کد خبر: ۹۸۹۸۸
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۲۰:۳۵

مدیرکل سیاسی وزارت کشور: احزاب توقیفی به تعداد انگشتان دست هم نیستند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمود عباس‌زاده مشکینی، مدیر کل سیاسی وزارت کشور اعلام کرد تعداد احزابی که در این کشور توقیف شده‌اند به تعداد انگشتان دست هم نمی‌رسد.

محمود عباس‌زاده مشکینی، مدیر کل سیاسی وزارت کشور همچنین گفت، در ایران حدود ۲۵۰ حزب وجود دارد که از این میان تعداد احزابی که "رفتارشان در حد انتظار نبوده و در چارچوب اصول و قاعده رقابت نمره خوبی نگرفته‌اند به تعداد انگشتان دست هم نیست." 

مدیر کل سیاسی وزارت کشور در گفتگو با مهر، گفت: احزاب توقیف شده اخطار گرفته و در صورت عدم اصلاح، حکم توقیف فعالیت دریافت می‌کنند.

به گفته وی ۳۰ الی ۴۰ درصد احزاب ایران در برهه‌های مختلف و مناسبت‌های مختلف سال "فعال" هستند و برخی دیگر" نیمه‌فعال" و بخش زیادی هم "فعال نیستند".

در همین حال پیشتر، در پی تصمیم کمیسیون ماده ۱۰ احزاب ایران مبنی بر توقیف پروانه جبهه مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران، مسئولان این دو تشکل رسما اعلام کردند که به فعالیت خود بر اساس قانون ادامه می‌دهند و حق شکایت از این کمیسیون را برای خود محفوظ می‌دانند. 

مسئولان این دو حزب می‌گویند بر اساس قانون، تنها دادگاه صلاحیت انحلال و توقیف احزاب را دارند و وزارت کشور نمی‌تواند حزبی را توقیف یا منحل کند.
 
بسیاری از تحلیل‌گران مسائل سیاسی ایران بر این باور هستند که فضا برای فعالیت احزابة به‌خصوص احزاب منتقد در ایران مساعد نسیت.

بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری دهم دفاتر عمده‌ترین احزاب اصلاح‌طلب و منتقد بسته شدند و سایت‌ها و نشریات آنها نیز توقیف شد.
 بسیاری از اعضای این احزاب چند ساعت بعد از اعلام نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری بازداشت شدند و در دادگاه‌های که بسیاری از اصلاح‌طلبان نسبت به شیوه برگزاری آنها اعتراض داشتند، محاکمه و به احکام قضائی سنگینی محکوم شدند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین