شهریار و رهبران آزاده، آزادی‌خواه، حکیم و عارفی چون امام خمینی را تربیت و به بشریت هدیه کرده است، ملتی که همواره منادی عشق، محبت و صلح برای بشریت بوده و شعر شاعر نامی آن سعدی در سازمان ملل می‌درخشد که "بنی‌آدم اعضای یکدیگرند که در آفرینش زیک گوهرند"، ملتی که حدود 2500 سال قبل برده‌داری را ضد بشر و ملغی اعلام کرده است، یعنی ملت بزرگ ایران، برای پیشرفت خود به بمب اتم نیاز ندارد و آن را مایه عزت و افتخار نمی‌شناسد.

احمدی‌نژاد در ادامه با بیان اینکه همه ملت‌ها عاشق صلح و برادری و یگانه پرستی‌اند و از تبعیض و بی‌عدالتی رنج می‌برند، افزود: بسیاری از همکاران من، روسای دولت‌ها و بسیاری از شخصیت‌ها و صاحب‌نظران دلسوز و عدالت‌خواه در گف‌و گو با اینجانب، اشتراک نظر خود را در ضرورت خلع سلاح جهانی و گسترش استفاده صلح‌آمیز و همگانی از انرژی پاک هسته‌ای و خروج آن از انحصار که در پیشنهادات آمده است اعلام کرده اند. این سخن همه ملت‌ها و دولت‌های مستقل است که:
"انرژی هسته‌ای برای همه و سلاح هسته‌ای برای هیچ‌کس"
بنابراین حضور و کلام من در این اجلاس، حضور و کلام همه آنان است.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه اکنون می‌خواهم چند جمله‌ای هم خطاب به کسانی که هنوز تولید و انباشت سلاح هسته‌ای را مایه اقتدار و عزت خود می‌دانند اعلام کنم، گفت: آنها بدانند دوران اتکاء به بمب اتمی گذشته است. تولید و انباشت و تهدید به استفاده از سلاح به خصوص سلاح هسته‌ای مخصوص کسانی است که فاقد منطق روشن و اندیشه انسانی هستند. این که در مقابل منطق قوی از تهدید استفاده شود متعلق به گذشته و فاقد کارآمدی است. دوران، دوران ملتها و اندیشه‌ها و فرهنگ‌ها است و تکیه بر سلاح در مناسبات بین‌المللی میراث دولت‌های بی‌ منطق و عقب‌مانده از تاریخ است.
سیاست تسلط برجهان آشکارا شکست خورده است و خواب‌های برپایی امپراطوری‌های جدید آشفته و بدون تعبیر است. 

وی گفت: بهتر است به جای ادامه راه پیشینیان به دریای بیکران و زلال ملت‌ها و دولت‌های مستقل و فرهنگ و منطق انسانی بپیوندند. این برای خود آنان بهتر و مفیدتر است. آینده از آن ملت‌هاست و امنیت و صلح و عدالت با کمک صالحان و انسان کامل درتمام جهان مستقر و قدرت منطق بر منطق قدرت پیروز خواهد شد و زورگویی و زورگویان در آینده جایی نخواهند داشت.

احمدی‌نژاد افزودبا اشاره با آغاز نهضت عمومی ملت‌های جهان برای اصلاحات اساسی مبتنی بر یگانه‌پرستی و عدالت در مناسبات بین‌المللی، اظهار داشت: از جناب آقای اوباما رئیس جمهور محترم امریکا دعوت می‌کنم چنانچه هنوز به شعار تغییر پایبند هستند به این نهضت انسانی بپیوندند که فردا برای این کار دیر خواهد بود. 

وی در پایان گفت: با همکاری و همدلی، آرزوی برپایی جهانی پر از عدالت و صلح دست یافتنی است و شعار انرژی هسته‌ای برای همه، سلاح هسته‌ای برای هیچ‌کس مبنای تعامل انسان با انسان و انسان با طبیعت خواهد بود.
به امید روزی که با برپایی عدالت، انسانی به خشم نیاید و چون آید سلاحی برای فرونشاندن خشمش نیابد.
سلام بر عدالت و آزادی، سلام بر عشق و دلداری
سلام بر پیرو مکتب رحمان، انسان عاشق انسان
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۱ - ۱۳۸۹/۰۲/۱۴
0
0
خدا وكيلي اسم شما رسانه با تعهد ومنصف است . كوچكترين خبر بي ارزشي را سر تيتر مي كنيني ولي خبر به اين مهمي كه حرفهاي بسيار محكم وعزتمندانه اي به زورگو ترين افراد در دل خاك آنها بهشان گفته مي شود و دنيا همه به نظاره نشسته اند واين زورگويان با كمال بي چاره گي فقط حرس مي خورند . . . ارزش اينو نداشت تو تيتر هاي اصلي باشه . ... آدماي عاقل عملكرد مغرضانه شما رو به خوبي درك مي كنن.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین