کد خبر: ۹۹۱۵۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۲

كتاب‌های عباس معروفی از نمايشگاه كتاب جمع‌آوری شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: کتاب‌های عباس معروفی از نمایشگاه کتاب جمع‌آوری شدند.

این درحالی‌ست که چهار‌شنبه شب هفته گذشته (15 اردیبهشت‌) بعداز تعطیلی نمایشگاه کتاب و بسته شدن درهای آن، عده‌ای به غرفه ققنوس آمده و بی‌خبر و بدون اجازه مسئولان غرفه، حدود صد نسخه از رمان «سال بلوا» را از غرفه این ناشر بردند. 

روز گذشته(18 اردیبهشت) به مسئول غرفه انتشارات ققنوس گفته شد؛ که کتاب‌های عباس معروفی را جمع کرده و از فروش آنها در نمایشگاه کتاب خودداری کنند. 

این کتاب‌ها شامل سال بلوا، آونگ خاطره‌های ما، دریاروندگان، جزیره آبی‌تر و سمفونی مردگان می‌شود. 

اگر مسئولان نمایشگاه کتاب بنابر بندی از قرارداد تحویل غرفه به ناشران که آنها از ارائه کتاب‌هایی که مجوز نشر آنها مربوط به قبل از سال 84 می‌شود، برحذر می‌دارد، اما مجوز تجدیدچاپ رمان «سمفونی مردگان» برای سال 1388 است و رمان «سال بلوا» با مجوز تجدیدچاپ در سال 1386 در نمایشگاه کتاب ارائه شده است. 

این درحالی است که فروش رمان «ذوب شده» عباس معروفی نیز که اواخر سال پیش بعداز 26 سال منتشر شده بود، پیش از تعطبلات نوروز امسال متوقف شد. 

معروفی در این کتاب، خیال‌ها و خاطره‌های خود را از فضایی که آن را تجربه کرده و در آن زیسته، می‌نویسد. کتاب، داستان نویسنده‌ای است که زیر بازجویی و شکنجه ناچار به قصه‌پردازی می‌شود و آنگاه در قصه‌های خودش گم می‌شود. 

این رمان پاییز سال 62 به پایان رسیده و امروز بعداز 26 سال منتشر شده است. معروفی درباره این کتاب گفته بود: نمی‌دانم حالا باید خوشحال باشم یا غمگین که نخستین رمان من 26 سال دیر به دست خوانندگانش می‌رسد، جوان 26 ساله‌ای که هم‌سن و سال‌هایش را نمی‌شناسد و نمی‌داند کجا باید بایستد کنار متولدین پاییز 62 یا متولدین پاییز 88 واقعا نمی‌دانم. کدام؟ 

او بر این باور بود که اگر این رمان در همان سال منتشر می‌شد و نقد می‌شد بر راه و کار ادبی او تاثیر می‌گذاشته: اما ما آدم‌هایی هستیم که زمان و مکانمان بر هم ریخته، نمی‌دانیم کی چرا کجاییم.

از آغاز به‌کار نمایشگاه کتاب تا به‌کنون عرضه کتاب‌های افراد مختلفی از جمله آیت‌الله منتظری (ره)، آیت‌الله صانعی، فروغ‌فرخ‌زاد، هوشنگ‌گلشیری، محمود دولت‌آبادی ممنوع شد و همچنین غرفه آیت‌الله بهشتی نیز حذف شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
بهار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۳
0
1
جای تاسفه همین
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین