به گزارش سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکتهای مردمی وزارت آموزش و پرورش، احمد محمودزاده در نشست مشترک رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکتهای مردمی وزارت آموزش و پرورش و سرپرست مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور با اشاره به اینکه آموزش و پرورش در کشور امری حاکمیتی و غیر قابل واگذاری است، افزود: مدارس غیردولتی مجری سیاستهای دولت و تابع نظام تعلیم و تربیت کشور هستند.
وی با تاکید بر اینکه باید فضاهای آموزشی و تربیتی به گونهای برای دانش آموزان تمهید شود که موجب تقویت هویت دینی، اسلامی و ایرانی آنان باشد، اظهار کرد: اگر ما این فضا را از فرزندان خود دریغ کنیم و برای کاهش مهاجرت نسل آینده ایران تدبیر نکنیم؛ قطعا بیگانگان در خارج از مرزهای کشور برای جذب دانش آموزان و نسل آینده تصمیمگیری و آن را مدیریت خواهند کرد.
محمود زاده ادامه داد: طرح مدرسه مجازی که مراحل پایانی تصویب خود را میگذراند، میتواند به عنوان فرصتی مناسب برای آموزش به ویژه در سطح بین المللی و کشورهای همسایه مورد استفاده قرار گیرد.
معاون وزیر آموزش و پرورش، کنترل شهریه مدارس بین الملل و نظارت بر عملکرد آنها را ضروری دانست و افزود: رضایت اولیای دانش آموزان از کیفیت آموزش و فعالیتهای پرورشی در این مدارس باید در سطح مطلوبی قرار گیرد و با نظارت جدی بر عملکرد آنها به بهبود کیفیت علمی، پژوهشی و تربیتی کمک کنیم.
محمودزاده با تاکید بر اینکه مدارس بین الملل میتوانند با انگیزه بخشی و مسئولیتپذیری نسل آینده را ترغیب به ساخت و خدمت به کشور کنند، تصریح کرد: این مدارس با فعالیتهای مطلوب و ارائه خدمات آموزشی به علاقهمندان خارج از کشور که به نظام آموزشی ما توجه دارند، میتوانند کمک موثر و شایانی داشته باشند.
در این نشست، محمد سلیمی سرپرست مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور نیز با تاکید بر اینکه باید در تعلیم و تربیت دانش آموزان اثر گذاری جدی داشته باشیم، گفت: باید شرایط را به گونهای تدبیر کنیم که آنچه مخاطبین به آن نیازمند هستند در داخل کشور فراهم شود و در محیطی ایمن بتوانند به تحصیل و کسب مهارت نوین جهانی بپردازند.