کد خبر: ۹۸۹۳۷
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۰۷:۵۴

متکی: ایران نقض حقوق بومیان و زنان اقلیت‌های قومی در کانادا را پیگیری می‌کند

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: منوچهر متکی روز پنج شنبه ۱۶ اردیبهشت اظهارات لاورنس کنون، وزیر امور خارجه کانادا مبنی نادرست خواندن عضویت ایران در کمیسیون مقام زن را ناشی از "اغراض سیاسی" و "نا بردباری اتاوا" دانست.

در پی عضویت ایران در کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد، آقای کنون عضویت ایران را "نادرست" دانست و گفت که از این فرصت استفاده خواهد کرد تا وظایف دولت ایران را در برابر "نقض حقوق بشر" به این کشور یادآوری کند.

اما منوچهر متکی در ادامه اظهاراتش گفت که ایران با "جدیت" موضوع نقض حقوق بومیان و زنان اقلیت‌های قومی را در کشورهایی چون کانادا پیگیری خواهد کرد.

منظور از "کمیسیون مقام زن"، "کمیسیون بررسی وضعیت زنان" (CSW) است که به شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد وابسته است و هدف اصلی خود را برابری حقوق زن و مرد و نیز کمک به پیشرفت زنان در سراسر دنیا اعلام کرده است.

به گزارش بی‌بی‌سی کمیسیون مقام زن نقش تصمیم‌گیری با ضمانت اجرایی ندارد، اما به گفته برخی فعالان حقوق زنان بالاترین مقام نظارتی در حوزه‌ زنان در سازمان ملل به‌شمار می‌آید.

کمیسیون مقام زن، بعد از نشست پکن یکی از معتبر‌ترین نهادهایی است که کشورها، به‌خصوص کشورهای در حال توسعه را ترغیب می‌کند که به‌سمت رفع تبعیض جنسیتی در کشور‌هایشان گام بردارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین