کد خبر: ۹۹۱۶۰
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۷:۱۵

بیانیه اصلاح‌طلبان کرمان درباره حکم مرعشی و حمله به دفتر کریمی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: شورای هماهنگی اصلاح طلبان استان کرمان در بیانیه‌ای اعلام کردند که سکوت اصلاح‌طلبانه ما در برابر وقایع اخیر به‌خاطر امیدهایی است که به تغییر رویه‌ها در عرصه سیاست بسته‌ایم.

به گزارش گفتارنو متن کامل بیانیه شورای هماهنگی اصلاح طلبان استان کرمان به شرح ذیل است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم و ایاه نستعین

با سلام به روح بلند حضرت امام(ره)، ایام شهادت حاصل عمر ایشان - استاد مطهری- و هفته بزرگداشت مقام معلم را گرامی می‌داریم.

مردم شریف استان کرمان

همان‌گونه که مستحضرید روز جمعه دهم اردیبهشت89 گروهی معدود با سوءاستفاده از نام روحانیت و بسیج، به دفاتر نمایندگان مردم کرمان و راور و جیرفت حمله کرده‌اند و طی این حرکت غیرقانونی، پیش از هر چیز شان و منزلت موکلان این نمایندگان انقلابی و اصلاح‌طلب را خدشه‌دار نموده‌اند. از این‌رو بر خود لازم می‌دانیم که مهر سکوت را شکسته؛ مطالبی را به محضرتان تقدیم کنیم.

علامه شهید مطهری آنجا که از فلسفه اجتماعی اسلام سخن می‌گوید، نتیجه اعتقاد به خدا را مسوولیت حاکمان در مقابل مردم می‌داند و معتقد است از نظر این فلسفه، تنها اعتقاد به خدا است که حاکم را در مقابل اجتماع مسؤول می سازد و افراد را ذیحق می کند و استیفای حقوق را یک وظیفه شرعی معرفی می‌کند. (علل گرایش به مادی‌گری، صص 104-105)

بنا به وظیفه شرعی و انقلابی خویش، ضمن ابراز تاسف از عملکرد مسئولان امنیتی و انتظامی در قبال تجاوز عده‌ای قلیل به حقوق ده‌ها هزار موکل شریف این نمایندگان (که البته طبق قانون وکالت کل مردم ایران را بر عهده دارند) اعلام می‌داریم که اصلاح‌طلبان استان کرمان، نیروهای اصیل انقلاب و مجاهدان و مدافعان نظام اسلامی در طول سالیان پس از انقلاب بوده‌اند و بعد از این نیز با اعتقاد به اسلام، انقلاب، خط امام(ره) و نظام اسلامی اجازه نخواهند داد بیش از این از نجابت و خویشتن‌داری آنان سوء استفاده شود. همین‌جا از مسئولان ذیربط می‌خواهیم هرچه سریع‌تر نسبت به برخورد با این عده خودسر و قانون‌شکن اقدام کنند و نتایج آن‌را به اطلاع افکار عمومی برسانند.

مسئولان محترم آگاه باشند، اگر رعایت قانون برای شهروندان الزامی است، قانون‌مداری برای صاحبان قدرت الزامی دوچندان است. نمی‌شود که برخی، همگان را به رعایت قانون فراخوانند و خود فقط تا جایی به قانون تن در دهند که منافعشان ایجاب می‌کند. شاید یکی از دلایل فراگیرشدن چنین تحرکاتی، احساس امنیت کامل و مصونیت آهنین گروه‌های خودسر است؛ چندان‌که یک مسئول محلی در حمایت از عناصر خودسر برای یک نماینده‌ مجلس که مسئولیت کشوری دارد و در مقابل تمام مردم ایران مسوول است تعیین تکلیف می‌کند و رهنمود می‌دهد.

بحث بر سر این نیست که کسی از نماینده اول کرمان یا دیگران انتقاد نکند، مسأله این است که اولا منتقدان از نام‌های مورد احترام جامعه سوء استفاده نکنند و ثانیا با دریافت مجوز از مراجع قانونی انتقاد خویش را بیان کنند. طبیعتا موافقان نیز می‌توانند درخواست مجوز بدهند و آن‌گاه وزن هر کدام از این اندیشه‌ها در افکار عمومی مشخص خواهد شد. اگر قرار باشد در دهه‌ چهارم از عمر نظام، هنوز هم حداقل‌های حقوق مردم و گروه‌های سیاسی و منتقدان شیوه‌های حکمرانی که چارچوب‌های نظام را پذیرفته‌اند رعایت نشود، عملا از فلسفه اجتماعی اسلام عدول شده است. ما بر این باوریم که اقداماتی سخیف از این دست که بوی توطئه می‌دهد و آرامش استان کرمان را هدف گرفته است در شان جامعه ما نیست و باید عرق شرم بر پیشانی حامیان و صحنه‌گردانان آن بنشاند.

در همین ارتباط یادآور می‌شود ترکیب لاینفک «جمهوری اسلامی، نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد»، میراث گران‌سنگ حضرت روح‌الله و مورد تایید و حمایت همیشگی رهبری معظم انقلاب بوده و طبیعتا تحت هیچ شرایطی تجزیه‌پذیر نیست. متاسفانه شاهدیم که در این ایام، ضمانت‌های لازم و قابل اتکا برای دفاع از بال جمهوریت نظام دیده نمی‌شوند. حقوق احزاب، گروه‌های سیاسی و رسانه‌ها به راحتی نادیده گرفته می‌شود. فعالان سیاسی و نخبگان جامعه فرصت حضور و ارائه نقدها و اندیشه‌هایشان را نمی‌یابند و باب گفت‌وگو و مفاهمه روزبروز تنگ‌تر می‌شود و به وضعیتی نگران‌کننده و بحرانی می‌رسد. در حالی که از پرونده‌ مفتوح فساد اقتصادی برخی‌ مسئولان خبری به افکار عمومی داده نمی‌شود (تا جایی که داد برخی نمایندگان اصولگرای مجلس هم در آمده است) برادرمان سیدحسین مرعشی سیاست‌مدار انقلابی، استاندار سال‌های دفاع مقدس، نماینده‌ی سابق مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی و معاون رییس جمهور در دوران اصلاحات به جرم انجام یک مصاحبه و بیان انتقاد از وضعیت موجود به بند کشیده می‌شود.

مردم عزیز استان کرمان آگاه باشند که سکوت اصلاح‌طلبانه ما در برابر وقایع اخیر به‌خاطر امیدهایی است که به تغییر رویه‌ها در عرصه سیاست و رسانه‌ بسته‌ایم و عمیقا معتقدیم وقوع حوادث پی‌درپی، برخورد با افراد انقلابی و خدوم بدون توجیه و اقناع افکار عمومی، زیبنده جامعه ما که میراث‌دار خون هزاران شهید است نمی‌باشد و انتظار می‌رود تغییری اساسی در رویه‌های وحدت‌شکن و تحریک‌آمیز کنونی پدید آید.

والسلام علیکم و رحمه‌الله
شورای هماهنگی اصلاح‎طلبان استان کرمان
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین