کد خبر: ۹۸۷۶۷
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۷:۲۲

2 سال حبس برای مسعود باباپور و تعویق دادگاه میلاد اسدی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:  مسعود باباپور که 6 آذر ماه سال گذشته در بازداشت به سر می‌برد، روز گذشته از سوی شعبه 28 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه به 2 سال حبس تعزیری محکوم شد.

باباپور از فعالان دانشجویی و دانشجوی مهندسی صنایع دانشگاه گرمسار است.

همچنین بنابر گزارش برخی از سایت‌های خبری، امير حسين توكلی دانشجوي ارشد آزاد قزوين که پیش از این به یک سال و نیم حبس تعزیری محکوم شده بود، مجددا توسط قاضی مقيسه به دادگاه احضار شده و به وی اتهام توهين به رياست جمهوری و اخلال در نظم عمومی تفهیم شده است.

برخی از سایت‌ها نیز گزارش دادند که دادگاه میلاد اسدی برای سومین بار از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به تعویق افتاد. 

جلسه دادگاه میلاد اسدی عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت که ۱۵۵ روز را در بازداشت موقت به سر می برد در روز گذشته ۱۳/۲/۸۹، نیز به تعویق افتاد.

اولین جلسه دادگاه وی در تاریخ ۱۲ اسفند ۸۸ به دلیل عدم دسترسی وکیل اش به پرونده و در تاریخ ۳۱ فروردین ۸۹ به دلیل سفر قاضی پرونده تشکیل نگردیده بود و این بار با توجه به تاکید وکیل وی به رعایت موارد قانونی در طی تشکیل دادگاه موکل خویش، به وقت دیگری افتاد.
وقت مجدد دادگاه به یکشنبه هفته ی آینده موءکول گردیده است.

همچنین جلسه دوم دادگاه رسیدگی به اتهامات محمد یوسف رشیدی، دانشجوی پلی‌تکنیک، ظهر دیروز در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران برگزار شد. 

در این جلسه که به ریاست قاضی پیرعباسی برگزار شد، اتهام این دانشجو، «فعالیت تبلیغی علیه نظام اسلامی از طریق ارتباط با گروه‌های معاند» و «شرکت در اغتشاشات و تجمعات غیرقانونی» عنوان شد. رشیدی با تایید اظهارات خود در بازجویی‌ها و بازپرسی بار دیگر اتهامات خود را رد کرد.

در این جلسه همچنین وکلای این دانشجو، مریم دارایی و امیرسالار داوودی درخصوص ارتباط متهم با سازمان مجاهدین خلق، از وی دفاع کرده و عنوان داشتند «هیچ سند و مدرکی دال بر این اتهام وجود ندارد.» وکلا همچنین اظهار داشتند در جریان رخدادهای اخیر «هیچ‌گونه همکاری از سوی موکل با سازمان مجاهدین خلق صورت نگرفته است.»

در خصوص شرکت در تجمعات، وکلا با استناد به دفاعیات موکل در بازپرسی، شرکت وی در راهپیمایی‌های روز قدس و سیزده آبان را با توجه به اینکه این راهپیمایی‌ها قانونی بوده و هرساله برگزار می‌شده و فعل مجرمانه‌ای از سوی متهم در این راهپیمایی‌ها رخ نداده، مصداق شرکت در تجمعات و اغتشاشات غیرقانونی ندانسته و اتهام اخیر را نیز وارد ندانستند.

قاضی پیرعباسی با اشاره به حضور متهم در تجمع دانشجویان پلی‌تکنیک در مخالفت با دفن قربانیان جنگ در دانشگاه در اسفند ۸۷ ، اظهار داشت متهم همچنان به فعالیت‌های سابق خود ادامه داده و به نظر نمی‌رسد وی «متنبه شده باشد.»

رشیدی در دفاع از خود، گفت: حضور در تجمعات دانشجویی مسأله‌ای است که باید در دانشگاه به آن رسیدگی شود و من به دلیل حضور در آن تجمع و سایر فعالیت‌های دانشجویی چهار ترم از تحصیل محروم و ۱۰۸ روز در زندان بوده‌ام.

جلسه دادگاه پس از استماع دفاعیات متهم و وکلا پس از حدود نیم ساعت پایان یافت. حکم دادگاه طی چند روز آینده صادر خواهد شد. 

محمد یوسف رشیدی، 6 آذرماه با حکم دادسرای انقلاب شهرستان نوشهر بازداشت شد.

این فعال دانشجویی در شام‌گاه ۲۴ اسفند با تودیع وثیقه ۵۰ میلیون تومانی آزاد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین